Land Rover Series III (109)

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Richard Polderman, Rob Plas, Jan Peters, Marc van Etten

Plaats reactie
Jasper Breur

Land Rover Series III (109)

Bericht door Jasper Breur » 30 mar, 2018 21:06

Goedenavond,

Hierbij enkele foto's van mijn 1:35 Land Rover. De basis kit is van Revell met wat scratchbuilding. Het model is een Land Rover Series III (109") Lijnwerkersuitvoering zoals gebruikt door 102 EOV (Electronische Oorlogvoering Compagnie) om snel signaalkabels (telefoonlijnen) te kunnen leggen tussen posities. Al de onderdelen die specifiek zijn voor deze uitvoering heb ik zelf gemaakt, net als de decals. Dit voertuig staat ook in het NMM in Soesterberg, waar ik ook het idee kreeg om deze LaRo na te maken in 1:35. Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Jasper Breur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gert Mons

Re: Land Rover Series III (109)

Bericht door Gert Mons » 30 mar, 2018 21:20

Leuk model, Jasper!
Ik heb er zelf ook nog 1 liggen van Revell en 1 van Italeri. Ik wil hiervan nog een Kmar- en cavalerie verkenningsbak maken. Ik heb echter nog geen geschikte KL-wielen kunnen vinden.met het juiste bandenprofiel. Heb jij de oorspronkelijke plastic wielen gebruikt, of een after market set?
Groet
Gert
Jasper Breur

Bericht door Jasper Breur » 31 mar, 2018 20:30

Gert Mons schreef:
30 mar, 2018 21:20
Leuk model, Jasper!
Heb jij de oorspronkelijke plastic wielen gebruikt, of een after market set?
Bedankt Gert!

Ik heb eerlijk gezegd niet op het juiste banden profiel gelet en dus de wielen uit de kit gebruikt. Nu ik er een fotootje naast hou zie ik het inderdaad. Een verkenningsbak staat ook nog op mijn lijstje. Een FN MAG vinden is volgens mij nog wel een uitdaging?

Groet

Jasper
Gert Mons

Bericht door Gert Mons » 31 mar, 2018 22:28

Jasper,
mocht je ooit nog eens een MAG nodig hebben, dan kan ik jou daar wel aan helpen.
Plaats reactie