Tamiya Gepard (PRRTL) 1/16 ombouw naar NL Cheetah uitvoering

Speciaal bedoeld voor al je vragen en tips op het gebied van Radio Controlled militaire voertuigen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Arjan Hansen

Tamiya Gepard (PRRTL) 1/16 ombouw naar NL Cheetah uitvoering

Berichtdoor Arjan Hansen » 14 apr, 2006 14:19

Hallo allemaal,

ik heb een Gepard aangeboden gekregen, gebouwd maar zonder decals en besturing, hij wil er 75,- eur voor hebben,ik denk dat dit bedrag echter nogal aan de lage kant is... dus mn vraag : is dit goed , te hoog of te laag? T is een collega van me en wil m niet bedonderen.... t wordt misschien een vaste collega nl..... BTW ik heb de tank nog niet gezien....

bijvoorbaat dank,

Arjan
Laatst gewijzigd door Arjan Hansen op 13 mei, 2007 9:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Roel van Essen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Roel van Essen » 14 apr, 2006 19:29

Als hij in goede staat is (met wellicht een paar bewschadigingen die te repareren zijn) is het apparaat meer waard voor de liefhebber...
Ik denk dat er mensen zijn die er makkelijk het dubbele voor over hebben.
Maar ja, 't is maar wat de gek ervoor geeft :wink:
Met een TOW kan je ook aankloppen...
Roel

Arjan Hansen

Berichtdoor Arjan Hansen » 22 apr, 2006 12:26

Thnx roel,

ik heb m gezegt dat de prijzen zeer verschillen , maar hij wil er nog steeds maar 75 eurie voor hebben, vond t wel zeer eerlijk van me dat ik t eerst ff uitgezocht heb :)

Ga m dus binnenkort halen, zal er dan wel ff een paar plaatjes van erop zetten :D

Greetz,

arjan

Roel van Essen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Roel van Essen » 23 apr, 2006 16:22

Als hij er goed uitziet, heb je een heleboel mensen nu erg jaloers gemaakt :lol:
Mij niet overigens... Ik ga meer voor het maritieme deel.
Met een TOW kan je ook aankloppen...

Roel

Arjan Hansen

Berichtdoor Arjan Hansen » 25 mei, 2006 23:54

Hoi luitjes,

ik heb eindelijk mn Gepard... Hij was in redelijke staat zij t zeer stoffig... ben dom geweest ,dat ik er niet meteen een foto van gemaakt hebt , want ik ben al begonnen met m om te bouwen , en waar gehakt wordt, vallen spaanders, of zoals in mijn geval .... de koepel :'( ... gedeeltelijk naar de haaien nu dus.... :shock:

Maar goed , de radar moest toch al vervangen worden , net als de kanon lopen... eigenlijk alleen t eindstuk, maarja ik fix t allemaal wel weer... :x

Hieronder dus de foto's van hoe hij er nu uitziet... ga ten 1e het draaiwerk van de koepel aanpakken, want t draaide zo belachelijk langzaam , dat t leek alsof deze tank luchtballonen moest neerhalen, ipv straaljagers :shock: , daarna t mechaniek om de kanonnen omhoog/ omlaag te laten gaan want t oude systeem deed dat terwijl de toren draaide....

Als dat gedaan is gaat er een nederlandse radar op, de vuurmonden worden ook vervangen door gemodificeerde en daarna t orginele nederlandse camo patroon erop zodat t een echte Cheetah wordt... Ik heb wel een 1:1 model (in revisie) om te spieken... MCW rulez LOL.... Ik houd jullie op de hoogte als er weer een stap af is 8)

Onderstel, mechanische rijregelaar vervangen door electronische ivm realistischer rijden
Afbeelding

De koepel, of beter gezegt, wat er van over is... :( aan de rechterzijde t stalen gedeelte waar t draaimechaniek v/d koepel inzat, links de oude tandwielen daarvan...
Afbeelding

Grs,

Arjan

Hilbert Zuijdendorp

Berichtdoor Hilbert Zuijdendorp » 27 mei, 2006 17:57

oei het lelijkste voertuigje van de duitse uitvindingen...
Maak er wat van want ik ga dit zeker volgens :lol:

jan de weijer
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor jan de weijer » 27 mei, 2006 19:24

hoi arjan
dat kan nog wel eens een héél leuk project worden :D
grtz Jan
het komt pas vooruit als er rupsen onder zitten

Arjan Hansen

Berichtdoor Arjan Hansen » 27 mei, 2006 21:32

Hoi Hilbert & Jan,

idd t gaat me wel een projectje worden , hieronder foto's van de 1 op 1 model ;) en een detail foto van de nwe lopen....

Afbeelding

Afbeelding

ben dus zowiezo nog wel ff bezig :D

Greetz,

Arjan

Martin Noorloos

Berichtdoor Martin Noorloos » 3 sep, 2006 15:06

Leuke uitdaging weer om hier iets moois van te maken.

Ik zit er ook aan te denken om eens wat modern (Nederlands) spul te gaan doen als ik klaar ben met de huidige RC projecten. Een PRTL lijkt me wel wat, or een Leopard 1 genie tank :roll:

Handig op het RC slagveld, fascines in de tankgracht gooien

Succes met je project, zal deze zeker volgen!

Martin

Arjan Hansen

Berichtdoor Arjan Hansen » 12 mei, 2007 20:27

Hallo allemaal,

t is een tijd terug dat ik aan dit project begon, maar heb eindelijk een paar updates, af is ie nog LANG niet, maar er begint schot in te komen ;P

Check it yourself :)

De Cheetah in orgineel bronsgroene kleur als basis voor de nato vlekken patroon , de commadant is van mn HL panter.. en inmiddels al met de nwe juiste loopeinden...
Afbeelding

De nwe achterplaat zonder die afschuwelijke aan / uit knop, de open gaten zijn voor de licht units zie volgende foto... T lampje wat daar zo alleen loshangt is van t volgkruis...
Afbeelding

Mn kleine details... v l n r : Rem en knipperlicht units , Koplampen , werkende trekkoppeling, Volgkruis , achterlichten en op de achtergrond de Airco unit voor achterop de koepel
Afbeelding

Het nwe hart van mn tank...tesamen met mn nwe 2 motor mechaniek en de controller werkt t echt super ,kan m met 1 stick bedienen en werkt natuurgetrouw!!!!
Afbeelding

Dat was t weer voor verlopig, ben druk bezig met de radar arm op t moment, de bak is al gemaakt, maar nog niet afgewerkt.... tzt meer nieuws.....

greetz,

Roy Steinfort

Berichtdoor Roy Steinfort » 16 jun, 2007 17:50

Ik heb je tank op film staan Arjan. De bewegen mega echt als je over hobbels rijd. Ik post een compilatie film van afgelopen woensdag hier.

Mario Amory

Ombouw Gepard naar Cheetah

Berichtdoor Mario Amory » 18 sep, 2008 16:40

Hoi Arjan, (en ook Hoi Roy)

Ziet er indrukwekkend uit.

Ben zeer benieuwd wat je allemaal veranderd / verbeterd hebt.

Ben zelf ook bijna eigenaar van een Gepard. (Ik ga hem over 2 weekjes halen)
Daarna wil ik er ook een KM versie van maken - een Cheetah dus.

Misschien dat je nog tips etc. voor me hebt ?!

Ik heb je ook al een pb-tje gestuurd, maar misschien is het makkelijker om per e-mail te communiceren. (laat ik aan jou over.)

In ieder geval....te gekke machine...

Gr. Mario

Mario Amory

Volgende PRTL (CHEETAH)

Berichtdoor Mario Amory » 2 okt, 2008 21:50

Hoi Arjan,

Ik heb hem..... !!! :D

Ben woensdag 1 oktober mijn (nog) Gepard op gaan halen.
Heb er wel foto's van, maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen.

Er moet wel wat aan gebeuren (en "wat" is een understatement)

Ben heel benieuwd naar het binnenleven (Elektronica) van jouw PRTL.

Hoop gauw van je te horen.

Gr. Mario

Terug naar “RC tanks”