Tamiya BT-7 mod 1935 [done]

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Rob Westerman

Re: Tamiya BT-7 mod 1935 [done]

Bericht door Rob Westerman » 21 jul, 2018 9:39

Zeer mooi eindresultaat Martin!
Inderdaad mooi subtiel verweerd. Een figuurtje erbij zou en nog mooier maken! :wink:
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Visser » 27 jul, 2018 11:25

Bedankt mannen,

De extra stoflaag zit er op. Wat droge pigmenten zijn hiervoor gebruikt

Ik wacht even op een grondplaatje (waarschijnlijk zwart) en dan maak ik nieuwe foto’s

Groet Martin
Shermans :)
Elco Elings
Contacteer:

Bericht door Elco Elings » 28 jul, 2018 14:49

Strak spuitwerk, de sobere afwerking maakt het een rustig model om naar te kijken.

Vooral heel netjes!
Hans Peulen

Bericht door Hans Peulen » 4 aug, 2018 10:10

Hallo Martin,

Allereerst mijn waardering voor jouw sublieme BT-7 !!

Toch enkele puntjes, welke je nu nog kunt aanpassen :
De Friul-tracks geven in contact met een verharde weg natuurlijk een metaal-schijn, wat je met lichtjes schuren op het oppervlak van de tracks kunt realiseren. Verder maken ook de tanden contact met de metalen aandrijfwielen en dus komt hier een metaal-schijn.
Hiervoor kun je grafiet gebruiken.

De aandrijfwielen zelf zijn nog groen/bruin op het contactoppervlak met de tracks; dit zou metaalkleurig moeten worden.

De brandstoftanks hebben eenzelfde groene bewerking als de gehele tank, maar deze brandstoftanks werden in verschillende groene kleurvariaties aangeleverd, m.a.w. deze zou je een andere nuance groen kunnen geven.

Het stukje rondhout op de zijkant is goed gevonden; wellicht kun je de bij de bouwdoos meegeleverde ketting nog gebruiken ?!

Nogmaals prima werk, succes met je volgende project,
Hans Peulen
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Visser » 4 aug, 2018 16:47

Bedankt voor jullie feedback,

@Hans

Ik vind het contrast van "bare metal" te hoog en te veel aanwezig. Vandaar dat ik dit niet heb gedaan. Daarbij is deze tank meer stoffig geworden van het rijden op " zachte". ondergrond dus ik verwacht daar ook minder slijtage.
De aandrijf wielen hebben wel een laagje met grafiet potlood gehad maar dit komt minder goed naar boven op de foto, maar wel bedankt voor je kritische blik.

De brandstoftanks hebben wel net wat andere filters gekregen maar ik denk dat met de stof laag dit voor een groot gedeelte teniet gedaan is ;) hier misschien te subtiel geweest en had ik beter in de basis laag al andere kleuren moeten gebruiken.

Ik ben de ketting uit de doos kwijt vandaar dat deze er niet op zit.

Groet Martin
Shermans :)
Plaats reactie