USMC in de Pacific

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Gino Poppe (Figure Royale

USMC in de Pacific

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 03 jul 2006 22:33

Hoi,

Hierbij een paar foto's van een figuur dat ik aan het schilderen ben voor Military Modelling. Het is een Dragon Gen2 figuur met een Hornet hoofdje op. Tot hiertoe heb ik acryl verf, inkt en tensocrom van Lifecolour gebruikt.

Zoals steeds hoor ik graag jullie commentaar.

Groetjes,

Gino

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schilder ook figuren op bestelling. Voor meer info kan je me contacteren op: fc287921@skynet.be
Ivan Weyenbergh

Bericht door Ivan Weyenbergh » 04 jul 2006 05:42

Gino,

dit is, zoals steeds trouwens, weer een knap staaltje vakmanschap.

Wat is het idee achter dit figuurtje, maw wat zal de setup zijn?

Ivan.
ronald kornet

Bericht door ronald kornet » 04 jul 2006 07:09

hoi gino

dat ziet er heel mooi uit de camouflage op de helm vind ik wel heel mooi geluk't.
en die figuren van Dragon Gen2 zijn wel een heele verbettering zo te zien

dus op naar de volgende update :).
ronald
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Dogger » 04 jul 2006 12:53

Hi Gino,

Ik heb deze set ook liggen. Dus ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar je kleurmixen. Het ziet er goed uit, vooral het gezicht is mooi gedaan. De helm vind ik persoonlijk niet zo heel goed. Er zaten meer kleuren in het camo patroon, en de vlekken waren kleiner.

En dat Tensocrom van Lifecolor, wat is dat feitelijk? Een soort van pigmenten, maar dan van tevoren opgelost?

Groeten, MartinD
Hendrik Van De Slijke

Bericht door Hendrik Van De Slijke » 04 jul 2006 16:26

Alweer een prachtige Gino!
Ik heb wel een vraagje: hoe heb je dat zandgele zakje geverfd? wleke schaduwen, welke highlights? Ik had dat bij je vorige figuur( die van budapest) ook gezien dat je daar een goeje techniek voor hebt maar ik was het vergeten vragen. Dus bij deze :)

Groet,
Hendrik
working on:
- Revell 1:570 Slachtschiff Bismarck: bouw
Dirk-Jan Gijsbers

Bericht door Dirk-Jan Gijsbers » 05 jul 2006 19:13

Hoi Gino,

Ik lees dat je ook (bv. net als Calvin Tan) inkt gebruikt. Ik neem aan voor het inlijnen van stiksels. Kun je eens uitleggen wat en hoe je dit gebruikt? Is het pure zwarte inkt uit een potje? Verdun je het? Waarmee?

Ik hoop dat je spoedig wat meer post van je vorderingen met dit figuur. Ik ben zelf ook bezig met een gen2 figuurtje en ik moet zeggen dat het een hele stap vooruit is van Dragon.

Groetjes
DIRK
Gino Poppe (Figure Royale

antwoorden

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 06 jul 2006 15:46

Hoi iedereen,

Alvast bedankt voor de opmerkingen.

@Ivan

Het figuurtje zal dekking nemen achter zo'n barikade van palmboomstammen. Niks speciaal eigenlijk.

@Gjalt,

De zwarte inkt wordt gebruikt om details zoals riemen, stiksel, e.d. uit te lijnen (voor de allerdonkerste schaduw dus). Ik gebruik het ook bij het schilderen van leder om de lichte glans van leder weer te geven. Het is iets vloeibaarder dan acrylverf. Ik gebruik altijd een fijn penseeltje (3/0-5/0).

@Martin,

De camo op de helm lijkt wel vrij goed op de documentatie die ik heb. Hierbij is een commentaar die ik op een van de Engelstalige forums hab gekregen:
Gino - Remarkable! The helmet camo cover is perfect! Looks exactly like the one Richard Widmark wore in his Marine picture
Tensocrom is een soort vanfilters maar dan al voorgemengd in het potje. Er zijn 11 verschillende kleuren en het grote voordeel (vind ik) is dat het op acryl basis is en dus helemaal niet agressief.

@Hendrik,

Het zakje is op de volgende manier geschilderd:
Basis: buff
wash: raw umber
oplichten: pale sand
schaduw: German camo black brown en zwart.

@Dirk-Jan,

Ik verdun de inkt een beetje met gedemineraliseerd water. De rest van de uitleg kan je hierboven lezen.

Vele groetjes,

Gino
Schilder ook figuren op bestelling. Voor meer info kan je me contacteren op: fc287921@skynet.be
Plaats reactie