Foto's torenmand "oude" Leopard 1?

Hier is alles wat met 1:1 militaire voertuigen te maken heeft bespreekbaar.
Deel hier je fotoreportages, zoek en verstrek informatie en kennis.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Foto's torenmand "oude" Leopard 1?

Berichtdoor Rob Landsbergen » 1 mar, 2017 16:30

Hallo allemaal,

heeft iemand foto's (of weet waar deze te vinden zijn) van de torenmand van de oorspronkelijke Leopard 1 van de KL, dus van voordat hij verprutst... sorry, verbeterd :? werd?

Het gaat me vooral om antwoord op de vraag of de KL-uitvoering ook die twee cilindervormige materiaalbakken (vuilnisbakken) had. Er staat mij namelijk bij van niet.

Ik heb al gezocht in de beeldbank van het NIMH, maar daar niets voor mij nuttigs kunnen vinden (maar wel veel feitelijk onjuiste of onvolledige informatie of ongelofelijk slecht taalgebruik; ik heb tenminste nog nooit van de rang vrouw-sergeant gehoord...).

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Rob

r.de bie

Re: Foto's torenmand "oude" Leopard 1?

Berichtdoor r.de bie » 2 mar, 2017 22:57

Ja hoor, links en rechts van de de xenonzoeklichtbak zaten die.... borstelbakken....Voor een duidelijk beeld kan je ff zoeken bij de filmpjes van het NIMH, er is een film over overbrugging maken met een genietank over een tankgracht. daarin komt ook een leo1 voorbij.

Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Rob Landsbergen » 2 mar, 2017 23:29

Mooi zo, dank je!

Bij die filmpjes had ik nog niet gekeken. Ga ik doen.

Nog een vraag: weet je of de deksels van de gereedschapskisten links en rechts aan de romp uit één stuk bestonden of scharnierden ze in het midden (in de lengterichting van de tank)? Dat zijn van die details die bij al die op ooghoogte gemaakte foto's niet te zien zijn.

Hartelijke groeten,

Rob

henk sietsema

Berichtdoor henk sietsema » 29 apr, 2017 19:29

Dirk bruin van Vlieland heeft veel foto's op Flickr staan.
Door de staat van de tanks kan je soms dingen vinden die normaal niet zichtbaar zijn.
Mvg, Henk

Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Rob Landsbergen » 30 apr, 2017 8:45

Henk,
goede tip, dank je!

Hartelijke groeten,

Rob

Willem de Boo

Berichtdoor Willem de Boo » 22 mei, 2017 19:42

De gereedschap kisten aan de rechterzijde waren er twee. Deze waren van elkaar gescheiden door de uitlaat van de kachel dus dat antwoord is helder dus ook twee deksels.
Aan de linkerzijde was dit één lange gereedschap bak maar met twee deksels. Detail hierbij is dat het achterste deel niet op slot kon, want men had de ogen van het slot er afgehaald. reden in dit deel zat een verbandkist wat ook aangeduid was met een wit rondje met een rood kruis met in witte letters verbandkist eronder.

Vriendelijke groet

Willem

Terug naar “The real deal”