'Tierpflege', Brummbär, Germany Autumn 1944

Hoi Erik,

Heel erg mooi gedaan. Alles oogt natuurgetrouw, goede interactie en herkenbare omgeving.
In combinatie met het schilderwerk en de verwering een prachtig geheel waar ik echt even voor ga zitten om het te bekijken.

De reactie van mijn vrouw was: "Woooww..." zij vindt de burgerfiguren ook erg mooi.

Groeten, Jan
 
Fraai geheel, maar hoe komen jullie nou aan het idee om zon gebouw te creeren, en het er dan ook nog oud-thenthiek uit te laten zien? Als ik hier door het dorpscentrum fiets zie ik zat oude huizen, en dan ook van het begin vorige eeuw, maar die zijn in kenmerkende details niet authentiek, bvb moderne deuren en ramen, dus de gevel is wel kloppend te maken, maar dan? Is het een kwestie van fantasie? En hoe laat je het duits-heid uitstralen, behalve het persil bordje? Ik vindt het leuk dat de focus van dit dio niet direct op actie voor de tank zit, maar op menselijkheid achter de tank
 
Thanks Heren!
Wat wordt nu de volgende die het eerst de eindstreep gaat halen?
Ach, het een of het andere project... 😉😅
Het hoofd van het jongetje lijkt wel wat groot / volwassen vergeleken met de rest van zijn lichaam
Een probleem bij de hedendaagse kinder figuren en er zijn helaas (nog) geen kinder hoofd setjes beschikbaar... 😉
Dus... Het moet maar zo 😅

Fraai geheel, maar hoe komen jullie nou aan het idee om zon gebouw te creeren, en het er dan ook nog oud-thenthiek uit te laten zien? Als ik hier door het dorpscentrum fiets zie ik zat oude huizen, en dan ook van het begin vorige eeuw, maar die zijn in kenmerkende details niet authentiek, bvb moderne deuren en ramen, dus de gevel is wel kloppend te maken, maar dan? Is het een kwestie van fantasie? En hoe laat je het duits-heid uitstralen, behalve het persil bordje? Ik vindt het leuk dat de focus van dit dio niet direct op actie voor de tank zit, maar op menselijkheid achter de tank
Ideeën onstaan door het zien van allerhande dingen om je heen, zijnde architectuur ergens op vakantie (welke dakpannen soort en hoe geweathered), bij bowlen met vrienden (lichaamshoudigen, kan een voorbij stromende soldaat zijn) of die bouwvakker die voor je loopt in de stad, hoe zitten die vouwen in z'n dikke jas om maar een paar voorbeelden te noemen en vervolgens in z'n graafmachine stapt vol met krassen, roest, vuil modder etc. Daarnaast de kunst om dit te kunnen vertalen naar een dio (of schilderij, standbeeld etc.). Overal waar je staat en gaat neem je je "modelbouwer" oog mee en geef je ze de kost.
Ook het www speelt hier een grote rol in. Bij plaatjes bekijken van de tijd van toen loont het om niet alleen het desbetreffende motief (tank, voertuig, persoon) te bestuderen maar ook de omgeving danwel de achtergrond. Kijk naar de dakgoot, de planten(vormen) de typische spullen van die omgeving kruiken, kannen en pannen, welke kippen lopen daar rond. Hierdoor krijg je een gevoel voor de omgeving waar je jouw scène in wil laten afspelen, dus authentisch. Dit kan je nog versterken door duidelijke aanwijzingen te geven dmv tijde verkeersborden, emaile reclame borden (vooral ww2 tijd). Dit alles draagt bij tot een authentiek geheel. En dan komt nog het verhaal. Het geeft niet wat voor voertuig je maakt, het zijn de figuren die het verhaal vertellen (hetzij men kiest voor een dio zonder figuren...Dan nog, die ene vlinder, vogel de ene dode tak zegt al genoeg 😉)
Dit in het kort en hoe ik de dingen zie.
Hebben we niet een enorm mooie hobby!!

Grtz
Erik
 
Hebben we niet een enorm mooie hobby!!
Amen!

Ik herken me volledig in je verhaal. Ik kan makkelijk een middag in een oude vreemde stad lopen en daar huizen, parken, bruggen, etc bekijken. Kleuren, slijtage, verwering, maar ook kleine verhalen. (Was aan de lijn met drie sokken, eentje ligt op de grond…)
Enfin, dit icm met boeken lezen over de locatie laat mijn gedachte al snel aan de wandel gaan.
En op de hobbykamer kunnen die dingen soms, vaak niet, samenkomen tot iets leuks.
 
Hebben we niet een enorm mooie hobby!!
helemaal mee eens 😊.
Jouw inzichtelijke omschrijving (als antwoordt op Timo's vraag) kan ik me helemaal in vinden. Bovendien getuigt het van passie
aangezien je dit regelmatig omzet in visueel smakelijke modelbouw gepresenteerd in aansprekende taferelen :):+:
 
Laatst bewerkt:
Heb dank, mijne Heren!

En op de hobbykamer kunnen die dingen soms, vaak niet, samenkomen tot iets leuks.
... En dat is nou net de kunst... Gewoon blijven doen in dat wat je leuk vindt en dunkt goed te vinden! Blijft een mooie hobby!! 🤘🏻😉

helemaal mee eens 😊.
Jouw inzichtelijke omschrijving (als antwoordt op Timo's vraag) kan ik me helemaal in vinden. Bovendien getuigt het van passie
aangezien je dit regelmatig omzet in visueel smakelijke modelbouw gepresenteerd in aansprekende taferelen :):+:
Zeg ik; mooie hobby! Het heeft zoveel aspecten waar men zich in kan verdiepen, buiten het bouwen en schilderen van tankjes 🤘🏻😉😅

E
 
altijd je modelbouw ogen open houden
Soms zou ik dan een fotografisch geheugen willen hebben. Tijdens wandelen of fietsen ben ik altijd aan het waarnemen. Dat maakt met de fiets naar het werk leuk, gelukkig door een landelijk gebied.
 
Soms zou ik dan een fotografisch geheugen willen hebben. Tijdens wandelen of fietsen ben ik altijd aan het waarnemen. Dat maakt met de fiets naar het werk leuk, gelukkig door een landelijk gebied.
En dat maakt het juist fijn, het waarnemen van de dingen om je heen tot in het kleinste detail. Het leven kan zo mooi zijn (is het ook als je deze details kunt zien...!) En voor ook...
Telefoon mee voor de foto's!
... dit dus! Zo kan je meerdere files opslaan met meerdere thema's waar je altijd op kan terug kijken en gebruiken als referentie voor huidige danwel toekomstige projecten.

Grtz
Erik
 
Terug
Bovenaan