???
Moderators: Richard Cramer, Richard Polderman, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen
DAF MC 139. (De typeaanduiding moest ik opzoeken, dat het een DAF was wist ik — hoewel het Nederlandse nummerbord wel hielp bij die conclusieEric Sikkema schreef:
Minenräumer IIIEric Sikkema schreef:OK nog 1 dan..
Deze foto kon ik vanochtend niet zien, maar het is een Suuritehotaisteluvalonheitin, wat iets betekent als „Krachtig Slagveldzoeklicht” — zie deze thread (wel een beetje naar beneden scrollen voorbij de seinlampen).Eric Sikkema schreef:nummer 2 die ik ergens tegen kwam...
Die uitsteeksels op de wielen noemde men "Walzen" en waren inderdaad om het gewicht van de swimmwagen te verdelen over een groter oppervlak op zachte ondergrond zoals sneeuw of moerassige ondergrond.Eric Sikkema schreef:kvond er weer één....
Tja Swimmwagen.....maar hoe verder ?
Hè, m’n plannen worden al gelijk doorzien …Olaf Kievit schreef:In eerste instantie zou je natuurlijk zeggen "Abrams", maar ja, dan had je hem niet gepost.
Dat denk ik inderdaad ook. Het plaatje komt uit een videoclip van Fall Out Boy waar ik vorige week toevallig middenin viel op één of andere MTV-zender, en ik dacht ook eerst dat het een M1 was. Aan het loopwerk is goed te zien dat het er geen is — bekijk de clip maar (met deze link begint hij net voor de tank in beeld komt).Olaf Kievit schreef:Ik zeg Chieftain, misschien zelfs met Stillbrew, die als Abrams VISMOD dienst doet.