De Opel B-stoff tanker

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

De Opel B-stoff tanker

Berichtdoor Bert Koopman » 16 dec, 2017 19:12

De Luftwaffe vliegveld tanker op basis van de Opel-Blitz, werd ook door de onder de Wehrmacht vallende V-2 rocket troepen gebruikt.
In de loop der jaren zijn er nog al wat fabrikanten geweest die dit model hebben uitgebracht.
Zelf heb ik er vijf in mijn collectie staan zie de link naar het DMMB forum waar het artikel met de foto's staat.

http://www.dmmb.info/t12585f5-the-Opel- ... os-No.html

De oudste is een Vacuform ombouwset ergens uit de jaren zeventig, de nieuwste is de geupdate 2e versie van Leadwarrior.

Groet

Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Dead is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945

EricReist
Contacteer:

Re: De Opel B-stoff tanker

Berichtdoor EricReist » 17 dec, 2017 9:04

Mooie serie voertuigen, leuk om naast elkaar te zien. En heel wat verschillen tussen bv de Italeri en Leadwarrior conversie... of zou je met wat evergreen een eind kunnen komen met de Italeri versie?
Nadelen blijven die daken en om daar wat moois van te maken. Ik ben toch overgegaan om steeds vaker het dak opengeklapt te maken... ook wat werk en je moet dan ook het interieur meenemen van de kabine.

Groeten,
Eric

Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: De Opel B-stoff tanker

Berichtdoor Bert Koopman » 17 dec, 2017 12:16

Eric,

Tijdens de bouw dacht ik dit wordt niets, maar op het moment dat de verf spuit er aan te pas was gekomen.
Moet je het weten om het verschil tezien.
Vergeet niet dat ze allemaal gebaseerd zijn op het model van Italeri dus de motorkap is in gelijk.
De modellen van Leadwarrior en Azimut verschillen ook niet veel van elkaar, je ziet het dus alleen als je ze naast elkaar zet en goed op de kleine details kijkt.
Wat jammer is dat geen van de modellen een open pompkamer hebben, en dan ook nog met een kloppende pomp uitrusting.
Italeri heeft wel een open pompkamer maar daar twijfel ik ernstig aan de correctheid van het geheel, gezien de foto's die ik er van heb.

Dus als je niet aan de Resin wil, is de Italeri versie bepaald geen slechte keuze.
Alleen de Wielen vragen om een Resin uitvoering 8 holes.

Groet Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Dead is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"

Winston Churchill 15 of januari 1945

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”