'Caught in Crossfire' klaar

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Wouter Vrints
Contacteer:

Re: 'Caught in Crossfire'

Bericht door Wouter Vrints » 18 apr, 2018 17:39

Cool, der zitten er dan nog aan te komen veronderstel ik :mrgreen:

Das iets waar ik helaas niet vaak in zit. Mijn niveau is middelmatig, al amuseer ik me er soms wel mee...maar uiteindelijk ben ik nooit tevreden. Ik moet wel zeggen dat ik oa. uit jouw werk wel inspiratie haal ;)
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 18 apr, 2018 18:01

Mooi mooi mooi mooi mooi!!!!

Heerlijk schilderwerk weer, Eric. Heb je toevallig nog een fotootje van wat er allemaal op de rommelzolder ligt van het huis? Benieuwd naar! :)

Groeten Ditmar
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 18 apr, 2018 19:12

Thx Heren!

@Wouter;
Citeer Wouter Vrints

Cool, der zitten er dan nog aan te komen veronderstel ik
Yup, zie o.a. eerste foto's van dit draadje, heb er nog een paar te doen :mrgreen: :mrgreen: Blijven bezig, hè :!:
Citeer Wouter Vrints

Das iets waar ik helaas niet vaak in zit. Mijn niveau is middelmatig, al amuseer ik me er soms wel mee...maar uiteindelijk ben ik nooit tevreden. Ik moet wel zeggen dat ik oa. uit jouw werk wel inspiratie haal
Ach kom, oefening baart.... toch :!: :?: :mrgreen: En als je je amuseert, lachen is gezond. Ik zal je blijven inspireren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Is echt niet zo moelijk als het lijkt hoor, er zijn vast wel kollega's bij je in de buurt die het nog veel beter als ik kunnen en ook event. kunnen laten zien...)

@Ditmar; Toevallig... Is WIP, misschien heb je er wat aan... :oops: Heb het wat 'rudimentair' gehouden, vooralsnog...
Afbeelding

Verder....

E
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 23 apr, 2018 9:47

Verder dus...

Voor de liefhebbers van de 'axis' maar weer een updatje; Zijnde 3x Duitse collegea 1 LW en 2x 'Sumpfmuster' (is overigens niet makkelijk... :oops: );
Afbeelding

Afbeelding

Weer verder...

E
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 23 apr, 2018 11:21

Hi Eric,

Sumpfmuster is zeker geslaagd lijkt me. Het wat vage en waterige patroon komt goed uit de verf. Vwb de zolder: misschien nog wat huisraad zoals een kapotte stoel en koffers kleedt het denk ik nog wel mooi aan. Verder zou ik nog wat riet of iets anders gebruiken als antiek isolatiemateriaal tussen het hout en de panlatten. Zie de interessante link voor hetgeen gangbaar was vroeger:

https://cultureelerfgoed.nl/sites/defau ... n-2012.pdf

In feite werd er voor 'isolatie' van alles gebruikt. Ik weet niet hoe dat in Duitsland wat toentertijd, maar zal vergelijkbaar zijn lijkt me.

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
Wouter Vrints
Contacteer:

Bericht door Wouter Vrints » 23 apr, 2018 15:22

Mooi mooi mooi. Ik vind de camo zeker ook geslaagd. Jaume Ortiz methode gebruikt? Lijkt me alleszins niet zo makkelijk, maar opdracht volbracht!
Rob Westerman

Bericht door Rob Westerman » 23 apr, 2018 16:41

Mooi gedaan Erik! Het camopatroon doe ik je niet na!
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 24 apr, 2018 7:58

Thx Heren :D

Vwb het zoldertje; Daar dit 'maar' een schuurzolder is zal er niet veel geisoleerd zijn (heb als voorbeeld de schuur van m'n schoonmoeder maar gebruikt :oops: :mrgreen: ) en met de dakpannen erop (al :!: ) zie je er niet meer zoveel van vandaar dus maar 'rudimentair' :mrgreen:
Overigens staan er wel een kapotte stoel, ;-kruk, ;-tafel, stro, kapotte dakpannen en puin, kratje met lege flessen, 'nieuwe' planken. Zoek ze allemaal :!: :mrgreen: :mrgreen: (net zo'n 'wimmelbild/zoekplaatje' :mrgreen: :mrgreen: )

Sumpfmuster (marsh;-) volgens m'n eigen methode; Ortiz 'methode' ken ik wel (boekje heb ik niet...)

Verder met de anderen, nog een paar figuren te gaan zeg maar :mrgreen:

E
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Visser » 25 apr, 2018 6:50

Erg mooi weer. Goede sfeer zet je hier neer in je Dio.
Shermans :)
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 26 apr, 2018 13:55

Thx Martin

Verder...
2x WH en 2x 'Falli's'
Afbeelding

Afbeelding

Nog 3 te gaan :mrgreen:

E
Wouter Vrints
Contacteer:

Bericht door Wouter Vrints » 28 apr, 2018 5:47

Die volgende drie zullen ook niet erg lang duren om af te werken veronderstel ik :mrgreen: Ziet er wederom goed uit!
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 28 apr, 2018 14:16

Hi Eric,

Mooi gedaan ja, die Falli met mitella komt me bekend voor ;) Splitter patroon is ook goed gelukt!

Mvg,

Vincent
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 13 mei, 2018 23:15

Thx heren!
Wouter Vrints » 28 apr, 2018 5:47
Die volgende drie zullen ook niet erg lang duren om af te werken veronderstel ik
Duurde ff wat langer , heb je ook wat :mrgreen: :roll:
Vincent Thelosen » 28 apr, 2018 14:16

die Falli met mitella komt me bekend voor
Yup :mrgreen: Veel schilder-plezier met de jouwe :!: :D

Afbeelding

Afbeelding

Verder...

E
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 15 mei, 2018 8:04

Hi Erik,

Holy shit Splitter camouflage ziet er zeer realistisch uit! Kan me niet heugen dat ik het ooit beter heb gezien in schaal 1:35! De kleuren ogen realistisch en het scherpe patroon komt helemaal tot zijn recht. Hoe heb je dat gedaan en welke verf/kleuren heb je gebruikt als ik vragen mag?

Zelfde voor het eerdere Sumpf patroon. Lijkt me met olieverf eerst lichte laag groen en later inkleuren met donkere tint groen?

Mvg,

Vincent
Rob Westerman

Bericht door Rob Westerman » 16 mei, 2018 19:57

Mooi schilderwerk weer Erik! :)
Figuurtjes zijn klaar nu? Heb je al iets aan de onderrgrond gedaan? Ben igg benieuwd naar het totaalplaatje!

Rob.
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 17 mei, 2018 10:34

Thx Heren!

@Vincent; Vwb de kleuren gebruik ik geen standaard kleuren en meng ze altijd zodat ze ergens in de buurt komen van de desbetreffende kledingkleur. Dit om er de variatie/kleurverschil (50 shades of… :mrgreen: ) in te houden. Voor het splinterpatroon zal dit wel ergens tussen German Camo Beige, Choclate Brown en Military green zitten (allemaal Vallejo acryltjes)
Hiebij doe ik eerst de lichte basiskleur, met hooglichten en schaduw, daarna de bruine en groene camokleuren (check Uw referenties qua patroon :!: ) met hun eigen hooglichten en schaduwen.
Voor het Sumpfmuster in principe hetzelfde, alleen ga ik met de desbreteffende kleur sterk verdunt nog een langs de randen van iedere vlek, overigens alleen dus met acrylverf, nix olie…! :mrgreen:

@Rob; Yup figuurtjes klaar, base WIP zie onder (met natuurlijk echt Eifel zand/leem!) en verdunde houtlijm...
Afbeelding

En weer verder…

E
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 17 mei, 2018 13:26

Meer huis, meer huis!!!!! :mrgreen:

Nog wat sluiertipjes omhoog van het huis? Ik vind het er ontzettend realistisch uitzien, man! Goed bezig!

Een zandpaadje ziet er toch het mooist uit met echt zand, hè? Dat is bijna niet kunstmatig na te maken met verfjes en pigmenten....

Carry on!

Groeten Ditmar
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 17 mei, 2018 20:00

Hoi Erik,

Dit gaat er ook weer goed uitzien. Vakwerkhuizen zijn interessant om te bouwen. Ze leveren een mooi grafisch beeld op. Met gepleisterde muren nog meer dan met stenen. Ik zou nog even nadenken over de kleur van je dakspanten en pannenlatten. Onder de pannen komt geen licht, daar zou de oorspronkelijke houtkleur meer bewaard moeten blijven. Heb jij die dakpannen zelf gemaakt? En zo ja, hoe?

Veel lol met afwerken,

Jan Coen
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 20 mei, 2018 12:49

Thx Gentlemen :D

@Ditmar; Yup, echt(e) grond/zand geeft toch het mooiste resultaat (vind ik…) Zeker als het nog eens uit de omgeving komt waar het dio in afspeelt, realistischer kan je bijna niet (Rusland dio wordt een probleem denk ik… :mrgreen: :mrgreen: ) Voor meer huis ff wachtu… (en wat bedoel je met sluipertjes? (...te lang in't buitenland hè… :oops: :roll: )

@Jan Coen; Je hebt gelijk wat het hout onder de dakpannen betreft, heb hier toch voor een iets donkere kleur gekozen om zo het fris gebroken/kapotte hout eruit te laten komen (Kontrast!)
Alhoewel ik er wel van ben zoveel mogelijk zelf te maken zijn de dakpannen dit keer een keramiek produkt van Matho Models; bros maar de goeie vorm!

Verder...

E
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 20 mei, 2018 16:24

:lol: Nee, geen sluipertjes.... Sluiertipjes! Een tipje van de sluier oplichten.... Ben nieuwsgierig naar de rest van het huis, dat bedoelde ik. :mrgreen:

Rustig aan, ik zie ze wel verschijnen bij de volgende update.

Groeten Ditmar
Plaats reactie