'Infatuate' Walcheren 1944

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

ErikGideonse

'Infatuate' Walcheren 1944

Berichtdoor ErikGideonse » 24 mar, 2017 18:22

Dag Heren,

Heb ff de tijd gevonden een paar foto's te maken voor wie'm afgelopen zondag gemist heeft :wink:

Wat ooit begon als een 2commando figuren vignette (kiijk ook hier viewtopic.php?f=56&t=29503 ff naar beneden scrollen) is uitgegroeid tot dit resultaat.
Wil ooit nog eens een LVT4 (ja, met 20mm polsten...) met misschien deze figuren erop/bij; heb ik ze alvast :mrgreen:
En zo klopt het plaatje beter met de reactie van Peter v Dijk toendertijd.(Thx Peter!)
Heb de titel even verandert in 'Infatuate' (=infatuated; smoorverliefd) zodat het meer past bij het vignetteje, en het toch ook nog duidt op de naam van de landingsoperaties op Walcheren.(Infatuate I en II).

Alles geschildert met acryltjes behalve het geweer welke met olie gedaan is

Plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgeworpen 'Safe Conduct' pamflet, samen met...
Afbeelding

een ander pamflet ' 'Waarschuwing' Uw gebied word binnenkort gebombardeerd...'
Afbeelding

En het 'nieuwste' LIFE Magazine :wink:
Afbeelding
Voor de zeeuwen onder ons, dit is id Westkapelle (vuurtoren), waarop het vignette in eerste instantie was gericht...

WIP zeeuws meisje
Afbeelding

Afbeelding

Er was eens...
Afbeelding
Zittende figuur was op het Oosterbeek dio al verbruikt dus plaats over gehad.... :mrgreen:

Gr Erik

Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: 'Infatuate' Walcheren 1944

Berichtdoor Ditmar Tabben » 24 mar, 2017 21:21

Heel gaaf Erik!! Jij wordt ook met de dag behendiger met dat sculpten, hè?! Erg mooi gedaan dat Zeeuws meisje.

Ik zie alleen een dingetje bij de Brit.... Zijn de 2 vingers die hij opsteekt niet erg kort en stompig? :roll:

Wist jij trouwens dat het gebaar wat hij nu maakt zo met z'n vingers in Engeland synoniem staat voor 'piss off'? Is geen geintje! :mrgreen:

Groeten Ditmar

Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Ditmar Tabben » 24 mar, 2017 21:27

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 24 mar, 2017 21:28

Hoi Eric, prachtig tafereeltje :P (voor de kijkers : in het echt nóg mooier dan op de foto's).
Heel mooi gemaakt dat Zeeuwse meisje !

Wat me nu opviel : het handgebaar van de bevrijder.... dat is de Britse variant van de ons welbekende middelvinger 8)

groet :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 24 mar, 2017 21:53

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:

@Ditmar en Peter; misschien wil hij ook wel niks drinken, en denk 'f..k off bi....h, 'k mag nie van m'n commandant', en zij zo van yes,yes two drinks yes, yes' :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: Of hij wil iets totaal anders ipv wat te drinken.......... :oops:

'k Wist wel dat er verschil was tussen vasteland Europa en GB, kon ff niet vinden hoe de hand moest staan. Keer'm van't wnkd ff om :!:

Thx heren :mrgreen: :lol:

En ja, Peter 'k blijf gochelen met m'n camera.... :oops:

Gr Erik

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 24 mar, 2017 23:06

ErikGideonse schreef:@Ditmar en Peter; misschien wil hij ook wel niks drinken, en denk 'f..k off bi....h, 'k mag nie van m'n commandant', en zij zo van yes,yes two drinks yes, yes' :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: Of hij wil iets totaal anders ipv wat te drinken.......... :oops:

:lol: rare jongens die Britten...

weet je wat ?..... thumbs up danmaar ;)

jan coen wijnstok

Berichtdoor jan coen wijnstok » 25 mar, 2017 11:53

Hoi Erik,

Ziet er goed uit. Het gebaar stamt uit de honderdjarige oorlog tussen Engeland en Frankrijk. De Fransen leden flinke verliezen door de Engelse longbow. Bovendien hielden de boogschutters zich niet netjes aan de heersende mores van ridders die tegen ridders vechten. Ze zagen er geen been in om een geharnaste ridder te voet, die stond te dringen om zijn Engelse evenknie te lijf te gaan, omver te mikken en vervolgens af te maken. Als de Fransen boogschutters te pakken kregen dan sneden ze de wijs- en middelvinger van de rechterhand af, zodat ze de boog niet meer konden spannen en dus waardeloos werden als boogschutter. Met het gebaar geef je dus aan dat je die vingers nog hebt en dat het oppassen geblazen is.

Groet,

Jan Coen

Rene Duret
Contacteer:

Berichtdoor Rene Duret » 25 mar, 2017 15:00

Het is prachtig schilderwerk!

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 25 mar, 2017 16:06

jan coen wijnstok schreef:Hoi Erik,

Ziet er goed uit. Het gebaar stamt uit de honderdjarige oorlog tussen Engeland en Frankrijk. De Fransen leden flinke verliezen door de Engelse longbow. Bovendien hielden de boogschutters zich niet netjes aan de heersende mores van ridders die tegen ridders vechten. Ze zagen er geen been in om een geharnaste ridder te voet, die stond te dringen om zijn Engelse evenknie te lijf te gaan, omver te mikken en vervolgens af te maken. Als de Fransen boogschutters te pakken kregen dan sneden ze de wijs- en middelvinger van de rechterhand af, zodat ze de boog niet meer konden spannen en dus waardeloos werden als boogschutter. Met het gebaar geef je dus aan dat je die vingers nog hebt en dat het oppassen geblazen is.

Groet,

Jan Coen

prachtige info :idea: :D

Welnu....hierdoor dacht ik dat dit gebaar eigenlijk dusbest te verklaren is in het vignette...
De Brit staat misschien wel het meisje te vertellen hoe hij het haat dat 'those bloody jerries' de boel zo onder water hebben gezet ;)

met 2 vingers getypte groet

Rene Duret
Contacteer:

Berichtdoor Rene Duret » 25 mar, 2017 16:38

even los van verhaallijnen, existerend of niet...

heb ik al gezegd dat dit goed geschilderd is?

fenomenaal goed zelfs.

:-)

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 25 mar, 2017 19:10

Thx Heren,

Had het verhaal bij het linkje van Ditmar gelezen. Idd door de boogschutters, maar (we dwalen af... :wink:) is dit (dus) alleen met de rechterhand of met beide. Ik weet dat de boogschutter voornamlijk met de rechterhand schoten. Net zoiets als in Moslim gelovige landen zwaaien met de linkerhand uit den boze is (hiermee wordt je achterste mee afgeveegd; dus onrein :wink: dus belediging.... (heb ik me laten vertellen...) Misschien iets om rekeing mee te houden bij een volgend dio....

Back to topic; Heb het handje inmiddels omgedraaid (en nog niet op een engelstalig forum gepost :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: ) ff nieuwe foto' maken....

@Rene; Thx en nog maar thx :wink: :mrgreen: (ga door.... :mrgreen: :mrgreen: )

E

Rene Duret
Contacteer:

Berichtdoor Rene Duret » 25 mar, 2017 20:45

vrouwke is mooi geschilderd, de para ook.

ook al vind ik de sculpt ervan wat,..overdreven plooiwerk- maar bekijk je figuur nu wel om mijn plooien aan te zetten.

je bent een goed figurist :-)

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 26 mar, 2017 14:50

Beste Erik,
ik heb het tafereel vandaag in het echt mogen zien in Lingen (EME).
Heel mooi!
En nog in de prijzen gevallen?
Hartelijke groet,
Willem

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 26 mar, 2017 21:22

Thx mannen

@Rene; ga door..... :mrgreen: :mrgreen:

@Willem; Yep, heb hiervoor goud, en nog wat ander edelmetaal voor m'n andere creaties.

Gr
Erik

Rene Duret
Contacteer:

Berichtdoor Rene Duret » 26 mar, 2017 21:45

..met zo'n oog voor details, dat goed figuristen hebben, zou je eens kunnen overwegen een draadfiguur op te bouwen.

gewoon, voor ernaast.

bij mij begon het zo, een bestaand figuur converteren met puty tot ik dacht- waarom niet..?

ok, hoongelach viel me ten deel maar geniet er toch ernstig van nu.

Denk wel dat het je ligt.

je kan keurig werken, dus.

hoewel ik weer niet sculpt in 1-35,..is me te klein.

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 27 mar, 2017 18:36

@Rene; Mja.... :| Hebben al meerdere personen gezegd.... Voorlopig doe ik nog m'n best met
een bestaand figuur converteren met puty tot ik
en als het niet anders kan schuw ik me niet om ook maar's met draad en putty te werken....

Er zitten anders wel projekten (historische...) in de 'pen' (of het koppie :mrgreen: ) waarbij ik meer moet sculpen, en ja het geeft wel een fijn gevoel een eigen creatie te sculpen en daarna te schilderen 8)

En ooit mischien nog 'es een hoofdje maken: ik weet hoe het moet, nu nog lukken.... :twisted: en dat in 1:35 :mrgreen: lekker klein :mrgreen:

Gr Erik

PS Hand is inmiddels aangepast, vonden ze in Lingen blijkbaar ook mooi :mrgreen: :mrgreen:

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 28 mar, 2017 3:14

Rene Duret schreef:..met zo'n oog voor details, dat goed figuristen hebben, zou je eens kunnen overwegen een draadfiguur op te bouwen.

gewoon, voor ernaast.

bij mij begon het zo, een bestaand figuur converteren met puty tot ik dacht- waarom niet..?

ok, hoongelach viel me ten deel maar geniet er toch ernstig van nu.

Denk wel dat het je ligt.

je kan keurig werken, dus...

Hoi Eric, ben het eens met René en bij mij ging het net zo... behalve het hoongelach..
Je bent al zo goed geworden in converteren (anatomische kennis opgedaan) dat
je nu best eens aan de slag kunt vanaf scratch.

Hoofdje sculpten gaat je vast lukken wanneer je dat ziet zitten :P
In 1:16 kun je goed oefenen met bijv. Fimo.

Kneedze ;)

Rene Duret
Contacteer:

Berichtdoor Rene Duret » 28 mar, 2017 8:46

jazeker!

de dame is mooi gedaan. Hoofdje ook zelf gesculpt?

zelf krijg ik opeens zin een Tamiya setje ineen te zetten en gewoon te schilderen.

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 28 mar, 2017 16:23

@Peter;
Hoofdje sculpten gaat je vast lukken wanneer je dat ziet zitten
In 1:16 kun je goed oefenen met bijv. Fimo.
Yep iedere keer als de kids iets met klei aan't rotzooien zijn komt er een beginsel hoofdje.... Denk dat ik eerst maar'es idd in 1:16 begin ofzo... 'k zie wel... als ik tijd heb :mrgreen: :wink:

@Rene;
de dame is mooi gedaan. Hoofdje ook zelf gesculpt?
Ha, wou dat ik dat kon :!: :!: Is een simpele conversie van een MasterBox figuurtje. Het ligt er allemaal aan hoe je het verft :!: :mrgreen: :mrgreen: Ook met bijv Tamiya koppies kann je leuke resultaten behalen :wink:
Niet de allerbeste, maar toch... :mrgreen:
Afbeelding
viewtopic.php?f=3&t=29797
we blijven het proberen :roll: :mrgreen:

zelf krijg ik opeens zin een Tamiya setje ineen te zetten en gewoon te schilderen
Doen :!: Gewoon voor de lol, en/of ff oefenen voor je Denison smock (ofzo.... :mrgreen: )

Overigens zijn echte goeie vrouwenkoppies een probleem indeze schaal, alhoewel ik moet zeggen dat deze van MasterBox er geverfd zeer 'vrouwlijk' uit zien. M'n dochter is nu ook bezig met andere 1:35 MasterBox vrouwmensen, de sculps zien er aardig uit!(niet mijn genre maar wel leuk, 'bei bedarf' kan ik wel's wat posten...past niet echt in't forum...). Hornet vind ik net iets te mannelijk (geen verschil met of zonder Duitse helm IMHO) en andere zeer verschillend zie ook hier viewtopic.php?f=56&t=31916 US Nurse :D DRK Schwester :evil: :evil: )

E

Rene Duret
Contacteer:

Berichtdoor Rene Duret » 28 mar, 2017 16:46

ja, Matt Damon oogt nog een knappe vrouw, opgetut...maar toch zie je het.
Denk dat het scheelt om de kaaklijnen voorzichtig te ronden. maar knap op deze schaal hoor.

1-16 blijf ik voor mezelf wat figuren aangaat het fijnst vinden. Zeker voor uniformen heb je uitdaging om te schilderen.
De klei blijft te bewerken tot je bakt. Tussendoor kan je het polijsten. Zeker bij gezichten kan je met beetje terpentine en fijn kwastje nét die details en rondingen smeden.
Voor 1/35 vond ik de totaalopzet met fimo te broos. Hier zou ik als basis zeker met putty een stevig te bekleien geraamte maken. Dunnere draden buigen sneller.

Vond fimo wat aan de prijs en bestelde bij school supplier Creall therm, emmers wit die ik dan meng tot sprue-achtige kleuren, grijs en lichtbruin.

voor mijn gevoel, vwb de beschikbare rifles en andere spulletjes paste ik de schaalfigurenkaart aan naar 115 mm.
Mocht je zo'n bestand willen hoor ik het graag.

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Figuren en Bustes”