Bison ontvetter weg uit de groothandel

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
erik jan eskes

Bison ontvetter weg uit de groothandel

Bericht door erik jan eskes » 3 jan, 2019 16:50

Beste medeplakkers,

Diverse malen is de Bison ontvetter hier voorbij gekomen, bv. hier: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... r&start=20
Als een goedkopere tegenhanger van Tamiya Extra Thin is dit produkt ideaal voor het lijmen van kwetsbare onderdelen en het laat geen lelijke vlekken na.

Gisteren merkte ik echter dat het spul bij mijn plaatselijke Gamma uit het assortiment is verdwenen. Ben even rond wezen fietsen en kwam gelukkig nog een flinke bus met ontvetter tegen bij een speciaalzaak, maar ik wilde jullie even op de hoogte houden om je voorraden aan te vullen, mocht je dat nodig vinden.

Cheers!

Erik Jan
Alex van de Wetering

Re: Bison ontvetter weg uit de groothandel

Bericht door Alex van de Wetering » 3 jan, 2019 18:07

Erik Jan,

Ik heb direct na het lezen van je bericht in paniek op de fiets gestapt, maar ook hier bij Gamma en Karwei geen Bison Stain remover/ontvetter/verdunner meer in het assortiment! Dus morgen maar gauw wat andere zaken af!

bedankt voor je bericht.
Alex
Afbeelding
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 4 jan, 2019 9:53

Voor mij is Bergen op Zoom de dichtstbijzijnde locatie waar het spul nog op voorraad is (meer dan 1 uur rijden). In dat geval is het voordeliger voor mij om online een 1 liter bus te bestellen. Er zijn ook 5 liter bussen in de handel maar dat lijkt mij weer wat overdreven :mrgreen: .

Groet,

Arjan
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 4 jan, 2019 10:28

Het staat nog wel op de website van Bison, dus het lijkt er niet op dat het helemaal uit het assortiment gaat. Misschien dat sommige winkelketens het om de één of andere reden niet langer willen voeren?
erik jan eskes

Bericht door erik jan eskes » 4 jan, 2019 13:01

Arjan Wiskerke schreef:
4 jan, 2019 9:53
.... Er zijn ook 5 liter bussen in de handel maar dat lijkt mij weer wat overdreven :mrgreen: .
Misschien de rest voor in de koffie? Alhoewel.... :shock:

Fijn dat jullie hier wat mee kunnen!

Cheers

Erik Jan
MARCEL ZWARTS

Bericht door MARCEL ZWARTS » 14 jan, 2019 9:54

Dit wonderlijmmiddel is inderdaad nog gewoon te koop alleen niet meer bij de grote bouwmarkten zoals de GAMA, Karwei enz.

Bij de kleine lokale zaken staat het gewoon nog in het schap en is het ook nog te bestellen.

Groet

Marcel
Op dit moment bezig met een 1/16 Tiger I van s.Pz.Kp. Hummel, Engelse Mark VI B (Bouwgroep Alkmaar) en een Skoda Kubelwagen van de 10.SS-Panzer-Division
Gaat ook langzaam verder met de Jagdpanzer IV/L48 in Arnhem en een Matilda Mk.II in de woestijn.
In de koelkast staan de YP408 Co, 1/16 Tiger II van s.Pz.Abt.506, een diorama met een 17-pounder en een Universial Carrier in Arnhem west en een Opel Blitz 4x4.
Wil graag bouwen.
Humber Mk.IV van de SS-Pz.AA.9 op de Arnhemse brug met een 2cm Flak 38, Sd.Kfz.250 Ausf.A en een Sd.Kfz.232 Acht RAD.
Een Sturmgeschüt III Ausf.G van Sturmgeschütz-Artillerie-Brigade 667 in combinatie met een Churchill tank in de regen.
Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Johannes Haspels » 23 jan, 2019 0:21

Ik heb de moeite genomen om Bison Nederland te bellen.
De lieve (belgische) dame aan de telefoon wist me te vertellen dat dit product gewoon geproduceerd blijft worden.
Hornbach zou een standaard afnamepunt (voor/van hen) zijn. Daarnaast tevens de kleinere "ketenloze" werkwinkels.

groet
Der Johann
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill
erik jan eskes

Bericht door erik jan eskes » 23 jan, 2019 7:54

Hallo Johannes

Goed om te weten dat de ontvetter gewoon geproduceerd blijft worden. Er zijn al zoveel veranderingen in het leven, gelukkig blijft ons deze wijziging bespaard.
:wink:

Cheers

Erik Jan
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 23 jan, 2019 22:05

Well done Herr Haspels!

Ik had Bison gemaild en zou binnen 5 dagen antwoord krijgen. Nou weet ik niet of ze ergens zijn blijven plakken, maar mijn mailtje is toch al bijna drie weken geleden en heb nog niets gehoord.

Ik had al het zekere voor het onzekere genomen en een liter ingeslagen bij de lokale speciaalzaak.

Alex
Afbeelding
Plaats reactie