Gebirgsjäger

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Richard Polderman

Plaats reactie
ErikGideonse

Gebirgsjäger

Bericht door ErikGideonse » 11 dec, 2017 0:41

Dag!

Na een jaar of twee (o drie...) en na schade en schande eindelijk deze maar weer van de plank gehaald.
Conversie van een Dragon Gebirgsjäger, Hornet hoodfje met een Tamiya fietsje en Aber PE; als je echt wil friemelen moet je dit eens proberen. Echt een aanrader voor de geduldigen onder ons.... :lol: (Heb een setje spaken 'verbruikt' :!: :!: )

Water was een probleem omdat ik 1; hier niet zoveel voor nodig had en Mr Boat me teveel was (€ en hoeveelheid (ons bin zuinig, blijf een Zeeuw... :mrgreen: ) en voorlopig geen 'water' projekt had dus 2; een kleine hoeveelheid bestelt met volgens de produktgegevens 'geringe warmte-ontwikkeling'...
U raad het al, kon van zijn been een mooie antenne trekken... :evil: :evil: en nee, ik gooi (bijna) nooit niks weg...

Tot voor kort een ander water projektje begonnen (voor degene geintereseerden http://www.planetfigure.com/threads/my- ... cw.113296/) en hiervoor HEKI Aqua goedkoop en nieuw (Zeeuw... :roll: ) op de kop getikt. 0 (nul) warmte ontwikkeling dus ook deze maar gerestaureerd en klaar!

Plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfgemaakt decal met wat penseelwerk voor het embleem.
Opspattend water van verpakkings'foam', in dunne plakjes gesneden en met still water en glanslak behandelt
Afbeelding

Forelletje zoekt een goed heenkomen...
Afbeelding

Natural environment
Afbeelding

Voorbeeld foto
Afbeelding

Gr
Erik
Rob Westerman

Re: Gebirgsjäger

Bericht door Rob Westerman » 11 dec, 2017 12:25

Ha, hij is eindelijk af! :mrgreen:

Mooi het water! Leuk al die "kleine" projectjes die je doet. Die op Planet Figure volg ik ook en daar is het water ook heel goed gelukt!
Goed idee ook om dat foam te gebruiken voor het opspattend water. Ik weet niet of je kent, maar er is een boekje " Building diorama's (vol 3 dacht ik) van Laszlo Adoba waarin hij de meest fantastische dingen doet om water te maken met resin en ook stukjes plastic folie ed om stromend / spattend water te maken.

Grtz,

Rob.
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 12 dec, 2017 17:25

Thx Rob

Boekje ken ik, heb het niet.... :| Er zijn idd meerdere mogelijkheden om water etc te maken, de eigen fantasie kent geen grenzen :mrgreen:
De foam heb ik hier voor het spattend water gebruikt en bij het vignette op PF als ijs, veelzijdig spul dus :mrgreen:

'Kleine' projectjes zijn altijd goed om dingen uit te proberen. Had nog niks met water gedaan, dus eerst in't klein voordat men in het groot alles verkl... :mrgreen: :mrgreen: Ter learing ende error :twisted:

Gr
Erik
EricReist

Bericht door EricReist » 16 dec, 2017 15:54

Echt erg leuk en origineel. Mooie pose. En ja die spaken... ik ben er al een tijdje mee bezig, gelukkig heeft de Aber set twee paar spaken ;-)
Mooie details op de fiets, ook om te leren. Dynamo ook... maar ik meen dat die rechts zat op de Duitsche dienstfiets (zie foto), net zoals bij de Duitsche Wehrmacht Unterhose waar het zaakje ook rechts zat (inclusief uitsparing)?

met rechtsdragende groet,
Erich
Afbeelding
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 16 dec, 2017 16:56

Thx Eric ( :mrgreen: )

Ja die spaken... :twisted: Hou wel van priegelwerk en dit is echt wat voor de diehards 8) Succes ermee zou'k ma zeggu :mrgreen: :mrgreen:
Vwb de dynamo, deze zat zowel rechts als links (altijd vanuit rijrichting) kijk hier rechts http://www.imgrum.org/media/15558141517 ... 5685645844 (alhoewel lijkt me reeanectment...!?) en hier http://www.alamy.com/stock-photo-second ... 21998.html en hier i.i.g. links (fiets onder bord Charkow etc (dus geen spiegelbeeld :wink: ) http://www.imgrum.org/media/13977282420 ... 3962907336 Info http://www.ifem.at/fzgsteckbriefe/77-truppenrad (met plaatje 3/4 site, die met getrokken fietsen)
Ff googlen macht schlau :mrgreen: :mrgreen:
Overigens zijn de banden zijn over het algemeen ook zwart;Had ze ook eerst zwart maar omwille van de 'künstlerische freiheit' lichtere kleur omdat dan het er anders zo donker uitziet.... :roll:

Gr Erik ( :mrgreen: )
Mathieu Kaelen

Bericht door Mathieu Kaelen » 24 dec, 2017 18:02

Prachtig vignette !!!

Zit veel werk en passie in 8)
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 27 dec, 2017 16:33

Thx Tijs :wink:

'k doe m'n best he.. :!: :mrgreen:

Gr