'Caught in Crossfire' klaar

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

ErikGideonse

Re: 'Caught in Crossfire'

Bericht door ErikGideonse » 20 mei, 2018 16:46

@ Ditmar

:oops: :oops: Toch es nadenken over een bril..... :roll: :mrgreen:

Volgende update volgt gegarandeerd

E
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 22 mei, 2018 19:42

Zo, ook (nog) zonder bril :mrgreen: :mrgreen: verder met de niet geheel onbelangrijke items die op/aan/in het dio komen;

Afbeelding
met links de zelfgemaakte items en rechts de 'standaard' (Ja, koffers kan je ook kopen; had nog een Universal Carrier camonet over…)

En omdat ik weer's niet kon wachten, zelf maar een oude wastobbe gesoldeert en met AK metal burnishing behandelt. Voor verdere behandeling…!
Afbeelding

Verder...

E
Rob Westerman

Bericht door Rob Westerman » 22 mei, 2018 21:34

Goed bezig! Wastobbe ziet er netjes uit!!
Ben jaloersop jouw werktempo :o
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 22 mei, 2018 21:50

Hahaha, die onderbroek!!! :lol:

Is dat geïnspireerd op een privé model van je, Erik? :mrgreen:

Ziet er goed uit allemaal.

Groeten Ditmar
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 23 mei, 2018 8:42

Hi Erik,

Ziet er mooi uit, vooral de restanten van de kar en het deels maagdelijke servies voor contrast. Misschien nog een porseleinen Mariabeeld een idee? Ik zie wel dat onze dio's naast de Fallschirmjäger ook met de bolderkar en de bezem overlap kennen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 23 mei, 2018 10:03

Oh jé, ik heb ook al zulke bezems gemaakt voor bij mijn schuur. Dit lijkt op een sluipend virus binnen de hobby. Ik hoop dat daar binnenkort een vaccin voor komt.
Mooie details. Het is leuk om te doen, voor je het weet verlies je je erin.

Jan Coen
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 31 mei, 2018 22:38

Thx Heren!

@ Ditmar;
Citeer Ditmar Tabben

Hahaha, die onderbroek!!!

Is dat geïnspireerd op een privé model van je, Erik?
Hmm, geloof dat mijne er toch iets anders uitzien :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(Overigens 'meer huis' zie onder!...)

@Vincent;
Citeer Vincent Thelosen

Misschien nog een porseleinen Mariabeeld een idee? Ik zie wel dat onze dio's naast de Fallschirmjäger ook met de bolderkar en de bezem overlap kennen
Beeldje goed idee, zou niet weten waar ik dat kan krijgen (of misschien zelf maken.... 8) ) Tja, vwb de overlappingen; twee g.... een gedachte :mrgreen: :mrgreen:

@Jan Coen;
Citeer jan coen wijnstok

Oh jé, ik heb ook al zulke bezems gemaakt voor bij mijn schuur. Dit lijkt op een sluipend virus binnen de hobby. Ik hoop dat daar binnenkort een vaccin voor komt.
Mooie details. Het is leuk om te doen, voor je het weet verlies je je erin.
Ik laat me iig niet inenten tegen dit virus, maakt de komende dio's alleen maar levendigerder... :mrgreen: :mrgreen: Net als de details overigens, hoort erbij en idd zeker leuk om te doen!

Updatje (voordat er een beetje natte sneeuw op komt, hebben niet voor nix dikke kleren aan...!En voor de details die men later (niet meer) over ziet... )
Afbeelding

Afbeelding

Gr
E
Laatst gewijzigd door ErikGideonse op 1 jun, 2018 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 1 jun, 2018 8:27

Hi Erik,

OK ziet er top uit zo! De accessoires komen nu helemaal tot hun recht en vertellen ook een verhaal. Alles oogt ook lekker doorweekt en sleets. Dat schuurtje kan wel een renovatie gebruiken :mrgreen: Waar zijn de dakpannen trouwens van gemaakt?

Mvg,

Vincent
Wouter Vrints
Contacteer:

Bericht door Wouter Vrints » 2 jun, 2018 7:04

wow, das weer indrukwekkend zeg. Die accessoires, das iets waar ik jaloers op ben :P

Keep up the good work!
Rob Westerman

Bericht door Rob Westerman » 2 jun, 2018 10:32

Heel mooi geworden Erik!
Heb je nou de houten balken van “echt” hout en de muurtjes van het blauwachtig gemaakt?
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 3 jun, 2018 10:39

Mijn complimenten,ik volg dit met veel interesse,zie graag diorama's en dit is weer echt om te smullen.
Binnenkort in AFV Modeller. :)

Gr.
Ronald
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 3 jun, 2018 20:59

Wederom Thx Heren! :D

@Vincent;
Waar zijn de dakpannen trouwens van gemaakt
Dakpannen zijn dit keer een keramiek produkt van Matho Models; bros maar de goeie vorm!

@Wouter;
Die accessoires, das iets waar ik jaloers op ben
Kwestie van 'beobachten' en namaken :!: :mrgreen: :mrgreen:

@Rob;
Heb je nou de houten balken van “echt” hout en de muurtjes van het blauwachtig gemaakt?
Balken, evenals al het 'hout' op het dio is allemaal uit plastik, al dan niet bewerkt met een staalborstel en/of fijn zaagje/mes-punt. Voorzien van een base coat laagje acrylic grijs (of primer uit de spuitbus...) of iragi sand een dan met olieverf behandelt; Easy... :roll: :mrgreen: (Behalve dan de telefoonpaal; is echt hout...)
Muren idd 'van het blauwachtig' :lol:

@Rnald;
...zie graag diorama's en dit is weer echt om te smullen.
Binnenkort in AFV Modeller
Smakelijk :!: :mrgreen: En ach wie weet... :|

Tot zover. Eindfase!

Gr
E
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Visser » 8 jun, 2018 6:54

super mooi, ik vind alle kleine details geweldig om naar te kijken.
Je dag is zeer realistisch kapot alsof er echt een granaat ingevlogen is. (waarschijnlijk van licht kaliber anders zou het hele huis weg zijn).

Je M10 is ook zeer gaaf. mooi subtiel en logisch verweerd, ook hier weer leuke details

Echt cool dit.
Samen met je M10 en figuren is het een genot om naar te kijken.

Ik kijk uit naar de afronding
Shermans :)
ErikGideonse

Re: 'Caught in Crossfire' klaar

Bericht door ErikGideonse » 11 jun, 2018 0:58

Thx Martin!

'k Denk dat ik klaar ben :mrgreen:

Voor de actieve en stille genieters; Plaatjes!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stilleven…
Afbeelding

Altijd leuk om een plaats van handeling aan te geven (Gey ligt in Landkreis Düren, niet ver van Aken; vandaar…)
Afbeelding

Zou het gebouw nog verzekerd zijn…
Afbeelding

En laten we het porselein niet vergeten…
Afbeelding

Cheers
Erik
roger hurkmans

Bericht door roger hurkmans » 11 jun, 2018 6:22

Hoi Erik,
Heb je dio in wording in stilte gevolgd! Het eindresultaat ziet er goed uit! De positie van de figuren zijn erg goed gedaan evenals de rest van de compositie van het dio! Ook de sfeer is mooi gedaan,heb echt het idee dat ik in het Hurtgen ben!😊.. whats next ?

Groet,

Roger
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 11 jun, 2018 7:16

Heel mooi Erik!!!! Maar dat had ik al een paar keer eerder gezegd, geloof ik.... :mrgreen:

Waar haal je de tijd toch vandaan? Heb jij stiekem een paar modelbouwkabouters die je ‘s nachts helpen? Man man man, wat een tempo!!

Er viel me wel één dingetje op en dat is dat ik je rupsbanden toch nog steeds vrij schoon vind ogen voor zo’n modderig/zanderig pad. Ook de tanden van de aandrijving zijn brandschoon. Ik zou de boel iets meer naar elkaar toe trekken door nog wat bagger aan te brengen.

Groeten Ditmar
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 11 jun, 2018 7:55

Zeker weer heel mooi,maar ik zet toch een :?: bij de compositie,de contrast tussen de figuren naast en in de M10 is opvallend.
De soldaten naast de tank schuilen voor ....???? (het huis staat er al en geeft bescherming van die kant) de bemanning van de M10 daarentegen staan daar gewoon op hun gemak boven in de tank waarbij de 1 naar beneden kijkt met blijkbaar dezelfde vraag.

Groet,
Ronald
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 11 jun, 2018 9:27

Thx Heren :D

@Roger; next?... Heb m'n Berlijn weer's op de werktafel staan… Of iets historisch... of toch iets Hongaars...
(Btw hoe staat het met jouw dio (heb geen gezichtsboek :oops: ))

@Ditmar; Tja, als de kids wat groter worden heeft papi wat meer tijd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vwb de tracks; U heeft helemaal gelijk, na het betrachten van (de idd;-...) geplaatste fotos kan hier nog een beetje meer op (Gek, had dit toch echt gedaan voordat 'ie op't dio kwam...?!... :oops: ) Consider it be done als U dit leest :mrgreen:

@Ronald; Daarom is een titel ook belangrijk! (zie ook begin van dit draadje...) Schuilen voor; 'Crossfire'. Vwb tankbemanning, waar schuil je in een open top vtg? Met je rug tegen de 'muur',(dus toch niet zo relaxed...) kijken of dat de volgende granaat/kogel/whatever niet op jouw valt, niet dat je er wat aan kan doen... :| Vervolgens idd de tankcomm; WTF doen julie daar?... Nou, ze waren dus op de weg naar achteren (De M10's werden in de slag om Hürtgenwald veelvuldig als artillerie gebruikt!) en precies 'Caught in Crossfire', dus dekking ect. En zo interacteren de figuren allemaal op de e.o.a manier met elkaar!
M.a.w.; contrast (zowel in hoog-laag alsook in kleur-kombi etc.), interaktie, (=…) interesse aan/in een/de scene, locatie (=(vakwerk)huis + event. borden) +verhaaltje en daarbij behorende titel, en i.d.g. een foto als voorbeeld (waar ik i.d.g. niet zozeer van af wilde wijken…)
Dus... :mrgreen: :mrgreen:

Op naar de volgende :wink:

Gr
E
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 11 jun, 2018 10:43

Hi Erik,

Zeer vet, we have a winner! :mrgreen: Ik vind het allemaal kloppen, de POWs die onderhand de M10 in kruipen, de accessoires die een verhaal vertellen en het beschadigde huis. Mooi dat plaatje van Aachener Münchener met verzekeringen, dat zal niet voor dat huis gelden! Hoe heb je trouwens het verkeersbord en de emaille platen gemaakt? Met Potch en dan kleurenprint op hoge resolutie? Het enige waar ik naar zou kijken ligt in verlengde van Ditmar's opmerking over de rupsen: ik zie geen rupsafdrukken, wat me gezien de natte ondergrond wel logisch lijkt. Dat moet nog wel te maken zijn lijkt me zo.

Mvg,

Vincent
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 11 jun, 2018 20:06

Thx Vincent,

Vwb de sporen; effe goed kijken, zitten er wel. Daar de Eifel veelal uit harde cq rotsbodem bestaat zijn de afdrukken niet erg diep, meer weggedrukte modder… (Spreek uit ervaring... :mrgreen: )
De borden zijn gewoon de desbetreffende plaatjes uit het net opgeslagen en in een schrijfprogramma invoegen (Word of idg OpenOffice), op maat brengen en printen op fotopapier. Uitsnijden en eventueel van een laklaag voorzien (spuiten, ander verloopt de verf met een inktjet dus…). Bij emaile borden aan de achterkant met een stuk overgebleven fotopapier wat iets kleiner is als het bord zelf en dan aan de voorkant de randen 'ombuigen', zodat het ietwat 'bol' komt te staan. Eitje! :mrgreen: :mrgreen:

E
Plaats reactie