Ardennes Final Encounter.

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

John van Pelt

Ardennes Final Encounter.

Berichtdoor John van Pelt » 6 sep, 2015 13:58

Nieuwe Buste van MJ, basis in acryl, afgewerkt in olie.
Voorwerk met de airbrush gedaan.

groeten John.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Albert Reuten

Re: Ardennes Final Encounter.

Berichtdoor Albert Reuten » 6 sep, 2015 18:15

SCHITTEREND!!!

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 6 sep, 2015 20:51

Hoi John,

ik vindt dat je het schitterend geschilderd hebt!
Met name de holster, kolf van het machinegeweer, helm met de mooie stofeffecten. schop etc zien er subliem uit.

Alleen vind ik het gezicht wat aan de rode kant?

Grtz,

Rob.

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 7 sep, 2015 6:24

Dank heren!
@Rob, hij is zeker niet wit, maar de foto is wat te rood uitgevallen, in real life ziet het gezicht er een stuk zachter en minder rood uit.
Ik ben wat aan het stoeien met mijn foto opstelling en fotobewerkingen. Niettemin heb ik hem een ietwat verhit uiterlijk willen geven, om de spanningen van Kampfgruppe Hansen en de schermutselingen van december 1944 weer te geven bij de Slag om de Ardennen.
Ik laat hem even een paar dagen helemaal opdrogen, hij is nog een ietsie pietse nattig vettig door de olieverf. Dan pas, na de droging en matte lak, zie je de echte kleuren verschijnen, maar ik wilde alvast een paar foto's schieten.
Mogelijk glaceer ik zijn jukbeen en gezicht nog met wat lichtgeel om het beter te maken.

groeten John.

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 7 sep, 2015 7:32

Hoi John,
Deze ziet er weer fantastisch uit!
Dat rood in z'n gezicht vind ik wel staan, hij is tenslotte aan't vechten :D

Enig puntje: De ogen 'ogen' een beetje scheel, kan zijn dat het aan de foto's ligt en ik weet dat het heel moeilijk is om ogen dezelfde kant uit te laten kijken.
Daarentegen vind ik de kolf en het leren holster erg mooi gedaan, ook de verweerde stof van zijn tarnbluse is fantastisch

Neem je deze mee naar smc?

Gr Erik

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 7 sep, 2015 19:32

Hoi Erik, hij gaat idd mee naar de SMC.
Ik heb vanavond nog een uurtje aan het gezicht gewerkt, ik heb besloten zijn jukbeen lichter te maken en verder door te trekken naar beneden met een zachtgele hightlight. Door het gebruik van te veel puur wit was ie ietsie dood geworden.
Nu leeft ie meer. Weer een dagje drogen matte lak erop en dan maak ik morgen een paar foto's. :mrgreen:
Groeten John.

Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Ditmar Tabben » 7 sep, 2015 21:12

Hoi John, ontzettend mooi gedaan zeg! De kleding en het leer vind ik prachtig uit de verf gekomen.

Ik heb 2 vragen aan je:
-Welk matte medium gebruik jij als laatste laag zodat het glimeffect verdwijnt?
-Hoe krijg jij het voor elkaar om zulke joekels van foto's te plaatsen in je bericht?

Groeten Ditmar

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 8 sep, 2015 6:46

Ditmar my main man!
Dank hiervoor.
Ik maak de foto's groter door ze in te snijden met Picasa 3 een fotobewerkingsprogramma, je zoomt als het ware in.
Deze week zal ik even wat foto's plaatsen van de finale versie, het gezicht is nog beter geworden vind ik.

Ik heb vele soorten matte lak gebruikt, van Games Workshop, Vallejo in een potje in een spuitbus, Tamiya.
En de beste en meest goedkope is deze echt waar, bij de AC-TION. En in een grote fles!!
Beetje schudden, 50% water erbij en je hebt een model dat zo mat is als een pannetje.
Twee lagen doen de truc meestal. Soms een derde laag omdat ik wat painting medium gebruik om de verf soepel te houden vanaf mijn penseel.

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1462125

groeten John.

Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Ditmar Tabben » 8 sep, 2015 8:57

John!!! Homeboy!!! :lol: Zelden zo'n enthousiaste reactie terug gehad... Moest er wel om lachen! :wink:

Bedankt voor je antwoorden, ik zal eens kijken bij de Action.

Maar met mijn andere vraag bedoelde ik meer met welke instellingen jij je foto's plaatst op het forum vanuit je Photobucket, Imageshack? Dus resolutie enzovoorts....

Ik hoor je weer!

Groeten Ditmar

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 8 sep, 2015 9:50

Oh dat weet ik niet. Ik gebruik Photobucket en verplaats ze gewoon naar mijn library en gebruik dan de forum link.
Ik gebruik de standaard instellingen denk ik zo.

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 9 sep, 2015 20:29

Ik ben er nu wel klaar mee.

:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 10 sep, 2015 17:38

ik vind zelf de kleur van t gezicht eigenlijk erg lelijk, voor een koude look erg overdone in mijn ogen, maar je weet nie wat de foto doet, plus dat ik de trekken van het gezicht erg on overtuigend vindt, terwijl de rest van de buste wel rete strak is, ik vind bvb de lijnen boven de ogen, de neus en de bovenlip erg uuhm tjsa, niet zo zeer grof, maar ook niet overtuigend en al helemaal niet bij het figuur passen.

verwering van de helm, wapens, en t uniform zijn subliem!

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 12 sep, 2015 8:59

Ja Timo, wat moet ik hier nu op zeggen...heb je enig idee hoe koud het was in december 1944 in de Ardennen?
De foto is wat hard wellicht, maar ik denk dat ie de werkelijkheid van het figuur wel redelijk benaderd.
Een citaat dan maar uit de krant dan maar:

"Het is blijkbaar het lot van vele kunstenaars dat zij gedurende hun leven niet worden begrepen, daardoor worden verguisd en zelfs eventueel worden verjaagd uit de gemeenschap waarvan zij deel (willen) uitmaken of tijdelijk verblijven. Een geschiedenis die zich in (...) lijkt te gaan herhalen. De gemeenschap wentelt zich opnieuw met een zekere gretigheid in de traditie van weinig tolerantie ten opzichte van diegenen die vol goede bedoelingen hun interpretatie van de werkelijkheid willen delen met die samenleving en ver daarbuiten."

Stukje over een expositie van Vincent van Gogh.

Geintje :? .

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 12 sep, 2015 16:36

niks mis met vincent van gogh, en niks mis met jou werk, volgens mij heb jij de figuur niet gesculpt, dus over die rimpels heb je eigenlijk geen invloed, en ik vergruis je ook niet, ik verkonding slechts mijn mening. overigens, ik vind de aardappels van van gogh bijzonder lelijk, terwijl ik de zonnebloemen weer zeer charmant vind

ik werk met grote regelmaat in temperaturen tot -38 graden en met windkracht 10 in m'n gezicht (het lot van de koelmonteur), alleen heb ik de luxe dat ik volgens m'n werkmethode wat vaker de warmte in moet. ik denk dat ik t figuur eens irl zou moeten zien, ik denk dat natuurlijk licht nog wel wat goeds doet!

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 13 sep, 2015 13:24

Aan het schilderwek is niets op aan te merken, vind ik. Integendeel!! Knap werk!
Als je bij vorst door de sneeuw stampt, krijg je al snel een rooie kop. Misschien een idee om het gezicht way vochtiger doen lijken? Wat voorzichtige zweetdruppeltjes onder de helm rand en zweet+condens rond de mond en onder de neus?

Het enige dat mij stoort is de neus, maar dat is niet schildergerelateerd, maar het resultaat van de sculpter. Door de kleine neusgaten en vlezige punt krijgt hij een wat varkensachtig aanzien. Jammer want de rest van het sculptwerk is top.
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Figuren en Bustes”