Tank om mee te beginnen

Speciaal bedoeld voor al je vragen en tips op het gebied van Radio Controlled militaire voertuigen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Peter Groothengel

Tank om mee te beginnen

Berichtdoor Peter Groothengel » 23 jul, 2009 8:08

Beste forumleden,

In mijn zoektocht naar een goede beginnerstank leek het mij een goed idee om de kenners eens te raadplegen.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Ik wil eerst eens kijken of dit een leuke hobby voor mij is.
De Tamiya tanks zijn dan ook niet aan de orde. Deze komen in aanmerking als het me goed bevalt.
Ik heb enkele tanks gevonden die beter aansluiten bij mijn startende hobby (en portomonee :P ) Deze zijn:

H-L M41A3 Walker sound en smoke
H-L M26 Pershing sound en smoke
H-L Panther sound en smoke

Alle versies wil ik graag kopen met het metaalpakket erbij. Dus inclusief metalen tandwielkast en tracks.
Ook wel bekend onder de noemer "Pro-versie"? Beschikken deze tanks trouwens over een terugslag van de loop?

Mijn vraag aan jullie is:
- zijn dit goede tanks voor het geld? (+/- 150-160 euro)
- welke zouden jullie kiezen en zijn er nog goede tanks die ik over het hoofd gezien heb?
- hebben jullie nog goede adressen om deze tanks te kopen? (tanktoko is reeds bekend)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp.

Remco Vonk
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Remco Vonk » 23 jul, 2009 10:48

Beste scuderia,

Welkom op het forum, ten eerste moet je even je naam veranderen in je echte naam (regels van het forum). Wat betreft jouw vraag, deze kan je het beste stellen op http://www.battletanksnederland.com/ en dan naar het forum.

Ik heb zelf de HL tiger, maar tijdens mijn zoektocht werd de HL panther erg afgeraden, ivm de vorm van de tank. Dit is namelijk het onderstel van een tiger met een koepel van de panther.

Maar ik kan je het beste aanraden deze vraag op battle tank te stellen, deze weten er veel meer over.

Groeten,

Remco
Afbeelding

Peter Groothengel

Berichtdoor Peter Groothengel » 23 jul, 2009 14:12

Bedankt voor de reactie.

Hoe verander ik het in mijn echte naam?
Iemand ervaring met onderstaande tank of merk?

http://www.torro-shop.de/product_info.php/info/p903_RC-MATORRO---KOeNIGSTIGER---TIGER-2---1-16-Rauch---Sound.html

Iemand ook bekend of ik de tank kan upgraden met metalen onderdelen?

Alvast bedankt voor de hulp

Geert-Jan Meeuwissen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Geert-Jan Meeuwissen » 23 jul, 2009 14:22

Om je naam aan te (laten) passen moet je een PB'tje naar een van de moderators sturen.
Met de andere dingen kan ik je niet helpen.

GJ

Johnny Knegt
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Johnny Knegt » 23 jul, 2009 15:16

Daar kan je idd nog van alles bij aanschaffen....

tegen de tijd dat ie is zoals je wilt, heeft het waarschijnlijk net zoveel gekost als een Tamiya...

Sprak de gek met z'n HL-Tiger...
Gegroet, met een zwaai van mijn hoed.

Afbeelding

Alexander Goudappel

Berichtdoor Alexander Goudappel » 29 aug, 2009 7:25

Ik ben zelf OOK op zoek naar mijn eerste RC tanks, ik zat zelf te denken aan iets van VsTanks op schaal 1±24', ik hoorde via een kennis dat deze mooier, en betrouwbaarder zijn dan de producten van HL, kan iemand dit beaamen..

gr

Hetzer

Alexander Goudappel

Berichtdoor Alexander Goudappel » 2 sep, 2009 7:36

Ik heb zelf al wat research gedaan,\ op het net en ben er inmiddels achter dat HL , goedkopere kopies maakt van Vstank en Tamiya modellen, en dat de afwerking en betrouwbaarheid nog wel wat tegenvallen..

Ik heb daarom inmiddels mijn eerste Vstank besteld :!:
"Those who have not yet realized danger are generally the bravest soldiers."

Tamiya 1/35 RC Panzer IV Ausf. J

Vstank 1/24 RC tank GERMAN PZ754

Terug naar “RC tanks”