Taigen Tiger 1 tank (kleur nummers)

Speciaal bedoeld voor al je vragen en tips op het gebied van Radio Controlled militaire voertuigen

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Patrickroof

Taigen Tiger 1 tank (kleur nummers)

Bericht door Patrickroof » 27 jul 2019 15:20

Ik heb een Taigen Tiger 1 tank gekocht. Dit is een late versie Tiger met 1 koplamp en in zimmerit uitvoering. Hij heeft de woestijn camo kleur. De vraag is of er iemand weet welke kleur de nummers hadden en welke nummers bijndeze uitvoering hoorde. En op welke plaats de nummers stonden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik zie namelijk witte en rode nummers. De 100 serie hoorde volgens mij tot de eerste versie.

Afbeelding

Afbeelding
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Re: Taigen Tiger 1 tank (kleur nummers)

Bericht door Bas Slaats » 29 jul 2019 23:47

Neem aan dat het model gebaseerd is op Tiger 131 van het Tank museum in Bovigton. In dat geval kun je deze info denk ik goed gebruiken [url]https://blog.tiger-tank.com/category/tiger-131/[/url]

Gr Bas
"Perfect is the enemy of done"
Patrickroof

Re: Taigen Tiger 1 tank (kleur nummers)

Bericht door Patrickroof » 30 jul 2019 15:08

Het is niet de tiger die gebaseerd is op de 131 tank die buitgemaakt is in Tunesië. Ik heb nu zelf de cijfers 007 in het wit besteld. Er zat ook rood bij. Dit is de tank van Michael Wittmann, van de 101 panzerdivisie. Hij is in Frankrijk gesneuveld tegen de geallieerde. Ook zit er bij de decals die ik in de VS besteld heb het divisieteken.

Ik moet zeggen dat ik heel veel plezier beleef aan de tank. Hij schiet nu airsoft, maar ik vind de kracht erg tegenvallen. Alleen de overbrenging van 1:3 is erg goed, waardoor hij in het bos goed kan klimmen.

Ik zou in toekomst best een een infrarood koepel erop willen zetten als upgrade. Ik weet niet of er veel mensen zijn die dit spelen??.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie