'Infatuate' Walcheren 1944

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Remco Hollebrandse

Re: 'Infatuate' Walcheren 1944

Bericht door Remco Hollebrandse » 30 mar 2017 17:10

Mooi!

Leuk verhaal Jan Coen!
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 30 mar 2017 23:37

Thx Remco!

@Rene; Als ik eens zover ben kom ik zeker op je aanbod terug :!: De 1:16 uitrusting markt is niet zo dik bezaaid....
Creall-therm ga ik 'es proberen, zal ook hier wel ergens te vonden zijn.... Thx voor de tip :mrgreen:

Gr E
MARCEL ZWARTS

Bericht door MARCEL ZWARTS » 01 apr 2017 09:34

Leuke setting Erik,

Mooi uitgevoerd en geschilderd. Echter je ANWB paal is veel te klein. Het lijkt wel of je hem in de schaal 1/48 hebt gemaakt. Mocht je ooit nog zo'n paaltje maken geef dan even een berichtje.

Succes met de volgende projecten.

Marcel :D
Op dit moment bezig met een 1/16 Tiger I van s.Pz.Kp. Hummel, 1/16 StuH. III Ausf G. StuG.BriG.280
Gaat ook langzaam verder met de Jagdpanzer IV/L48 in Arnhem en een Matilda Mk.II in de woestijn, Engelse Mark VI B en een Skoda Kubelwagen van de 10.SS-Panzer-Division.
In de koelkast staan de YP408 Co, 1/16 Tiger II van s.Pz.Abt.506, een diorama met een 17-pounder en een Universial Carrier in Arnhem west en een Opel Blitz 4x4.
Wil graag bouwen.
Humber Mk.IV van de SS-Pz.AA.9 op de Arnhemse brug met een 2cm Flak 38, Sd.Kfz.250 Ausf.A en een Sd.Kfz.232 Acht RAD.
Een Sturmgeschüt III Ausf.G van Sturmgeschütz-Artillerie-Brigade 667 in combinatie met een Churchill tank in de regen.
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 02 apr 2017 17:40

Thx Marcel :D

En ach, a.d.h.v foto's en kijk en vergelijk vindt ik dat de paal aardig aan de maat is....IMHO 8) I-Profiel kan idd ietsje dikker, net zoals het anwb vliegend wiel ietsje groter (vind ik overigens niet storend).... precieze maten heb ik natuurlijk niet....

Als je zo'n wieltje heb liggen ( :!: afgietsel.... :?: ) houd ik me aanbevolen :!: :mrgreen:
Komt nog es een vignettje met Duitsers in Zeeland....

E
Bijlagen
Posbank1.jpg
Posbank1.jpg (45.88 KiB) 2410 keer bekeken
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 22 nov 2019 17:24

Erg fraai vignet Erik ! Zag het van de week pas :oops: , zo zijn er wel meer dingen onder mijn radar doorgeschoten de afgelopen jaren.

Vraagje, heb je destijds enig research gedaan naar het type camo smock dat tijdens Infatuate door commando's werd gedragen ? De zwart-wit period foto's zijn niet echt verhelderend en ik vraag me af of de 1st of 2nd pattern denison smock gedragen werd. Misschien ook wel een combinatie van beide, kennelijk werd het 2nd pattern in 1944 ingevoerd.

Groet,

Arjan
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 24 nov 2019 00:04

Thx Arjen,

Beter laat dan... :mrgreen: :mrgreen: Ook aan deze kant van het forum zijn idd leuke (en leerrijke!) draadjes te vinden :wink:

Vwb de Denison smock, had destijds wel enig research gedaan. Adhv de zwart/wit fotos (zoals je al zei) vond/vind ik het onmogelijk te kunnen onderscheiden welk type smock de commandos dragen/droegen tijden de operaties op Walcheren. Er idd vanuit gaande dat omstreeks 1944 het 2nd pattern werd ingevoerd ben ik er stilletjes vanuit gegaan dat deze ook over het algemeen gedragen werd. De details in 1/35 zijn mimimaal,veelal verdekt door uitrusting, alleen de kleuren zou je kunnen nabootsen waaronder dus ook de messing (brass) knopen en eventueel de 'elastische mouw' (uit aangenaaide sokken!) als eventuele indicatie v/e 2nd pattern, bij 1st pattern dus niet. (Dit gezegd kan het natuurlijk ook net zo goed bij een 1st pattern aangenaaid zijn… don't know…)

HIH

Gr
Erik
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 24 nov 2019 10:24

O, dat zijn jóúw figuurtjes die achterin dat nieuwe boek van Hans Sakkers en hoeheetdieventvanTV staan … Ik vroeg me af toen ik het las wie die gemaakt had :)
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 24 nov 2019 11:12

Bedankt Erik. Over nieuwe boeken gesproken, het stripboek over de slag om de Schelde schijnt een best seller te zijn. Het is natuurlijk prima om jongeren kennis te laten maken met de vaderlandse geschiedenis maar wel wat triest dat dit kennelijk alleen op zo'n infantiele manier lukt :

Afbeelding
Afbeelding

Over de slag om Arnhem zijn ook stripboeken verschenen ter lering ende vermaak ....

Afbeelding

Groet,

Arjan
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 24 nov 2019 19:29

@ Jakko;
O, dat zijn jóúw figuurtjes die achterin dat nieuwe boek van Hans Sakkers en hoeheetdieventvanTV staan … Ik vroeg me af toen ik het las wie die gemaakt had
Uh, welk boek?... Slag om de Schelde van Hans Sakkers en Tobias van Gent? (Is dit boek wat? ennuh… hebben overigens niks gevraagd...)

@Arjan; 'ter learing ende vermaek' :mrgreen: :mrgreen: 'aanvalluuuuuh'.... :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erik
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 25 nov 2019 10:32

Dat boek bedoelde ik, ja:

Afbeelding

Ik had het niet bij de hand en kon de titel en één van de schrijvers zo gauw niet herinneren :(

Achterin op bladzijde 334, bij de dankbetuiging, staat een foto van je vignet over een volledige pagina. Ik zal het er eens bijpakken om te zien of ze op z’n minst je naam vermelden …

Nee, zo te zie niet. In de fotoverantwoording zie ik je naam niet staan en wordt die bladzijde zo te zien helemaal niet vermeld. Wel staat er onderaan:
Een ieder die meent zekere rechten op in dit boek opgenomen afbeeldingen te kunnen doen gelden, wordt verzocht contact op te nemen met de uitgever.
Die uitgever is [url=http://www.marbergmedia.nl]Marberg Media[/url], voor het geval je er wat aan wilt doen.

Wat betreft of het wat is: ik vond het de moeite waard om te lezen, er staat genoeg in dat ik nog niet wist of kende, zowel qua informatie als foto’s. Maar ik kon ze natuurlijk wel betrappen op allerlei kleine foutjes waar het militaire uitrusting en voertuigen betreft :)
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 25 nov 2019 11:58

Erik, ik denk dat je in zo'n geval toch in ieder geval recht hebt op een gratis exemplaar van het boek. Ik heb de afgelopen jaren een meestal bescheiden bijdrage geleverd aan 4 boeken en in drie gevallen was mijn beloning hiervoor een gratis exemplaar. Alleen bij een stel niet nader te noemen Amerikanen kon er geen gratis exemplaar vanaf. Voor die knapen steek ik dan ook nooit meer een poot uit.

Groet,

Arjan
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 26 nov 2019 07:40

Thx mannen,

Boek is dan misschien idd wel interessant vwb gegevens en onbekende plaatjes.
Kan het idd ook proberen m'n 'recht' te verkrijgen, kijken waar het schip strand (op de Zeeuwse kust dus... :mrgreen:)

Erik
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 26 nov 2019 10:33

Arjan Wiskerke schreef:
25 nov 2019 11:58
Erik, ik denk dat je in zo'n geval toch in ieder geval recht hebt op een gratis exemplaar van het boek. Ik heb de afgelopen jaren een meestal bescheiden bijdrage geleverd aan 4 boeken en in drie gevallen was mijn beloning hiervoor een gratis exemplaar. Alleen bij een stel niet nader te noemen Amerikanen kon er geen gratis exemplaar vanaf. Voor die knapen steek ik dan ook nooit meer een poot uit.
Ik heb op die manier inderdaad ook al een paar boeken en een tijdschrift gekregen omdat ze een paar van m’n foto’s erin gebruikt hadden en/of ik wat informatie had verstrekt waarmee de schrijver geholpen was. Maar récht daarop heb je niet — wel op een redelijke vergoeding, wat bijvoorbeeld een gratis exemplaar van het boek kan zijn als jij het daarmee eens bent, maar ook het gangbare tarief voor gepubliceerde foto’s. Het lijkt me dat je ook redelijkerwijs kunt eisen dat je bij een volgende druk vermeld wordt als maker van het model, gezien ze ook de makers van foto’s noemen.
Plaats reactie