Twee nieuwe bustes, Axis and Allies

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

John van Pelt

Twee nieuwe bustes, Axis and Allies

Berichtdoor John van Pelt » 10 dec, 2016 13:53

Hoi mensen,

ik ben ovegestapt op acryl. De eerste twee bustes zijn af.Mooi?
Meer foto's op mijn website, worldofminiatures of facebook.

groeten John.

[imgAfbeelding][/img]

Afbeelding

Afbeelding

ErikGideonse

Re: Twee nieuwe bustes, Axis and Allies

Berichtdoor ErikGideonse » 10 dec, 2016 17:28

Hoi John,

De GI had ik al eerder gezien (PF) maar de Pz comm nog niet. Mooi :!:

Bevalt; acryltjes? ff wennen he, tov olietjes :mrgreen: :wink:
Zo nu die 2 bustes bij elkaar vind ik de kleur huid van de Pz comm mooier gedaan als die van de GI (alhoewel hij er zo lekker koud uitziet :wink: )

Misschien nog een keer de kans ze 'in real life' te zien...

Gr Erik

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 10 dec, 2016 19:40

Hoi John, dat zijn 2 mooie "plaatjes" die je laat zien. Beiden heel erg mooi en grappig ik vindt dan juist de GI er weer extra uitspringen maar dan inderdaad door de "koude look".

En ja ze zijn mooi :wink:

Als ik heel eerlijk mag zijn deze komen veel mooier tot hun recht dan met dat alkyd verf wat je hiervoor dus altijd gebruikte.
En ook ik benieuwd waarom de overstap dan naar acryl en welke gebruik je?

Gr.JW
Afbeelding

Albert Reuten

Berichtdoor Albert Reuten » 10 dec, 2016 22:46

Zien er geweldig uit.

De overstap van olie naar acryl is je verdomd goed gelukt.

Grt. Albert

Bert Takken
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Bert Takken » 11 dec, 2016 15:22

John
Ik vind dit klasse werkjes zeker als je net over gegaan bent op een totaal andere techniek, erg wennen of viel dit mee?
Ik ben zelf ook over op acryl, maar ik krijg nog niet het strakke resultaat zoals bij jouw, nu scheelt het dat ik al een flink aantal jaren weinig met figuren heb gedaan en had mij eerst gefocust op een aantal 1/35 figgies om er in te komen en te zien of ik deze schaal ook kon handelen.

De US buste vind ik met name de huidskleuren erg pakkend voor de kou, mooie overgangen en strak schilderwerk, zou alleen de webbing iets terughalen voor wat betreft de highlights, vergeleken met de veel "zachtere" highlights komt dit nu meer over als oud leer dan stof, bij de Axis figuur vind ik de jas erg mooi, ik heb persoonlijk alleen wat moeite met de scherpe lijnen bij de ogen, ik zou het donkere streepje net onder de ogen iets terugzetten met een rode glazing, zodat je een wat mooiere overgang krijgt zoals bij de US buste.

het inlijnen vindt ik subliem, kan niet anders zeggen
Het is niet zozeer het bouwen wat mij bezighoudt, als wel het zoeken naar weggesprongen onderdelen.

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 12 dec, 2016 9:03

Dag allemaal,

ik merkte de laatste jaren dat ik vastliep met de mogelijkheden of onmogelijkheden van olie.
De satijnen glans was er moeilijk af te krijgen en de droogtijden zelfs met alkyd waren soms een belemmering.
Voeg hierbij de tubes waar telkens de doppen er niet meer op kunnen omdat alles dicht gaat zitten en je begrijpt mijn ergernis.

Ik ben er even een weekend goed voor gaan zitten en het werken met de steeds dunnere en fijnere laagjes bevalt me uitstekend
Verder heb ik heel wat flimpjes gekeken en tips gehad van goede acryl schilders.
Ik werk meestal met Vallejo verf, heb een grote koffer vol met prima kleuren en losse setjes erbij van Andrea etc.

Voor de huidskleur meng ik standaard vier kleuren in sambalpotjes en zet ze op wat water.
Zo heb ik gedurende het gezicht altijd de midden tone en 2 donkere en 2 lichtere in reserve. Ga ik later verder dan hoef ik niets meer te mengen en te gokken wat de kleuren waren.
Ik spuit grotere delen zoals een jas altijd eerst met de airbrush en een preshade.
Werken met acryl bevalt me prima, er zijn ook zoveel kleuren te kiezen en met geduld kun je hele mooie fijne overgangen krijgen.
De eerste buste was wel een zware bevalling omdat ik steeds de neiging had te blenden en nat in nat te werken.
Nu verdun ik de acryl op de juiste manier en het loopt wel goed.
Op naar de volgende!

groeten John.

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 14 dec, 2016 11:05

Heel erg mooi gedaan John. Met name de Panzer commander vind ik erg goed geslaagd!
Ook knap dat je een dergelijk resultaat neerzet terwijl je net de switch hebt gemaakt naar acryl! :shock:

Gebruik je Vallejo? Ik ben ook benieuwd welke kleuren je gebruikt voor de witte jas?

Ik kijk uit naar je volgende werk!

Groet,

Rob.

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Figuren en Bustes”