Leopard 2A4NL op tankfest

Hier is alles wat met 1:1 militaire voertuigen te maken heeft bespreekbaar.
Deel hier je fotoreportages, zoek en verstrek informatie en kennis.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Melcher Stikkelorum

Leopard 2A4NL op tankfest

Berichtdoor Melcher Stikkelorum » 14 jul, 2016 13:33

Toevallig kwam ik afgelopen week wat foto's tegen van de Leopard 2A4NL (KU-84-01) die ik in 2012 had geschoten. Ik was er van overtuigd dat deze tank om een of andere reden moest zijn afgeschreven en vast ook niet langer rijvaardig was (met het oog op deze post over de Leo 2A6NL in het NMM viewtopic.php?f=76&t=31566). Des te groter was mijn verbazing dat juist deze tank afgelopen maand aanwezig was op het bekende Tankfest gehouden door het Tank museum te Bovington.

Het lijkt erop dat de tank flink is opgeknapt en dat er nieuwe insignia zijn aangebracht.

Afbeelding
(afbeelding afkomstig van tripadvisor)

Hier heb ik zelf nog wat oude plaatjes uit 2012 op mijn site:
https://panzerplace.mjserv.nl/leopard-2a4nl/

Enig idee wat het verhaal is achter deze tank? Ik meen in ieder geval dat deze tank nog actief was tot eind 2007 waar hij werd ingezet bij de presentatie van de nieuwe Leo 2A6NL.

henry klom

Re: Leopard 2A4NL op tankfest

Berichtdoor henry klom » 14 jul, 2016 22:09

Deze Leopard behoord tot de rijdende collectie van het Cavalerie Museum. Hij is een tijdje uit de running geweest toen hij een paar jaar geleden tijdens een Vriendendag van het Cavalerie museum door zijn remmen was gegaan en gerepareerd moest worden. In 2014 nam hij weer deel aan de Vriendendag, zie bijgevoegde foto;

http://i1276.photobucket.com/albums/y47 ... olqzph.jpg

Melcher Stikkelorum

Re: Leopard 2A4NL op tankfest

Berichtdoor Melcher Stikkelorum » 16 jul, 2016 20:04

Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor de info Henry!

Terug naar “The real deal”