Ombouw HL Panther naar Jagdpanther

Speciaal bedoeld voor al je vragen en tips op het gebied van Radio Controlled militaire voertuigen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Arjan Hansen

Ombouw HL Panther naar Jagdpanther

Berichtdoor Arjan Hansen » 20 aug, 2007 14:23

Hallo allemaal,

T is een tijdje terug dat ik wat van me heb laten horen, maar ben er weer druk mee... Mn cheetah staat verlopig ff in de koelkast vanwege diverse mankementen die eerst gerepareerd moeten worden..

Vandaar dat ik met mn panther verder ga.. Zoals de titel t al verraad, wordt t nu een jagdpanther, wat betreft de zender / electronica, die is inmiddels al vervangen door een echte zender.... met nu dus mn TVC B-30 tank rijregelaar, kan m verlopig gewoon switchen tussen mn leo I cheetah en de panther , maar t is de bedoeling er een 2e ontvanger en rijregelaar er terzijnertijd bij te kopen...

De opbouw gaat gemaakt worden van Triplex, heb de hull al op diverse punten aangepast , maar heb eerst een goede decoupeer zaag nodig.... om t namelijk allemaal te gaan zagen met een baby zaagje, zie ik niet zitten :oops:

Ik laat de foto's wel praten voor de rest:

De nwe electronica tot zover:

Afbeelding

Dicht maken van de hull ivm zand/spatwater ed:

Afbeelding

Aanpassing luchtroosters achterdek:

Afbeelding

Verplaatsing v machinegeweer en voorbereiding plaatsing van frontpantser:

Afbeelding

Hoe hij uiteindelijk moet gaan worden:

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Greetz,

Arjan Hansen

Berichtdoor Arjan Hansen » 14 sep, 2007 17:08

Update :

Frontplaat kaal:

Afbeelding

MG erin geplaatst:

Afbeelding

Frontplaat bij elkaar gezet (tijdelijk) + Gat 88 MM kanon erin gezaagd!!!

Afbeelding

Enjoy... Heb nog lange weg te gaan zoals jullie zien...... ga de kap bevestiging ook opnieuw maken , want dat schroefsysteem is gewoon @#$#%$ (wordt waarschijnlijk t zelfde als de kap bevestiging van de Tamiya Gepard / leo I....
Net als dat er ZEER waarschijnlijk Panther metalen tracks,loopwielen en sprockets op komen... Tanktoko heeft ze aangekondigt nl... eigenlijk wel voor de tamiya Panther... we'll see of ze ook aan te passen zijn voor HL Panther.... :P

Greetz,

Roy Steinfort

Berichtdoor Roy Steinfort » 15 apr, 2008 17:03

Damn, dat zit er erg mooi uit. dat gaat wel goed komen. Hoorde van mn pa dat je hier mee bezig was. Ben benieuwd naar het end resultaat.

Arjan Hansen

Nwe Update

Berichtdoor Arjan Hansen » 23 apr, 2008 19:03

Hoi allemaal,

T is een tijd terug , maar ben er af en toe nog steeds mee bezig, dus hierbij ff een paar nwe foto's :P

Hout eruit, alu erin wegens hout wat begon af te brokkelen, niet strak genoeg was , ed

Afbeelding

beter aanzicht + zijkanten naast tank gelegt:

Afbeelding

De Scherpere neus ;P

Afbeelding

mooi ronde plaat ( zelf geklopt )

Afbeelding

Houten gunmount, kogel erin as scharnierpunt , ronde geklopte plaat komt erop ivm hout en staal nie goed overelkaar heen glijden ;) zonder t hout langzaam af te schuren

Afbeelding

FF kijkuh of t past ;)

Afbeelding

Uiteindelijke Montage Gunmount, machinegeweer en bestuurders periscoop... als t kanon gaat schieten, gloeit led in periscoop op !!! (Schroeven moeten nog afgevijld worden)

Afbeelding

Electronica ivm t aansturen v/h schiet mechanisme zelf een printplaat met relais gemaakt... gekoppeld aan een micro switch... werkt weer prima !!

Afbeelding

Tot dusver mn ombouw ;)

Stay Tuned

Greetz,

Alexander Goudappel

Berichtdoor Alexander Goudappel » 2 sep, 2009 7:33

Aardige klus, wat is het eind resultaat ?
"Those who have not yet realized danger are generally the bravest soldiers."

Tamiya 1/35 RC Panzer IV Ausf. J

Vstank 1/24 RC tank GERMAN PZ754

Terug naar “RC tanks”