Nieuwe FOC MODerator en (kleine) aanpassing FOC.

Een wedstrijd waar slechts bewondering en kennis valt te winnen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Peter van Hout

Nieuwe FOC MODerator en (kleine) aanpassing FOC.

Berichtdoor Peter van Hout » 7 okt, 2016 1:04

Hallo medeTWENOT-ters,

Zoals jullie weten is onze FOC-moderator Richard Cramer sinds begin dit jaar bestuurslid bij de TWENOT.
Dit is ondermeer de reden dat hij besloten heeft om het 'FOC-moderatorschap' over te dragen aan iemand anders binnen onze vereniging.
En toen Richard mij vroeg of ik deze rol op me wou nemen, hoefde ik daar niet lang over na te denken.
Ik heb de afgelopen jaren met veel interesse de FOC's gevolgd, daar veel van geleerd, en er daarna met veel plezier aan deelgenomen.
Ik wil Richard langs deze weg bedanken voor de inzet op dit deel van dit forum, en ik hoop dat ik zijn 'plek' naar tevredenheid kan/zal innemen.
Dus vanaf heden heet ondergetekende jullie van harte welkom(!) op het meest creatieve deel van het TWENOT forum; De Forum Online Contest!

Richard Cramer schreef eerder over 'een nieuwe dag, een nieuwe FOC', zo wil ik ook de nieuwe FOC starten, fris, maar iets aangepast.

* De publieksjury blijft, er is geen fysieke prijs, maar wel de eeuwige roem, met bijbehorende plek in de 'Galerij der groten'.
* Gemiddeld weer minimaal een 2-tal FOC's per jaar.
* De bouw van je model moet vergezeld gaan van zoveel mogelijk foto's en tekst, dus met 'how-to's'en 'Step-by-steps',
zodat we er wat van op kunnen steken. Het gemak waarmee je tegenwoordig foto's kan maken en uploaden mag daarom geen excuus meer zijn om dit achterwege te laten.
Is dit wel een drempel, medebouwers kunnen je daar evt. prima mee op weg helpen. Schroom dus niet te vragen, en zeker niet om je informatie/kennis te delen!

Over delen gesproken, het is een feit dat de forumpagina's van (niet alleen) de TWENOT een stuk minder actief worden bezocht en ge-update dan vorige jaren.
Immers jouw persoonlijke Facebook startpagina bulkt natuurlijk ook van de bouwverslagen, en foto's van bouwmodellen, en dan blijft er weinig tijd over om een forum nog helemaal door te lopen. Daarom gaan we samen met jullie proberen om de FOC wat meer van de zolderkamer naar de woonkamer te krijgen, en zullen er regelmatig updates op de Facebook pagina van de TWENOT worden geplaatst, dus dat worden Liken en Delen!

En dan nu de grootste verandering van de Forum Online Contest;
Het bleek dat bij de laatste FOC, de PanzerIII, er weer redelijk veel mensen waren gestart, maar ook velen de eindstreep niet hebben gehaald.
Daar zullen verschillende begrijpelijke redenen voor zijn, en om alvast een aantal van die redenen uit te sluiten, starten we de FOC niet met een poll.
Op die manier hoef ik niet mensen teleur te stellen, die voor de start al hele plannen hadden, met onderwerpen die het niét geworden zijn.

Als moderator ga ik kiezen voor een redelijk 'breed' onderwerp, met enkele restricties.
Op deze manier kan je (tot op zekere hoogte) zelf je onderwerp invullen, en gecombineerd met een ruime sluitingsdatum moet zo goed als iedereen de FOC tot een prima einde kunnen brengen.

Verder gelden en blijven de regels geldig zoals mijn 'voorgangers' deze bij de mededelingen geplaatst hebben, deze werk(t)en prima,
en daarom hou ik ze gewoon in ere. Mochten er toch nog punten voor verbetering vatbaar zijn, we zijn immers inmiddels 2016, en de tijd/techniek staat niet stil, dan zal ik dit t.z.t. aanpassen.

Zéér binnenkort zal ik het onderwerp van de nieuwe FOC hier onthullen, hierover kan helaas niet worden gecorrespondeerd/gediscussieerd ;)

Een ieder alvast heel veel bouwplezier,

Groeten,
Peter van Hout.

Voor de mensen die altijd al eens hebben willen weten hoe ik er uitzie bij een FAMO;
of die graag een gezicht bij de naam willen hebben;
Afbeelding

Bas Slaats
Contacteer:

Re: Nieuwe FOC MODerator en (kleine) aanpassing FOC.

Berichtdoor Bas Slaats » 7 okt, 2016 11:17

Opzet klinkt goed en interactie met en via fb is denk ik een hele slimme zet. Heb nog genoeg zaken liggen en de Fokker van de groupsbuild van Breda is gelukkig ook al af, dus houdt ons niet langer in spanning en brand los :D

Gr Bas
"Perfect is the enemy of done"

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 7 okt, 2016 11:48

Nou Peter, dat klinkt helder en enthousiast :D

Veel plezier met het FOC-moderatorschap !!

Groet ;)
Peter
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Berichtdoor Richard Cramer » 7 okt, 2016 20:08

Ha die Peter,

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :wink: ...

Ook ik wens je veel plezier en wijsheid bij de komende FOC's. Ben benieuwd wat het eerste onderwerp zal zijn....

Groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.

Pepijn Heerkens

Berichtdoor Pepijn Heerkens » 7 okt, 2016 20:41

Richard Cramer schreef:Ben benieuwd wat het eerste onderwerp zal zijn....

Hee.. Pssst..
Dat is al bekend :D
viewtopic.php?f=62&t=32508

Terug naar “Forum Online Contest”