SdKfz.253 mit PzKpfw. I Turm [Willem]

Een wedstrijd waar slechts bewondering en kennis valt te winnen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

EricReist
Contacteer:

Re: SdKfz.253 mit PzKpfw. I Turm [Willem]

Berichtdoor EricReist » 19 sep, 2017 11:16

Jaja, het betere werk! Zelf sjablonen maken en stempels... ik voorzie een klein kraampje met Ressiv Production items bij de SMC.
Zonder gekheid: een waardevolle toevoeging qua technieken, en een stuk mooier op je model. Mooi!

Eric

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 19 sep, 2017 13:51

He Eric!
Ik heb die mooie merknaam snel gedeponeerd "Ressiv Production". Wauw :D
Dank voor je reactie! Enne .... ik geloof dat het eindelijk weer eens gaat lukken om een model af te maken.
Ondergrondje is wat mij betreft ook klaar en zo ziet het er nu uit (zie hieronder).
Ik ga nog een poging doen om een figuurtje fatsoenlijk te schilderen maar geen haast, daar is nog heel veel tijd voor :-)
Hartelijke groet,
Willem

Afbeelding

Afbeelding

Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Berichtdoor Richard Cramer » 22 sep, 2017 11:34

Ha die Willem,

Ik vind 'm echt super geworden :D . Zo zie je maar dat je niet veel materialen hoeft te hebben als je maar weet hoe je deze moet gebruiken. Dat je hier pigmenten achterwege hebt gelaten vind ik alleen maar een pluspunt. Ondergrondje is ook mooi strak gedaan, ik neem aan dat er nog een lak- of beits overheen gaat?

Kan je kort zeggen hoe je de stempels hebt gemaakt? Met dunne Evergreen stripjes o.i.d? Zeer mooi, op deze manier komen alle divisies en wapenonderdelen in het vizier :) .

Succes met een mogelijk figuur en het vervolg van de Famo!

Groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 22 sep, 2017 13:09

Hoi Richard,
dank voor je lovende woorden. Die worden erg gewaardeerd!!

De stempel van het divisiesjabloon heb ik (zoals jij al had verwacht) opgebouwd uit een rond stukje evergreen en vervolgens met dunnen stripjes de vorm er op geplakt. Het kostte wel veel uitproberen om de juiste hoeveelheid verf er op te krijgen maar ik ben best tevreden. Anders gezegd: beter ga ik het niet krijgen.

En lak of beits: daar ben ik nog niet over uit .....

Dank en hartelijke groet,
Willem

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 22 sep, 2017 17:14

Mooie kleuren!!
Ziet er allemaal netjes en strak uit. Jammer van dat tarpje, eigenlijk. Oogt storend, vind ik.
Ga je nog iets met de lampen doen?
En stempels maken van de markeringen. Geniaal. Al ben ik er zeker van dat er vast iemand de benodigde decals op voorraad had/heeft. ;)
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/

Goof Muilwijk
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Goof Muilwijk » 22 sep, 2017 22:08

Ik vind hem mooi geworden Willem!
Valt me nu pas op en vraag me meteen af waarom er nog maar 1 MG13 in zit :?:

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 23 sep, 2017 6:53

Beste Ron,
dank voor je reactie en je compliment.
Stempeltje maken was een noodzakelijk kwaad want nu net dit embleem was niet verkrijgbaar. Wel het opvolgende van deze eenheid maar die ziet er echt even anders uit. En om nou zo'n € 10,00 uit te geven aan een decalvel waarvan je twee afbeeldingen gebruikt en de rest in de kast legt .... Dit was een leuke keuze.
De tarp: tja, die zit op de foto over de antennebak heen. Ik heb de antennebak gemonteerd en met Green stuff (dank je Richard) de tarp zo goed mogelijk nagemaakt. De eerste kleur die ik had gekozen (en de tweede die ik niet heb laten zien) waren veel opvallender en niet naar mijn zin. Ik vind dit nog het minst erge alternatief. Kwestie van smaak...... :)
De lampen: je ziet het er niet aan af op de foto's maar die zijn opgebouwd met een zilverkleurige verf, lak en vervolgens hebben zij dezelfde behandeling gekregen als de rest van het voertuig (stof). Het ziet er nu uit als op de originele foto.

Willem
Laatst gewijzigd door Willem Visser op 23 sep, 2017 9:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 23 sep, 2017 6:54

Hartelijk dank Goof! :D

Een MG, ja, op de originele foto zit er voor een van de twee openingen iets met een doek er omheen. Ik heb er voor gekozen om aan te nemen dat er onder die doek een MG zit. En ik wilde ook graag een MG laten zien. Ik heb er voor gekozen om een MG 34 te installeren gezien het waarschijnlijke tijdvak.
Dat er maar een MG in zit is weer een onderdeel dat vraagtekens oproept bij dit bijzondere voertuig. Het is ingedeeld bij een eenheid waar hij eigenlijk niet thuis hoort, met een toren van een voertuig dat ook niet in die eenheid thuis hoorde en met een opbouw die aan de ene kant ouderdom laat zien (afgebroken breedteindicatoren bijvoorbeeld) en anderzijds nog redelijk goed in elkaar steekt (zie de spatborden maar eens hoe keurig die nog zijn op het lichte knikje aan de rechterzijde na). Maar het was leuk dit voertuig te onderzoeken, te bouwen en te schilderen!

Afbeelding

Willem

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 24 sep, 2017 18:22

Nu ik de foto zie, zie ik ook de tarp. En de lampen.
Top!!
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/

Terug naar “Forum Online Contest”