Chaffee in 't Harde

Hier is alles wat met 1:1 militaire voertuigen te maken heeft bespreekbaar.
Deel hier je fotoreportages, zoek en verstrek informatie en kennis.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Lesley Delsing

Chaffee in 't Harde

Bericht door Lesley Delsing » 10 jul, 2010 21:09

Bijgevoegd een link met een foto van de binnenkomst van de Leopard 1 43 tkbat. Deze foto zou op '' t Harde zijn gemaakt. Hier is een M24 op te zien.

http://www.43tankbataljon.nl/43-Nieuwe- ... 1971-3.jpg

Het is een ''long shot'', maar weet iemand waar deze gebleven is??

groeten,
Lesley
Alex van de Wetering

Re: Chaffee in 't Harde

Bericht door Alex van de Wetering » 11 jul, 2010 12:34

Mogelijk dezelfde als degene in het Cavaleriemuseum in Amersfoort?

Alex
Afbeelding
bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door bert lindeboom » 14 jul, 2010 15:39

ha lesley,
dit is inderdaad de tonnetkazerne in t harde,de toren op de achtergrond is van het amerikaanse deel waar destijds het nucleaire spul lag(of misschien toch niet).Toen ik daar bij 19 afdva zat in 82/83 stond de chaffee er nog,alleen was het tankbattalion toen 59 tank bat met centurions.In middels is deze kazerne tegen de vlakte en is er op die plek een geheel nieuw complex verrezen met poort op een andere plek,paardebak voor de rijdende artillerie enz.
groeten,bert
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>
ach,tis wel lekker warm in italie...

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl
john bom

Bericht door john bom » 25 aug, 2010 15:50

Volgens een toenmalige commandant 59 Tankbataljon tevens kazernecommandant Legerplaats 't Harde is deze Chaffee op zijn initiatief naar 104 Verkenningsbataljon op de Gen. Winkelmankazerne te Nunspeet gegaan. Wat met deze Chaffee na de opheffing van 104 Verkenningsbataljon is gebeurd, zal ik nog proberen na te gaan.

John
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 3 sep, 2010 10:25

Heren,

In 1990/91 stond de Chaffee er ook nog, ik heb er nog mee op de foto gestaan. Ik moest daar de site wacht draaien met inderdaad nucleaire granaten die er wel of niet lagen?????
In 2000 ben ik op t Harde gelegerd geweest, en toen kon ik de Chaffee niet meer terug vinden? Op de Knobbel stonden wel veel WWII voertuigen en stukken geschut en een M2 Bradley???
Ik heb wel een Chaffee gezien aan de poort in Soesterberg, bij de Dumoulin kazerne. Maar die sond er maar heel kort later stond de Centurion er weer.

Gr Nick :wink:
john bom

Re: Chaffee in 't Harde via Nunspeet naar Amersfoort

Bericht door john bom » 28 nov, 2012 11:15

Uit de Nieuwsbrief van het Cavaleriemuseum van maart 1995 blijkt dat deze Chaffee na de opheffing van 104 Verkenningsbataljon in dat jaar naar het museum in Amersfoort is gegaan. Daarvoor stond deze tank als ornament voor het stafgebouw van 104 Verkenningsbataljon op de Gen. Winkelmankazerne te Nunspeet.

John
Plaats reactie