Market Garden dio

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Vincent Thelosen

Re: Market Garden dio

Bericht door Vincent Thelosen » 14 sep 2019 10:39

Hi Jan Coen,

Merci, ja het gaat wel vlot zo haha! Volgende ben ik al mee bezig of volgt binnenkort.

Gebirgsjäger 1942: vignette gebaseerd op oude Dragon/Italeri kit. Is al bijna af, alleen base nog afwerken en idem voor figuurtjes. Leuke aan dit project is is dat het iets anders is en bijna niets kost. De kit kun je voor rond € 10 nog kopen en is best goed
Jp 4 Schattentarnung: keer gewoon los voertuig, wellicht simpele base gebaseerd op Ardennen. Is Tamiya Jagdpanzer, prachtige en eenvoudige kit. Die heb ik al lang af, ik had alleen de mask set nog niet. Nu wel, dus die ga ik binnenkort onder handen nemen, ook omdat Ardennen offensief 75 jaar geleden is. Moet ik wel af kunnen krijgen medio december.
Sturmtiger Oberemten: dio. Was bedoeling hier eind dit jaar aan te beginnen, maar het vlot lekker, dus ik ga binnenkort met bouw van dit beest beginnen. Ook voor de variatie, aangezien het al tijd geleden is dat ik voertuig heb gebouwd. Rest dio volgend jaar denk ik, misschien dat ik de figuren eerder doe. Dit zijn 2 GIs van Alpine, dus dat moet relatief snel kunnen.

Middellange termijn:

Under the bridge: brug waar onder fundering stuk van Hetzer te zien is. Gebaseerd op absurde foto van deel JP 4 die als fundering dient onder brug ergens in Polen. Heb nog wat restanten van Dragon Hetzer die ik hiervoor kan gebruiken.
Pantherturm Berlin: ook een vignette. Heb nog een mooie Tamiya toren die voorzien is van Zimmerit, die wil ik tweede leven geven. Kan ook snel gaan, want toren is al grotendeels af.

Langere termijn:

Jagdpanther late command version. Gebaseerd op de Tamiya kit. Heb alles al in huis, nu nog een idee. Had plan gehad, Jagdpanther te maken die bij Veghel is ingezet, maar weet niet of dit een dergelijke versie was.
Su-76: deze Tamiya kit moet dio vormen met een Oekraïens schuurtje wat ik eerder heb gemaakt. Deze wilde ik eerder maken, maar geparkeerd. Schuurtje is namelijk afgewerkt op een manier die ik nu niet zo snel meer zou doen, met karton aan achterzijde. Bovendien moet ik nog kijken of ik de Su-76 zo OOTB kan maken. Ik zoek nog Russische gereedschapsklemmen, liefst van Aber. Kan die echter zo niet vinden of zie ik iets over het hoofd?

Tussentijds kan er zomaar natuurlijk nog een idee opborrelen als tussendoortje :mrgreen: Verder nog een aantal voertuigen en dio's afmaken/herstellen :D

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 15 sep 2019 20:43

Hoi Vincent,

Leuk diotje geworden! Vooralsnog vindt ik je schuurtje nog steeds erg goed gelukt.
Maaruh... puntje misschien... :oops: Waar zijn de sporen van de tank, is 'tie er vooruit of achteruit in gereden…?! Danwel wat grind op/in de tracks (gaat zo lekker in dat rubber zitten :? ) Heb misschien ook niet zo goed gekeken… :oops: :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geeft niet, 'k vind zo ook al mooi hoor (duimpjes omhoog :mrgreen: :mrgreen: )

Gr
Erik
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 16 sep 2019 08:35

Hi Erik,

Yo t(h)anks :mrgreen: Tsja die sporen: de Firefly heb ik in sporen gezet nadat dit van laag grind is voorzien. Maar je ziet dit haast niet meer, al staat de tank wel in het grind nu. Maar de sporen zijn spoorloos idd :mrgreen: In een dikke laag grind kan dit ook, probeer maar eens uit. Door lopen etc zijn sporen zo weg, grind en split is wat dat betreft aparte, flexibele ondergrond.

Mvg,

Vincent
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 18 sep 2019 10:25

Hoi Vincent,

Voorlopig genoeg plannen. Ik zie je toekomstige projecten met genoegen op het forum verschijnen.

Veel plezier,

Jan Coen
roger hurkmans

Bericht door roger hurkmans » 19 sep 2019 20:04

Mooi eindresultaat van dio met leuke details!

Vind het grindpad wat uniform er uit zien maar dit had ik volgens mij al eerder vermeld! :wink:

Groet,

Roger
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 20 sep 2019 09:47

Hi,

@ Jan Coen: Gebirgsjäger dio bijna af, zal ik wel posten in andere forum want geen voertuigen.
@ Roger: merci! Ja grind oogt wat monotoon. Heb her en der wel plukjes gras geplant, maar dit steekt niet echt af. Ik zal na de expositie van dit dio wat meer gras toevoegen en wat rode/bruine split er bij doen, dan kijkt het hopelijk wat gevarieerder :mrgreen:

Mvg,

Vincent
Plaats reactie