Nieuwe FOC: 2018/2019 Modern armour 1946/NOW

Een wedstrijd waar slechts bewondering en kennis valt te winnen

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Peter van Hout

Nieuwe FOC: 2018/2019 Modern armour 1946/NOW

Bericht door Peter van Hout » 12 okt, 2018 10:38

Na een lange hete zomer werd het wel weer eens tijd voor een nieuwe FOC,
en dit keer gaan we aan het moderne staal, tanks of gepantserde voertuigen, de keuze is dus reuze!

We gaan weer los!

Afbeelding

Moderne tanks en voertuigen liggen buiten mijn persoonlijk interesse gebied, maar er liggen hier nog wel een MENG Leopard en een Merkava van Academy, en verrek, hier liggen ook nog 2 Tamiya T55's :mrgreen: ... Mooie gelegenheid om 1 van deze te bouwen.

regels; tja, het onderwerp is dus heel breed, maar Duitse 'What-if' voertuigen worden niet toegelaten. Dat betekent dus (bijna) het gehele Amusing Hobby assortiment, en een hoop rode dozen van Trumpeter. :D
Oh ja, een leuke intro van je kit, met een achtergrond verhaal wordt natuurlijk ook op prijs gesteld. Dat mag een technisch verhaal zijn over het voertuig. Maar als je vader of grootvader nou net dié Leopard heeft bestuurd of onderhouden, dan is dat nog veel leuker.
Leef je uit!

Nog even wat feiten en data:

De FOC is de voor-/grootvader van de tegenwoordig alom (op Facebook) bekende 'groepsbouw'.
Doel hiervan is om gezamenlijk aan eenzelfde onderwerp te werken, en hiervan elkaar op te hoogte te houden d.m.v. een bouwverslag.
Hoe uitgebreid je dat wil doen is aan jou, maar 't liefst op zo'n manier, dat we er met z'n allen iets van leren.
(Opbouwende) kritiek is zeker op ons TWENOT forum algemeen geaccepteerd, zodat eenieder ook nog iets op kan steken.
Een ander doel is natuurlijk, samen de finish halen, en daarom heb ik voor deze FOC meer dan een half jaar uitgetrokken.

De FOC gaat lopen TOT de 1e TWENOT bijeenkomst (een nog nader te bepalen plaats en datum in 2019)
In de week hiervoor wordt de winnaar bekend gemaakt. Dus nog tijd zat!

Een ieder is vrij om zoveel mogelijk te posten in dit forum,
en ik zou het ook op prijs stellen als jullie e.e.a. op de TWENOT-Dutch Armour Association-Modelling Group op Facebook willen plaatsen;
https://www.facebook.com/groups/9886723 ... 5/?fref=ts

Tot zover mijn eerste invulling van de startpost, evt. aanvullingen volgen later.

Voor nu veel succes met het zoeken van je kit/onderwerp, en maak er wat moois van!

groet,

Peter van Hout.
Work in progress:
Work in progress :D
-----------------------------------------------------------
Afbeelding
-----------------------------------------------------------
... bezint, eer ge aan PE begint ....
Herman Haverhals

Re: Nieuwe FOC: 2018/2019 Modern armour 1946/NOW

Bericht door Herman Haverhals » 12 okt, 2018 13:01

Ik doe mee,

Ook niet mijn interesse gebied maar heb nog een M51 Supersherman staan van Academy die vraagt om aandacht...

Herman
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Bericht door Bas Slaats » 13 okt, 2018 0:51

Leuk dat hier weer activiteiten ontstaan. Ik doe voor spek en bonen mee, want ik heb nog zoveel half gebouwde plannen, dat het niet slim is weer iets nieuws op te starten. :wink:

Hopelijk zien we weer veel moois voorbij komen.

Gr Bas
"Perfect is the enemy of done"
Mark Verploeg

Bericht door Mark Verploeg » 13 okt, 2018 10:16

Dit kan wel leuk worden dus ik wil wel mee doen
Gezien de drukte op de werkbank word het alleen even nadenken wat het moet worden aangezien ik een week of 2 geleden aan iets groots en moderns ben begonnen al is dat ongepantsert
Het is de M911 met de M747 maar de D9R die er op moet is wel voorzien van wat pantser dus die zou kunnen
Al denk ik dat ik wel een "nieuw" kitje er bij kan pakken ,dat is denk ik ook makkelijker
Dus ik doe wel mee maar ik kom er nog op terug met wat
Waar word aan gewerkt :
1:35 Trumpeter T-62 met ERA
1:35 Meng T-72B3
Ronald Schoenmakers
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ronald Schoenmakers » 16 okt, 2018 19:23

Hoi Allemaal

Ik wil ook wel weer eens een poging wagen .....
Wie weet krijg ik hem nu wel af :roll:

Hoewel ik weinig met modern heb , heb ik de volgende foto gevonden die me wel wat lijkt.

Afbeelding

Een argentijnse AML 90 achtergelaten na de Falklands oorlog bij Fort Stanley
Laat Takom daar nu een 1/35 modelletje van hebben :D
Niet in deze staat , maar dat is de uitdaging..... beetje scratchen , beetje klooien
Ik mag hem komende zaterdag ophalen bij SMC...

greetz
Ronald
Afbeelding
EricReist

Bericht door EricReist » 18 okt, 2018 12:52

Ronald Schoenmakers schreef:
16 okt, 2018 19:23
Ik wil ook wel weer eens een poging wagen ..... Wie weet krijg ik hem nu wel af :roll:
Dus ik denk: RUDD kitje in 1 kleur... maar nee hoor, meteen een obscuur voertuig met het benodigde scratchwerk en verwering! Je mag anders mijn plek zaterdag even innemen bij een workshop roest en chipping ;-)

Fraai voertuig/conversie en graag meenemen bij de bouwavond in November Ronald!!

Groeten, Erich
Afbeelding
Plaats reactie