Budapest 1944 eerste figuur klaar

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Gino Poppe (Figure Royale

Budapest 1944 eerste figuur klaar

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 26 mei 2006 15:44

Hallo iedereen,

Het eerste figuur voor het Budapest vignette is klaar. Ter herinnering: het is een Dragon figuur met een Hornet hoofdje en Gen bepakking. Geschilderd met arcyl, inkt enMig pigmenten.

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden?

Vele groetjes,

Gino.

Afbeelding

Afbeelding
Schilder ook figuren op bestelling. Voor meer info kan je me contacteren op: fc287921@skynet.be

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 26 mei 2006 15:53

Hoi Gjalt,

Dank u voor de lovende woorden. Het figuurtje is schaal 1/35ste.

Vele groetjes,

Gino
Schilder ook figuren op bestelling. Voor meer info kan je me contacteren op: fc287921@skynet.be
Maarten Weers
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Maarten Weers » 26 mei 2006 16:10

Hoi Gino,

het ziet er heel mooi uit.

Een vraagje, zie ik nu spinnenwebben tussn helm en schouder? :shock:

Groeten Maarten
Op de werkbank:
- Stuart V recce
======================
When Sgt. Wilson spots something Mainwaring doesn't.
Mainwaring: Took you a while to spot that one, didn't it Wilson?
--------------------------------------------------------------------------------

Spinnen

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 26 mei 2006 16:13

Hebben we hier bedrijvige spinnen zeg. Het figuurtje is pas twee dagen klaar. Straks effe verwijderen. En dan te zeggen dat ik inde Mierenneststraat woon. Ze hadden het hier beter Spinnenwebstraat genoemd :lol:

Vele groetjes,

Gino
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 26 mei 2006 20:44

Gino is allemaal inderdaad weer super mooi geschilderd! Zou deze grenadier nog wel voorzien van een geweer, lijkt mij niet echt verstandig om het zonder bewapening over straat te laten gaan. Vooral niet de situatie waarin ie historisch gezien geplaatst is.

Vind het wel jammer dat je van de gasmaker kit niet de plastic clip/sluiting niet vervangen hebt door een nieuw stukje plastic wat wat naar beneden hangt en kijk eens of je de MG kist op de laatste foto links (naast zijn pioschop) wat meer naar binnen kan laten hangen. Ik heb een orginele MG kist en die is al zwaar, als ik daar ook nog munitie bij moet denken dan hangt ie wat te ver naar buiten toe. Echt mee zwaaien zal ie niet gedaan hebben deze grenadier en door het lopen zal ie niet zover naar buiten hangen.

Verder mooi stukje werk!!

JW
Dominique Vanderschaeghe

Bericht door Dominique Vanderschaeghe » 26 mei 2006 22:06

sorry Gino maar ik vind deze minder , die modder is wel erg geplaatst, netjes overal aan de onderkant maar hoogst onrealistisch, in het echt zou die modder overal zitten...

hoe komt hij bv aan die modder enkel op z'n ellebogen en niet op de rest van z'n jas ?? probeer dat maar eens te mikken in het echt !!! :!:

knap kunstwerkje weer maar...

cheers
Dom
R. Goorts

Bericht door R. Goorts » 26 mei 2006 22:16

Hey Gino,

na de opmerking van Dominique moest ik even kijken...

Zijn verhaal klopt voor mij in zoverre,

als er modder op zijn ellebogen zit, heeft hij gelegen,
geweer in de aanslag, (modder op de ellebogen), maar waar is de modder
op de voorzijde van zijn broek en deels jas dan...?

Tevens zou de steel van de PIO-Schop dan in de modder hangen...

Tja dat krijg je als je teveel gaat nadenken...

Ik denk dat ik hem gewoon maar super-mooi vind,
er niet teveel over na moet denken,
en mag hopen dat ik ooit noggus zover kom...

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”
Robert Crombeecke

Bericht door Robert Crombeecke » 26 mei 2006 22:41

Hi Gino,

Ik vind het een heel mooi figuur, maar ik moet Dom wel gelijk geven met zijn modderverhaal :D
Dat bandje van het gasmaskerblik zou idd ook mogen hangen.
Zou ik toch nog iets aan proberen te doen. Hoewel, als ik zelf iets maak en vind dat het af is, doe ik er ook niks meer aan :wink:

En eerlijk is eerlijk, ik doe het je niet na.

Ben razend benieuwd naar het vervolg.

greetz,

Robert

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 27 mei 2006 23:01

Hoi heren,

Een geweer (Kar 98) wordt nog om de schouder gehangen. Dit zal ik doenwanneer het tweede figuur ook klaar is dan kan ik beide geweren ineens doen. Bij de volgende zal het riempje van de gasmaskercontainer hangen, da's beloofd.

Tja, en dan die modder hé. Op andere forums zijn er die het geweldig vinden en er zijn er die het maar niks vinden. Nu is het wel zo dat er op heel het figuur modder zit alleen is die op de andere plaatsen erop geschilderd en niet met stuktuur zoals met de Migpigmenten. Het is de bedoeling dat daar minder modder was en dat die al wat in de struktuur van de jas is getrokken. Ik zal proberen betere foto's te maken waar dit duidelijker op is. In ieder geval zal op tweede figuur de modder hetzelfde zijn (komen op hetzelfde grondwerk) maar misschien dat ik voor latere figuren nog eens iets anders probeer. Alhoewel ik dit persoonlijk best mooi vind.

Vele groetjes en oogjes dicht en snaveltjes toe,

Gino
Plaats reactie