Alpine 1/35 US tank crew

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Na redelijk tegen figuren aan te hikken heb ik dan nu de smaak te pakken

Alles schilderd met Vallejo. De patches zijn van archer dry transfers

947ba4035959f2317e9c107726a1bdd5.jpg


Nu de kraag en het hoofdje nog
 
Beste Martin,

Ik vind dat je het licht mooi in de kleuren hebt gevangen. Vooral op de linkerfoto’s oogt dit erg goed. Dit smaakt naar meer.

Veel succes met het vervolg!

Met vriendelijke groet,

Jan
 
Bedankt Jan

De laatste stap is get inlijnen dit doe ik overigens met olie verf sepia. Dat vloeit makkelijker dan acryl. Als een zeer gecontroleerde pinwash dun aan brengen is de truc.

het figuur is af:
Het hoofd had ik ooit al oke geschilderd en heb ik alleen maar voorzien van extra highlights.
De tankers helm heb ik netter geschilderd met lichtere tinten voor meer diepte en vervolgs een sepia pinwash
Alle metalen onderdelen zijn aangeraakt met grafiet potlood (wat lastig op de foto’s zichtbaar is)

19653920f71927ca41f2099c1b82898e.jpg


Groet martin
 
Beste Martin,

Natuurgetrouw en een levendig gezicht.

Ik vind figuren met acryl nog lastig, maar verwacht dat je foto’s en toelichting me verder helpen: je inspireert me. Ik wil hier mee aan de slag.

Met vriendelijke groet, Jan
 
Bedankt Jan en Rob,
Ik kan alleen maar een advies geven om een keer te kijken of er een workshop schilderen gegeven wordt. Ik heb er nu 2 gevolgd en moet zeggen dat het prettig is als iemand het echt voor doet en live tips geeft i.p.v. op papier of via internet.

Ik heb met grijze olieverf een 10 oclock shade aan gebracht en met blauw wat lichte glazing. ( niet super zichtbaar)

Tot slot een loopje erbij gepakt zodat hij kan rusten.
Het klopt niet helemaal omdat de muzzlebrack er ver weg staat en je daar niet zomaar op kan leunen maar toch het ziet er gaaf uit (idee van Calvin Tan)

2ebea3917071f3d69543e7432eecaab4.jpg
 
Hoi Martin,

Ziet er goed uit!
Acryltjes moet je blijven oefen, en hier ben je goed op weg.
En een figuur is altijd een verrijking voor de voertuigen die je (men) maakt. Ook omdat dit relatief snelle projekten zijn en Alpine figuren zowiezo, daar vliegt de verf er meestal zo op.

Gr
Erik

(PS: Ook fijn weer een andere naam op deze kant van het forum te zien overigens :rofl: :rofl: Keep on posting en oefenen :!: ;) )
 
Bedankt Erik
Idd goede figuren scheelt de helft. Ik moet zeggen dat als je figuur schilderen leuk vind het vanzelf beter gaat en je je zelf kan blijven ontwikkelen.
Groet Martin
 
Terug
Bovenaan