Fallschirmjäger Stabsfeldwebel, Italy 1944

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
ErikGideonse

Fallschirmjäger Stabsfeldwebel, Italy 1944

Bericht door ErikGideonse » 06 sep 2019 16:41

Dag Heren,

Vond dit figuur wel de moeite waard voor een eigen draadje, zo als 'einzelstuck' uit het wat grotere dio waar ik momenteel mee bezig ben :)
Alpine figuurtje, geheel met acryltjes op een simpele base.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr
Erik
PE-ter v. Stiph0ut
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Fallschirmjäger Stabsfeldwebel, Italy 1944

Bericht door PE-ter v. Stiph0ut » 07 sep 2019 10:59

Gideon,

Mooi! Hou zelf erg van een kleine voorstelling met 1 of 2 blaadjes als enig detail en toch een hele omgeving suggereren: prachtig. :D Ook de kleurcombi tussen uniform en sokkel is mooi om te zien.

Ik zou alleen geen zwarte achtergrond doen bij foto's, trouwens. Misschien is het alleen optisch, maar details (randen) vallen wat weg.
There are three side-effects of acid: enhanced long-term memory, decreased short-term memory... and i forgot the third.

-- Timothy Leary
Rob Hokke

Bericht door Rob Hokke » 07 sep 2019 12:55

Prachtig! Ik ben vooral onder de indruk van het in elkaar vervagen van de kleuren, bij mij blijft het er toch altijd wat vlekkerig uitzien...

Welke kleuren gebruik je voor lichte (woestijn/jungle) kleding?
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 08 sep 2019 15:42

Thx Heren!!

@PEter; Is een figuren ding denk ik, om een zwarte achtergrond te doen... :| Maar, U vraagt wij draaien (maak altijd meer plaatjes :mrgreen: :mrgreen: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Base is maar tijdelijk, figuur komt op het Italie dio waar ik momenteel mee bezig ben, dus vandaar ook 'simpel'...

@Rob; Licht en schaduw wordt gecreëerd door het steeds heen en weer gaan met de kleuren en veel proberen en vaak doen... :wink:
Kleuren gebruikt; Desert Yellow 977, Buff 976, Ice Yellow 858 (highlights), Camo Black Brown 822 (schaduw).Alles vallejo acryltjes!

Gr
E
Rob Westerman

Bericht door Rob Westerman » 09 sep 2019 10:27

Ha Erik!
Mooi werk weer, mooie hooglichten en schaduw hoor! Ik zie dat je de naden ook mooi donker hebt ingevuld. Ik gebruik tegenwoordig voor de schaduw vaak chocolate brown of idd de black/ brown camo die ik dan meng met de basiskleur. Heb je hier zo iets ook gedaan?

Groet,

Rob.

Ps dio af voor SMC?!
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 09 sep 2019 14:53

Ha Rob, thx!
Yup, voor schaduw gebruik ik idd al sinds jaar en dag en over het algemeen black brown. Voor de lichtere kleuren ook idd wel eens choclate brown. Gebruik tegenwoordig een iets andere techniek dan voorheen, door het eerst 'te donker' te schilderen en dan dit met de basiskleur weer afzwakken, en zo steeds heen en weer gaan tussen de kleuren. Dit werk zowel bij schaduw dus maar ook hooglichten. Hierdoor krijg je een soepele overgaan tussen de kleuren. Daarna de naden na/bijwerken voor het optische...
Het camo black brown etc werk goed bij 'grond;-' of 'natuurkleuren', dus sand, khaki, donkergroen etc. Voor de primaire kleren bijv. blauw kies ik meer een panzergrey of zelfs lila/violet voor schaduwen. Dit zo ter zijde... :wink:

Gr
E

PS
dio af voor SMC?!
Ben druk bezig, dus.... :mrgreen:
Plaats reactie