info tracks maken & rare heng long panter?

Speciaal bedoeld voor al je vragen en tips op het gebied van Radio Controlled militaire voertuigen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

jasper

info tracks maken & rare heng long panter?

Berichtdoor jasper » 7 jul, 2011 14:31

Hallo allemaal

Ik ben Jasper Schut en ben nieuw op dit forum dus misschien dat jullie het fijn vinden om te weten met wie je te maken hebt dus hier iets over mezelf.

ik ben 15 jaar(misschien een beetje te jong voor tanks maar dat vind ik niet erg) en ik zit in de 3e klas havo. Ik ben redelijk technies aangelegd en ik woon in het brabantse dorp Roosendaal.

Maar nu mijn vragen:
heeft iemand ervaring met het maken van rupsbanden want ik ben bezig met het maken van een schaal 1/12 Tiger 1(een beetje rare schaal dat weet ik het had eigenlijk 1/10 moeten zijn maar ik had een bereken fout gemaakt op een 1/35 model :oops:) en ik loop een beetje vast hierop. ik heb ook al op een site gekeken met verschillend methodes maar ben vergeten hoe die heet maar er zat niet echt een goede manier bij want ik wil de rupsband zo realistisch mogelijk maken.

ook wou ik als vakantie project een afgekeurde heng long tank kopen die op de site http://www.monstercars.nl staat. Ik zat te denken aan de panther die hierop aangeboden word maar het valt me op dat dit een heel heel heel er nep model is, ik bedoel het staat gewoon op een tiger1 onder stel en er zit een soort rare kap aan de voorkant weet iemand of dit normaal is?

m.v.g

Jasper Schut

ps. weet iemand hoe je je naam moet veranderen want dat heb ik fout gedaan omdat ook een achternaam bij moet

Johnny Knegt
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: info tracks maken & rare heng long panter?

Berichtdoor Johnny Knegt » 9 jul, 2011 5:49

Welkom Jasper.

Over het zelf fabrieken van rupsen kan ik helaas weinig vertellen, maar wel dat die HengLong zooi.. zooi is.
Ik ben zelf (nog steeds) een HL Tiger aan het ombouwen, waar qua maatvoering ook eea niet erg accuraat uitgevoerd is.
Mijn vermoeden omtrent de Panther is dan ook dat ze een Tiger onderstel gebruikt hebben, omdat ze anders problemen kregen met de ruimte voor de overbrenging.

Succes er mee.
Gegroet, met een zwaai van mijn hoed.

Afbeelding

Werner Nica

Berichtdoor Werner Nica » 27 mei, 2013 22:57

jasper schreef:Hallo allemaal

Ik ben Jasper Schut en ben nieuw op dit forum dus misschien dat jullie het fijn vinden om te weten met wie je te maken hebt dus hier iets over mezelf.

ik ben 15 jaar(misschien een beetje te jong voor tanks maar dat vind ik niet erg) en ik zit in de 3e klas havo. Ik ben redelijk technies aangelegd en ik woon in het brabantse dorp Roosendaal.

Maar nu mijn vragen:
heeft iemand ervaring met het maken van rupsbanden want ik ben bezig met het maken van een schaal 1/12 Tiger 1(een beetje rare schaal dat weet ik het had eigenlijk 1/10 moeten zijn maar ik had een bereken fout gemaakt op een 1/35 model :oops:) en ik loop een beetje vast hierop. ik heb ook al op een site gekeken met verschillend methodes maar ben vergeten hoe die heet maar er zat niet echt een goede manier bij want ik wil de rupsband zo realistisch mogelijk maken.

ook wou ik als vakantie project een afgekeurde heng long tank kopen die op de site http://www.monstercars.nl staat. Ik zat te denken aan de panther die hierop aangeboden word maar het valt me op dat dit een heel heel heel er nep model is, ik bedoel het staat gewoon op een tiger1 onder stel en er zit een soort rare kap aan de voorkant weet iemand of dit normaal is?

m.v.g

Jasper Schut

ps. weet iemand hoe je je naam moet veranderen want dat heb ik fout gedaan omdat ook een achternaam bij moet

De eerste uitvoering van hun panther is inderdaad een vervormde upper hull van de panther op een under hull van de tiger I.
De huidige nieuwe productie is volledig herbouwd en is al veel correcter.

Richard Polderman
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Richard Polderman » 28 mei, 2013 6:21

jasper schreef:ps. weet iemand hoe je je naam moet veranderen want dat heb ik fout gedaan omdat ook een achternaam bij moet

Je hebt een pb.

Groeten,

Richard

Terug naar “RC tanks”