3. WSS Pionier Batt.

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

ErikGideonse

3. WSS Pionier Batt.

Berichtdoor ErikGideonse » 30 aug, 2016 20:53

Heren

Even een 'tussendoortje' tussen de dio's door (als deze staan te drogen...)
Figuren had ik al een tijdje geleden in elkaar geknutseld met de armen en benen box 'left overs', en zijn eigenlijk bedoeld voor als ik ooit nog eens aan m'n Hongarije dio begin. Ooit... :roll:
Uitgangs punt was het proberen van een paar andere technieken vwb het hout en de gasmasker houder/'Essgeschirr'.(inmiddels al bij mijn andere topics voorgesteld 8) ) Gelijk ook maar deze twee geheel onder handen genomen :mrgreen:

Plaatjes;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ijs gemaakt van 2 ronde stukjes doorzichtig plastik, op elkaar gelijmd met houtlijm. Als hier geen zuurstof bij komt (denk ik...) geeft dit een mooi bevroren effect.
Afbeelding

Naamplaatje dit keer met overhead folie gedaan (thanks Bert :mrgreen: )
Modder en andere vuiligheid komt er meer op als ze op hun definitieve plaatsje staan (ooit...)
Verder met andere dingen :mrgreen: :wink:

Gr Erik

Rob Westerman

Re: 3. WSS Pionier Batt.

Berichtdoor Rob Westerman » 31 aug, 2016 16:53

Ha Erik,

dat ziet er weer mooi uit! :D

Hoe heb je het hout geschilderd van het geweer? Kan het niet zo snel terug vinden in het andere topic... :roll:
En het naamplaatje, heb je witte letters geprint op de folie en op een zwart plaatje bevestigd?

Neem aan deze ook te zien op SMC :mrgreen:

Grtz,

Rob.

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 31 aug, 2016 20:06

Hoi Rob (ea :mrgreen: )

Hout/geweer schilderen staat geloof ik wat in het Oosterbeek topic... Maakt niet uit;
Allereerst een grondlaag met Vallejo Iraqi Sand, staal met Panzer Grey. Daarna met Burned Umber en/of Raw Sienna olieverf er onverdunt overheen. Hierna met een oud (dus 'harig' zeg maar) penseel de houtnerf dus met de haren van het penseel in langsrichting (of hoe je nerf wilt hebben :!: ) trekken. Dit keer op keer tot dat je tevreden bent met het resultaat.
Voor een ander soort hout (idg pio schep) heb ik een andere kleur (Vallejo :?: ) als ondergrond gebruikt. Ff oefenen, Maar dan heb je ook wat... :mrgreen:

Vwb het naamplaatje; Wit kan je niet printen met een normale inktjet printer; ik tenminste niet :mrgreen: :!: Hoe de desbetreffende firma's dat met decals etc doen weet ik niet, ander thema... :oops:
Alles wat gekleurd is komt op de folie en wit dus doorzichtig. Ik print dit in spiegelbeeld op de folie en nadat het een blad 'gerdroogd' is knip ik het plaatje grof (=te groot) uit en plak dit op zelfklevende witte folie (Dat voor meubels enzo; bij Praxis of whatever DIY bij je in de buurt...)
Naar gelang plak ik dit op een stuk plastik plaat (wit of zwart (=hoef je de randen niet te bewerken..) met houtlijm en als dit droog is met een scherp mesje uitsnijden.
Naar gelang dus de randen bijwerken in zwart (Edding :!: ) of wit laten; Klaar :!: 8)

Ik heb wel gemerkt dat er verschil zit in de folie, de een heeft een witte waas erover (resulteerd in een meer grijs plaatje) of een soort glitter erin (Ook leuk voor fantasy... :roll: ) Tot nu toe heb ik met de folie van HP transparent folie de beste resultaten gehad (Thx Bert; Insider :mrgreen: )

Neem 'em ook mee ja,denk ik... Zo als tussendoortje :mrgreen:

Gr E

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 31 aug, 2016 20:35

Mooie setting Eric en interessant thema ook de Pioniere van T.Div.!

Gr.JW
Afbeelding

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Figuren en Bustes”