Iemand met (toegang tot) complete 'Tessin'?

Hier is alles wat met 1:1 militaire voertuigen te maken heeft bespreekbaar.
Deel hier je fotoreportages, zoek en verstrek informatie en kennis.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Iemand met (toegang tot) complete 'Tessin'?

Berichtdoor Niels Henkemans » 20 apr, 2016 13:59

Hallo iedereen,
voor m'n boek over Duitse eenheden in Normandië ben ik op zoek naar iemand met toegang tot de (zo compleet mogelijke) 'Verbände und Truppen der deutschen Wehrmacht und Waffen-SS 1939 - 1945' van Georg Tessin.
Voor mensen die het niet weten, die serie boeken is het standaardwerk als het aankomt op een overzicht en korte geschiedenis van alle Duitse troepen.

Omdat ik enkele tientallen eenheden behandel (onderdelen niet meegerekend) zou Tessin de beste en eenvoudigste bron zijn voor achtergrond details zoals oprichtingsdatum en veranderingen. Dit soort achtergrondinformatie geeft meer context aan de eenheden. Op die manier snap je ook beter wat er in 1944 gebeurde. Het alternatief is dat ik zelf opzoek moet naar originele bronnen en dat is simpelweg ondoenlijk. Ain't gonna happen. In dat geval beperk ik met tot 1943-1944, maar dat zou ik graag willen voorkomen.
Dus.... heb je op wat voor manier dan ook toegang tot Tessin (eventueel indirect) en ben je bereid te helpen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Mocht je vragen hebben dan ben ik uiteraard altijd bereid die te beantwoorden.

Alvast bedankt,

Niels
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

Walter Schwabe

Re: Iemand met (toegang tot) complete 'Tessin'?

Berichtdoor Walter Schwabe » 3 jun, 2016 22:58

Heb em eventueel digitaal voor je
Weet niet hoe compleet maar het zijn ruim 3300 pagina's

Walter Schwabe

Berichtdoor Walter Schwabe » 13 jun, 2016 14:58

Schijnbaar geen interesse dus ik trek mijn aanbod weer in

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 17 jun, 2016 9:18

Hallo Walter, ben sinds gisteren pas terug van vakantie en ik had je eerdere bericht nog niet eens gezien. :wink: Stuur je later vandaag wel een berichtje.
Niels
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

Terug naar “The real deal”