Pz.Bef.Wg.III - Ausf. K - CyberHobby 1/35

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Pz.Bef.Wg.III - Ausf. K - CyberHobby 1/35

Berichtdoor Johannes Haspels » 8 okt, 2017 14:26

Beste allen,

Na veel te lange tijd heb ik eindelijk mijn CyberHobby Pz.Bef.Wg.III - Ausf. K voorzien van een basiskleurtje. Was ook weer even aftasten hoe je een AB vasthoudt, op hoeveel bar de compressor moest staan etc. De plattformwagen is gereserveerd voor een 8t-halftrack-project.

Afbeelding

Alles is gedaan met Vallejo. De gebruikte kleuren zijn :
1] Dark Sand
2] German Camo Bright Green
3] Flat Earth
4] German Grey
5] Ivory

Helaas is tijdens het aanbrengen van de eerste basislaag het onderste hulldeel op de grond gevallen met een beschadiging aan de linker sprocket tot gevolg. Zoiets gebeurd me zelden, is de schade gelukkig te overzien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later meer.

Groet,
der Johann
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Pz.Bef.Wg.III - Ausf. K - CyberHobby 1/35

Berichtdoor Timo de Porto » 8 okt, 2017 14:41

Ik zou willen dat ik het er zo strak op kreeg met vallejo, wat voor druk heb je gebruikt?

Antonie Adriaans

Berichtdoor Antonie Adriaans » 8 okt, 2017 15:06

Hé Johannes,

Wat een aparte Pz III. Had deze een nep-kanon? Die brede observatiesleuf ernaast ziet er ook typisch uit. Ben verder benieuwd waar dat rek op het torendak voor is, en wat die rare lasnaden eronder verklaart. Misschien straks eens Googelen.
Jammer van die sprocket; maar is vast wel op te lossen.

Het lijkt alsof de opbergbakken voor beide zij-antennes enigszins bol staan.
Verder vind ik de antennes nogal dun. En ik stel mezelf ook altijd de vraag; “wel of niet kaarsrecht?” Op sommige foto’s zie je heel beschadigde antennes, soms ook niet.
Maar misschien moeten deze nog vervangen worden? Gebruik persoonlijk het liefste gitaarsnaar, aangezien die nooit meer afbreken.
Verder lijkt het alsof je best wel wat overspray hebt gehad -vooral zichtbaar op de voorkant vd tank- maar dat kan nog verdwijnen bij de weathering.

In ieder geval interessant voertuig.
Succes ermee en

groeten

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 8 okt, 2017 17:34

He Frank!
Mooi strak gespoten!
groet,
Willem

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 8 okt, 2017 18:29

Nou Johann, het viel wel, maar niet tegen zo te zien ;)

Mooi gespoten ! kost een paar tanden, maar dan heb je ook wat :mrgreen:

Happy Weathering :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor boris bakker » 8 okt, 2017 19:00

Nice Frank, mooie frisse kleuren ook!!

Groeten Boris
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding

EricReist
Contacteer:

Berichtdoor EricReist » 8 okt, 2017 20:40

Een mooie frisse start qua kleuren! Wellicht kan je de meest verticale vlakken nog een verdunde lichtgele laag geven om die wat lichter te maken?

Ik moets ook even Googelen naar de echte tank maar inderdaad, die observatiespleet zat er inderdaad ;-)
Ik zou de antenne achterop wel vervangen voor een echte sten-antenne, zie je daar meestal staan.

Een mooie basis voor de vervolgstappen! En flink wat jerrycans op het dak?

Erich

Johannes Haspels
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 9 okt, 2017 13:14

Dank voor jullie replies, heren.

@ Timo
Ik gebruik [1,5] bar en gebruik ik zuiver ‘normale’ Vallejo-verf (dus geen air), verdund met wat water.
Wellicht ten overvloede : na het aanbrengen van de camo-kleuren, heb ik met de gele basiskleur het zaakje weer wat vereffend.

@ Antonie
Ik heb me nooit echt verdiept in technische specificaties. Ik weet niet of die koepel een kanon had of niet. Ik bezig me louter historisch-cosmetisch t.a.v. modelbouw. Wat betreft extraatjes op een voertuig; ik verzin deze liever niet ; neem ik deze graag over van originele foto’s.

* De lasnaden horen bij het extra pantser wat bovenop de koepel gelast is, waar 1 origineel-afbeelding van beschikbaar is. Ik dacht bij DAK. Hier een afbeelding van voor de verf …

Afbeelding

* Het rek daar bovenop is een houder voor 6 kanisters, eveneens van een origineelafbeelding overgenomen. Ik heb 'm staand gemaakt.

Afbeelding

* De houders voor de antennes zijn inderdaad iets krommig, maar dat was zoals ze uit de doos kwamen. Ik had geen goesting om dat te gaan vervangen. Ik ben verder best zelf tevreden met de antennes zoals ze erop staan, maar ga jouw gitaar-voorstel toch eens checken !
Dank daarvoor ! :)

@ Willem
Dank u ! Ik ben wel tevreden met het resultaat.

@ Pjotr
Dank u ! We werken gauw naar de volgende stappen.

@ Boris
Dank u !

@ Erich
Ik dacht nog een ster-antenne van Zvesda over te hebben. Ik denk na over het maken van een mal waarmee ik zelf sterantennes kan maken. Ik heb de camo-kleuren al behoorlijk teruggeduwd en lijkt me een extra oplichtende laag niet nodig. Wellicht binnenkort jouw inspectie in vivo ?

Groet,
Der Johann
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 9 okt, 2017 13:39

Johannes Haspels schreef:@ Antonie
Ik heb me nooit echt verdiept in technische specificaties. Ik weet niet of die koepel een kanon had of niet. Ik bezig me louter historisch-cosmetisch t.a.v. modelbouw.

Hoi Frank en Antonie,
en dat vind ik dan weer net de leuke dingen om er bij te zoeken als ik aan het bouwen ben. Ieder z'n deel van de hobby.
Ik vond destijds het volgende uit:
de Panzer III K had een aangepaste toren van een Panzer IV F. Ja van een IV'tje! Het bijzondere is dat je daardoor een mix ziet van onderdelen van de Panzer III en de IV op die toren (pistoolpoortjes van de III aan de achterzijde en de opbergbak van een IV aan de achterzijde , de regengootjes van de IV en de rookpotjes van de IV). De voorzijde van de toren had rechts die extra kijksleuf zoals ook bij de chauffeur in de romp zat en daarnaast was een 5cm/l60 kanon aangebracht (dus geen dummy).

hartelijke groet,
Willem

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”