Corporate peacekeeper 2031

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Ron van Wiggen

Corporate peacekeeper 2031

Berichtdoor Ron van Wiggen » 29 dec, 2015 14:39

Even laten zien da'k nie in slaap gesukkeld ben, hier.
't Is geen pantserstaal, niet eens een ridder in harnas, maar een soort van wat-als, maar met helm en lichaamspantser. :mrgreen:
Figuur is van Grey Matters Figures en ongeveer 1/18.
Meer info hier; http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/2015/10/corporate-peacekeeper-ad-2031.html

Standaard figuur:
Afbeelding Afbeelding

Aanpassingen;
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Het idee erachter (soort van "history in the making");

The year is 2031 and little over 5 years ago the often ridiculed and laughed at theory of peak oil and its aftermath have become a grim reality. Cheap fossil fuel production and supplies have virtually ceased to exist and as a result global logistics, economies and the production of food and products have collapsed. Shortages of clothing, food and fuel quickly had the modern world in a stranglehold, forcing all but the largest, wealthiest and most ruthless of institutions to their knees. Ever expanding and intensifying social unrests and upheavals were commonplace, contributing in the total collapse of the world's social structures. In many places anarchy or even civil wars broke out and governments the world over were absolutely unable to gain any form of control, which made the already minimal trust of the public in governments, vanish for good.
It was in this era that those large corporations stepped forward and openly seized control over all branches of government and because law enforcement and the military were equally involved and divided by the unrests, they deemed unreliable and thus were disbanded. As a substitute to safeguard their interests and properties the major corporations created their own armed forces; corporate peacekeepers.
Recruited at random these troops were nothing more than hired guns, mercenaries. Men and women with low social standards or a desperate disposition, paid to mercilessly do their master's bidding. They were issued with military surplus and left to their own devices to supplement their own equipment. Due to all the shortages, hitech wasn't going to save the day, since that depended totally on the access to cheap and plentiful energy.

The idea behind the figure;
It is a brutal, small, scrawny man, underfed, malnutritioned, bitter and hard, but kept functioning by being issued with a daily supply of synthetic food supplements to enhance his otherwise meager diet...
Laatst gewijzigd door Ron van Wiggen op 29 dec, 2015 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/

Ron van Wiggen

Re: Corporate peacekeeper 2031

Berichtdoor Ron van Wiggen » 29 dec, 2015 14:42

Het patroon is zelf verzonnen; een basis van Tamiya buff met een lichtgrijs, hoekig patroon erover met vervolgens daarover een groen en bruin patroon gestippeld.
Door wit en grijs aan de kleuren toe te voegen, heb ik verschil in de jas en broek aangebracht. De helm en pantser zijn standaard kleuren met verschillende washes.
Meer info hier; http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/2015/12/corporate-peacekeeper-part-2-paint.html

Afbeelding Afbeelding
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 29 dec, 2015 20:27

Ha Ron, fijn bezig in fantasierijke sferen :D

Best een gaaf figuur eigenlijk, dat wapen ziet er cool uit zo !
Moet wel zeggen dat ik het camo patroon niet goed vind overkomen...

Het geheel met die Doberman oogt wel imposant :twisted:

Komen ze op een ondergrondje met overblijfselen van een riot misschien ?

Peace brother Afbeelding
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 31 dec, 2015 10:17

Hej Peter, ja jammer van het patroon. Had gehoopt dat het er beter uit zou komen, maar ziet er nu een ietwat woestijnerig uit.
Ahh al doende leert men.

Ben zelf tot nu toe niet ontevreden met het resultaat, als je bedenkt dat de verf jaren oud is en vaak klontert, de meeste kwasten versleten, mijn hand lang zo stabiel niet meer is en mijn ogen moeite hebben met focussen op korte afstand ( :oops: )

Er komt inderdaad wel een ondergrond. Eentje met zo'n betonnen roadblock en (gesmeten) zooi en afval. Dacht zelf aan wat stenen, glas, ronddwarrelende kranten en zo..

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 31 dec, 2015 14:51

Het idee;
Afbeelding

En wat uitvergroot;
Afbeelding

Afbeelding

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 1 jan, 2016 17:39

Hoi Ron,

Interesant figuur! Leuke mods ook die je gemaakt hebt.
Over de camo is al genoeg gezegd.... Je kan eigenlijk alle kanten op met zo'n figuur vwb de camo! :mrgreen:

Ben benieuwd naar je base!

Gr Erik

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 1 jan, 2016 22:36

Ja Ron, soms zit 't mee.. en soms niet ;) en de camo ziet er in het echt vast beter uit.
Al met al een toffe opzet !

Op het ondergrondje misschien nog een gimschoen of een redbull blikje of iets dergelijks persoonlijks ?
Die Dobermann kun je misschien ook nog iets eigentijds meegeven in de vorm
van electronica of één of andere tag ofzo.... of een oorring...

Ha kul med detta projekt
Afbeelding

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 16 feb, 2016 8:16

Hoi Peter,
nee, ik laat de hond zoals 'ie is. Lekker lowtech.

Weer wat stapjes verder.....
De ondergrond; geen gekke dingen. Grote gatenvuller als asfalt, vlak schuren met grof schuurpapier, gefixeerd met een verdunde houtlijm oplossing, donkergrijs met verschillende zware drybrushes in steeds lichtere varianten.
De roadblock heeft een bluefoam basis, bedekt met grotegatenvuller, eveneens geschuurd, gefixeerd en geschilderd in lichtere grijstinten met eveneens meerdere drybrushes in steeds lichtere varianten. Daarna afgeplakt met schilderstape en de geel-zwarte markering aangebracht. Een eerste, zware drybrush met lichtgrijs en "chipping" zitten er al op.
Nu kan ik het geheel gaan afwerken met details en alles naar elkaar brengen; zand, stof, verwering, blikjes, stenen enz.... Ik denk dat ik een opdwarrelende krant ga gebruiken om die rare zwevende poot aan te pakken.

Afbeelding

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 17 feb, 2016 0:55

Lo tech dog is wel zo mooi, zeker voor zo'n oldscool Dobermann.
En ach... één zwevende poot is bij een hond niet zo vreemd toch ? :mrgreen:

ben benieuwd naar het eindplaatje...

heb lol! groeten :D

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 18 feb, 2016 20:10

Het probleem met de zwevende poot is opgelost! Geen gezeik meer.... :mrgreen:

Wat mij betreft issie klaar. Het eerste figurenprojekt in een grotere schaal in....... een lange tijd.

Ik heb m'n gebruikelijke techniek toegepast van pastelkrijt poeder om het geheel stoffig te doen ogen. Bruin voor het asfalt, grijs voor het beton. Met datzelfde bruin het ik de laarsen en broek gedaan, zodat het geheel bij elkaar past.
In eerste instantie wilde ik de scene voorzien van rondzwervend afval, maar kon niets vinden of acceptabel fabriceren om daarmee verder te gaan. Om het toch aan te kleden ben ik gegaan voor restanten van een confrontatie; gegooide betonbrokken, een gebroken wapenstok, een huls van een (gas)granaatwerper en een suggestieve plas met donkere vloeistof. De oude plastic zak onder de hondenpoot maakt dat er toch zwerfvuil te zien is, hetgeen aansluit bij een stoffige asfaltlaag. het grind is om lijmplekker te verdoezelen (rond de poten :oops: )
Toch was het niet af en op het allerlaatste moment het ik nog een witte wegmarkering toegevoegd.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 19 feb, 2016 19:24

Geslaagd project Ron ! net genoeg rommel om het geheel een zekere onrustige sfeer mee te geven,
en er toch geen rommeltje van te maken.

Nog efkes een titelplaatje ? en dan op naar een volgend project ?

groetjes :D

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 20 feb, 2016 9:04

Dank Herr von Deich.

het was een erg leuk en leerzaam projekt om er weer wat in te komen. En kennelijk is mijn ozet geslaagd.
Dat plaatje.... Eens kijken hoe ik er een kan makenkrijgen die in de sfeer past. Geen goud of zilverblinkende. Misschien een hergebruikt stuk metaal en dan zelf wat graveren of inslaan.... hmm idee..... :!:

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 21 feb, 2016 11:53

Hoi Ron,

Ziet er goed uit! Leuke details, niet te veel, niet te weinig. Precies goed!

Einige (minor) opmerking; ik vind de hond een beetje te veel 'glanzend' zeg maar. Misschien nog een laagje satin erover voor een mooiere vacht...?! misschien... :wink:

Enig idee voor een titel? Ik wel; 'stilte na de storm' of zo... of ervoor 8)

Gr Erik

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 21 feb, 2016 12:32

Dank je.
Tja die glans, dat is satijn van vallejo. Suggesties voor een andere?
En een titel.... nja, geen idee. Denk dat het voorlopig hierbij blijft.

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 21 feb, 2016 15:35

Voor wat betreft de glans : je moet het maar in huis hebben, maar voor een
zeer zachte glans gebruik ik graag acryl meubelvernis eiglans. Glanst zachter dan satijn.

Je kunt ook een beetje matte vernis mengen met satijn vernis.
Of als je hebt kun je matt-paste door glans vernis mengen om zo de gewenste glans te maken.

Meest extreme oplossing : schilderen in matte kleuren en dan heel licht opwrijven, maar dat
gaat uiteraard niet meer gebeuren... maar wilde het toch maar zeggen :mrgreen:

glansrijk groetje ;)

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Figuren en Bustes”