Douche Boat

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Douche Boat

Bericht door Willem Visser » 26 mar, 2018 14:12

Beste Ronald,
Jammer dat je geen updates meer laat doorkomen.
Ik was een van die vele stille genieters die “de moeite niet nam om te reageren op je topic” maar er wel naar keek, er van leerde en in contact kwam met een voor mij vreemd/onbekend aspect van de vietnamoorlog. We zouden een like-button moeten hebben op het forum.....
Ik hoop op nog wat updates.
Hartelijke groet,
Willem
Afbeelding
Pepijn Heerkens

Bericht door Pepijn Heerkens » 26 mar, 2018 16:24

Exact wat Willem zegt.
Ik kijk er graag naar, maar heb zelf niet niet zo veel toe te voegen of aan te merken.
Ben dan ook helemaal niet bekend met vaartuigen, maar de Vietnamoorlog is dan wel weer een interessant thema en ik kijk o.a. mee hoe je de dio's maakt.
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 24 sep, 2018 12:14

Afbeelding

Allereerst wil ik toch nog even kwijt dat ik me nog steeds verbaas dat er op dit forum met zoveel leden er zo weinig mensen zijn die de moeite nemen om b.v hun werk te tonen dan wel te reageren.Het is bijna constant hetzelfde kleine clubje die men hier op dit,zeg maar gerust ingeslapen forum voorbij ziet komen.
Hoe zit het nu met "een forum waar modelbouwers en tankliefhebbers elkaar online ontmoeten,elkaar helpen en informatie uitwisselen."
Er zijn b.v zoveel bouwavonden,waarom laat men hier nooit eens wat van zien wat men zoal bouwt of wordt er vooral gegeten en gedronken en zit men merendeels een beetje te ouwehoeren???

Wat dat betreft weer genoeg gejammert,tijd om over te gaan om toch maar eens de beslommeringen van de laatste tijd te tonen Afbeelding een tijd waarin ik me af en toe afvroeg of het ooit nog wel goed zou komen met mijn diorama.
Het is nogal een lang verhaal geworden,maar ja de avonden duren langer en er is toch weinig op de tv.Afbeelding

Het begon met het inhakken van de Douche Boat,bij het gewoon plaatsen op de plank zou de benodigde hoeveelheid water zodanig zijn dat het wel erg hoog zou komen t.o.v. de oever.Ik besloot daarom de Douche Boat een halve centimeter in te hakken en na twee uur hakken en beitelen kon ik deze uiteindelijk plaatsen en de randjes opvullen met Milliput.

Afbeelding

Afbeelding

Nu beging ik mijn allergrootste fout Afbeelding (helaas geen foto's) door het inhakken van de Douche Boat kreeg ik ergens de illusie/waanidee (ik begrijp het achteraf nog steeds niet,blijkbaar een gevalletje van totale verstandsverbijstering Afbeelding dat ik genoeg zou hebben aan 1 liter Mr Boat.
Besteld,ontvangen,aangemaakt,gieten en natuurlijk veel te weinig,moest zeker nog anderhalve liter bij.
Niet getreurd,nou ja een beetje Afbeelding na een paar dagen twee liter besteld en na circa 10 dagen een nieuwe laag gegoten.
In de namiddag ging ik kijken en Afbeelding op twee plaatsen,rechtsboven en rechtsonder de Douche Boat twee vervelende "roestplekken" van circa 2 bij 4 cm.

Wat Nu??? Voorzichtig een dun laagje Mr Boat met toevoeging van acrylverf aanbrengen om het te bedekken???
Na een week wachttijd aan de slag gegaan,zag er goed uit,maar de volgende dag Afbeelding (helaas geen foto's) wat was er in hemelsnaam gebeurt,het leek op een kledingstuk van ma Veerkamp,over de gehele oppervlakte allemaal kleine ronde donkere vlekken.Afbeelding
Wat Nu??? Een nieuwe verflaag en dan maar Vallejo water effects gebruiken (stond absoluut niet in de planning) ik had nog anderhalve pot,dus na twee weken de balkon deuren opengegooid (zit toch een naar luchtje aan) en bijna twee uur bezig geweest om het erop "te smeren".

Afbeelding

Het resultaat was helaas teleurstellend (helaas geen foto's) ik had veel te veel water effects gebruikt,rechtsonder was een plek van circa 5 bij 15 cm dat er heel anders uitzag dan de rest en me totaal niet beviel.Ik besloot dan ook om dit te verwijderen,ging opvallend eenvoudig maar de onderliggende verflaag verdween ook grotendeels.
Opnieuw geverfd en weer de pot water effects open getrokken,toch was het steeds niet naar mijn zin en de dagen/weken (juni) veel plekken opnieuw bewerkt met water effects.Effect had het wel maar niet zoals ik het zou willen zien,het werd allen maar erger.Afbeelding
Het volgende plan (wanhoopsdaad) Afbeelding het "water" opnieuw verven en het vervolgens laten glimmen door het te voorzien van een laag vernis (ideetje gezien op een scheepsforum)
Gelukkig eerst uitgeprobeerd Afbeelding Afbeelding nee Bon,niet doen,dit zou helemaal een ramp/puinhoop worden.

Wat Nu??? Afbeelding het verwijderen??? dat zou het geheel ruïneren,maar eigenlijk was ik zo ook al bijna zover.
Na een bedenktijd van "enkele" weken Afbeelding we zaten ondertussen al in de eerste week van augustus,toch alles verwijderen of niet??? de lap van 5 bij 15 cm ging toch ook makkelijk en ja,gelukkig ging het vrij vlot,het was door al dat gesmeer bijna een rubberen mat geworden en met een beetje kracht alles voorzichtig in stukjes en beetjes van de ondergrond getrokken.(helaas geen foto's)

De plaat opnieuw een grondlaag gegeven en daar kwamen flink wat nare plekken te voorschijn.De weken in augustus/begin september af en toe in de weer geweest met Milliput,schuurpapier,airbrush,Milliput,schuurpapier,enz,enz om deze beschadigingen aan te pakken.
Vervelend is dat je niet echt kan doorpakken,steeds wachten Afbeelding totdat de Milliput uitgehard is,dan weer tot de verf goed droog is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen toch maar eens kijken of ik nog eens heel voorzichtig een poging kon wagen met gebruik van water effects,op een klein stukje uitgeprobeerd en het resultaat???nee,toch maar niet.

Afbeelding

Verwijderen ging nu vrij klote,was natuurlijk vrij dun en moest het er dan ook af krabben,was toch nog in de weer met de Milliput,schuurpapier,airbrush totdat het weer goed was.Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat Nu??? Door het dilemma met Mr Boat had ik wat watervrees opgelopen Afbeelding en zocht een andere oplossing.Op een forum voor modelbouw met schepen had ik gezien dat men daar met goede resultaten gebruik maakte van Liquitex high gloss varnish.
Afbeelding
ja,moest toch wat en na wat wikken en wegen Liquitex besteld en met succes uitgeprobeerd op een ouwe diorama.
Ik had voor het voorkomen van strepen nog speciaal enkele foam kwasten aangeschaft.
Afbeelding
Twee weken geleden uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken,niet meer zeuren maar doen.
Het leek goed te gaan,maar hoe kon het ook anders Afbeelding (diorama is vervloekt) het eindige helemaal verkeerd,toch strepen en nare plekken.
Afbeelding Wat Nu??? Afbeelding don’t panic (ja,ja) meteen (voordat het hard werd) een kwast en een mesje gepakt en alles verwijderd.(gelukkig geen foto’s)
Mijn god,wat een puinhoop Afbeelding en natuurlijk weer een hoop beschadigingen /krassen.
De week erna weer feest met de Milliput,schuurpapier,airbrush,enz,enz.
's morgens voor het raam en achter de balkondeur open,schuren en vervolgens de airbrush,in de middag weer op zoek naar naar nog opvallende beschadigingen,weer Milliput enz,enz en zo werd dat een dagelijkse routine.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enige oplossing,toch Mr Boat,ik had nog een restant maar waarschijnlijk niet genoeg.
Litertje besteld,durfde het nu niet aan,om een halve liter te bestellen en het te mengen met de vorige restant,dan maar iets meer uitgeven.
Donderdag besteld,vrijdag ontvangen,zaterdag gegoten en Afbeeldingeindelijk.(op de foto niet zo goed te zien)

Afbeelding

Nu lekker laten drogen en dan rustig de puntjes op de i zetten,o.a de begroeiing,struiken,zijkanten van de Douche Boat en de andere twee bootjes,aantal figuren weer herplaatsen.(sommige hadden een keer door de verfnevel tijdens het airbrushen met zwart een paar poten gekregen alsof men in de kolenmijnen had gewerkt)

Leuk hè zo’n hobby,echt een momentje om tot rust te komen.Afbeelding

Afbeelding
Pepijn Heerkens

Bericht door Pepijn Heerkens » 24 sep, 2018 12:46

Ronald Bon schreef:
24 sep, 2018 12:14
Allereerst wil ik toch nog even kwijt dat ik me nog steeds verbaas dat er op dit forum met zoveel leden er zo weinig mensen zijn die de moeite nemen om b.v hun werk te tonen dan wel te reageren.Het is bijna constant hetzelfde kleine clubje die men hier op dit,zeg maar gerust ingeslapen forum voorbij ziet komen.
Hoe zit het nu met "een forum waar modelbouwers en tankliefhebbers elkaar online ontmoeten,elkaar helpen en informatie uitwisselen."
Er zijn b.v zoveel bouwavonden,waarom laat men hier nooit eens wat van zien wat men zoal bouwt of wordt er vooral gegeten en gedronken en zit men merendeels een beetje te ouwehoeren???
Hoi Ronald,

Facebook staat met stipt op nummer één als grote boosdoener. Heel veel mensen zitten daar, hoeven zich niet meer in te schrijven op fora, waar weer specifieke regels bestaan en je hebt met je Facebook account direct toegang tot duizenden fora en een miljoenenpubliek.
Tevens is het uploaden en delen van foto's zo ontzettend veel makkelijker.

Ik ben het met je eens dat dit jammer is, want ik ben zelf wel fan van een georganiseerde structuur als een forum, maar eerlijk is eerlijk.. ik ben er ook schuldig aan.
In mijn geval ben ik ook bijzonder onzeker over mijn schilderkunsten en maak ik mijn modellen vrijwel nooit af. Het is in mijn geval een beetje gebrek aan ballen om met een uitgebreid topic te beginnen, omdat het verwachtingen schept, die ik waarschijnlijk niet waar kan maken.
Het zijn vaak ook grootse plannen die uiteindelijk weinig tot geen vorm krijgen en dat is jammer.
Ik ben redelijk jong nog in de hobby en heb dan ook niet veel trucjes die ik anderen kan leren.
Dit alles zit echter in mijn hoofd en in feite is dit een kwestie van doen.
Anyway. Ik ben getriggered en zal binnenkort wel iets posten :)

Ik volg jouw topic overigens erg graag. Vietnam is een zeer interessant thema.
Heb overigens laatst de tiendelige serie "The Vietnam War" van Ken Burns gezien op Netflix. Een aanrader voor iedereen!
De cliché van Vietnam zijn natuurlijk de Hueys en van rivierboten zie je niet zo veel, dus dit is een interessant thema.
Ik zou het model (nog) niet aan durven, maar het is heerlijk om te volgen. Bedankt! :)
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 24 sep, 2018 14:16

Hoi Ronald,

tja man, ook ik heb de activiteit op ons forum met lede ogen zien teruglopen :?
Tijdens bouwavondjes is er serieus over gepraat hoe dit te keren, maar het is zoals
Pepijn al zegt voornamelijk dat vermaledijde facebook dat de mensen weg trekt :evil:
Een fenomeen waar veel fora last van hebben helaas.
Persoonlijk weiger ik ten alle tijden mee te doen met fb en blijf trouw aan de Twenot
en een Belgisch forum Afbeelding
Ook al ben ik al zeker een half jaar niet actief aan de bouwtafel, toch blijf ik deze twee fora
bezoeken om te kijken, te lezen en hier en daar iets te melden.
Intussen hoop ik stilletjes op betere tijden voor forums...Afbeelding

Over jouw vorderingen :
petje af voor het vastbijten in het waterprobleem ! Afbeelding
Gelukkig heb je nu een mooie plas weten gieten.
Voor effecten op het water (golfjes e.d.) gebruik ik "Water Effects" van Woodland Scenics.
Afbeelding
Dat droogt transparant op en voor meer zichtbare effecten (schuim) kun je er naar wens
met acrylverf een beetje kleur door mengen.
Diorama ziet er in z'n geheel al goed uit !!

Veel plezier met het vervolg Afbeelding

groetjes Afbeelding
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 24 sep, 2018 16:54

Hoi Pepijn,

Ja,ik weet het,kijk er zelf ook regelmatig,maar het blijft toch jammer dat men Twenot om wat voor reden dan ook zo laat liggen,dus niet twijfelen,gewoon posten.

Buiten WWII is Vietnam zeker ook interessant,de serie heb ik onlangs weer gezien.Het blijft o.a schokkend om te zien dat men hogerop van het begin af aan al wist dat de hele oorlog een verloren zaak was en toch maar steeds meer soldaten er naartoe sturen.
Verbazingwekkend vind ik b.v ook nog steeds het aantal verliezen dat de luchtmacht daar geleden hebt,een schrikbarende hoeveelheid.

In total, the United States military lost in Vietnam almost 10,000 aircraft, helicopters and 578 UAVs (554 over Vietnam and 24 over China).
There were about 11,835 U.S helicopters that served in the Vietnam War. The U.S records showing 5,607 helicopter losses.

Hoi Peter,

Ja,het is jammer dat het zo terugloopt,maar het blijft vreemd daar men Twenot toch nog wel steeds weet te vinden,alleen blijft het helaas bij kijken.Ik vond het b.v opvallend dat sinds mijn laatste post half maart nog een paar duizend keer naar mijn topic is gekeken Afbeelding de vaste kliek alhier had het toch allang gezien.

Mr Boat is prima spul,ik heb gewoon een stomme fout begaan door niet meteen de juiste hoeveelheid te gebruiken,dan had ik daarna al die ellende beginnende met o.a de "roestplekken" niet gehad.

Na het knoeiwerk met Vallejo Water effects,wat ik overigens met goede resultaten bij mijn vorige diorama heb gebruikt,ga ik nu het eindelijk goed is gekomen zeker niet meer aan de slag met effecten op het water,met wat voor merk dan ook.Afbeelding

Afbeelding zal nu toch niets meer misgaan.

Groet,
Ronald
Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Koopman » 24 sep, 2018 18:23

Ja,het is jammer dat het zo terugloopt,maar het blijft vreemd daar men Twenot toch nog wel steeds weet te vinden,alleen blijft het helaas bij kijken
Veel van de inbreng is een paar foto's van een gereed model, zelf denk ik dat mensen daar snel op uit gekeken zijn.
Bouwverslagen van begin tot eind trekken veel meer aandacht om dat je daar iets van kan leren.
Dat geeft veel meer hits zeker als je veel nieuwe aanvullingen post, op een makkelijke manier!
Helaas is ons TWENOT forum daar nog niet aan toe, misschien een centen kwestie ?

Dat is ook de reden dat ik geëmigreerd ben naar het Duits forum https://www.dmmb.info
waar ik heel makkelijk mijn updates kan posten met als gevolg tot nu toe 13.589 hits en op het Twenot forum 6350 hits.

Ook is denk ik belangrijk de de naam waar onder je post bv "lanceerinstallatie" trekt minder hits dan "TAKOM 2030 V-2 with Meilerwagen"
De laatste geeft meer de relatie met het merk en het model dus meer hits op het net.

Trouwens mag Facebuch ook zo de prullen bak in met een positief effect "meer tijd om te prutsen aan je model".

Maar even terug naar de Douch Boat

Ik weet niet of je het nog van plan bent maar, ik zou nog wat drijvende planten langs de oever aanbrengen maakt die lijn minder strak.

Voor de rest blijf ik je volgen is en het blijft een boeiend project...

Groet Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Death is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 25 sep, 2018 8:02

Hallo Bert,Afbeelding Afbeelding

Ik kijk altijd met veel bewondering naar je bouwverslagen,wat een precisiewerk.Afbeelding

Het ging mij eerder om het aantal mensen dat bereid is om b.v een bouwverslag te plaatsen dan wel reageren op een topic van een ander,het aantal hits vind ik eerlijk gezegd niet echt interessant.
Op zowel Twenot als b.v op Armorama zie je dat het aantal reacties t.o.v. het aantal weergaves amper een half tot hoogstens 1% bedraagt,m.a.w. het blijft dus bij kijken.

Op de oever moet nog begroeiing o.a struiken geplaatst worden,aangezien bij het gieten van water het vocht nogal de neiging heeft om de kant op te kruipen moest ik daarmee wachten.

Groet,
Ronald
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 26 sep, 2018 10:05

Hoi Ronald,

Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen. Ik zou nog wel rimpels en dergelijke toevoegen bij de boten.
Voor een diorama met een infanterie voetbrug heb ik een brede sloot gemaakt. Ik heb ondoorzichtig water gewoon geschilderd op een stuk passepartout karton met gaten voor de drijvende dingen. Het karton heb ik met redelijk grote vlekken in verschillende tinten bruinig en heel donkerblauw (Pruisisch blauw) geschilderd. Aan de kanten bruiner, in het midden blauwer. Daarover een transparante laag met een beetje kleur voor een idee van diepte. Dat heb ik een aantal keren herhaald. Voor rimpels en dergelijke gebruik ik Gel Medium van Talens. Werkt zoals water effects. Ik zal eens kijken of ik foto's heb.

Groet,

Jan Coen
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 26 sep, 2018 11:20

Ter aanvulling van mijn vorige bericht enkele foto's in de hoop dat die het voorgaande verduidelijken. Hiermee vermijd ik het gebruik van giethars. Ik vindt het ten eerste vrij duur en nu heb ik nooit te maken met vreemde effecten omdat alle gebruikte materialen op acrylbasis zijn.
rietkraag01.jpg
rietkraag01.jpg (54.94 KiB) 840 keer bekeken
Hier is het geschilderde karton in het diorama geplakt, maar nog zonder transparante lagen.
water_01.jpg
water_01.jpg (76.17 KiB) 840 keer bekeken
water_02.jpg
water_02.jpg (69.02 KiB) 840 keer bekeken
water_03.jpg
water_03.jpg (62.01 KiB) 840 keer bekeken
Groet,

Jan Coen
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 26 sep, 2018 16:48

Hoi Jan Coen,

Dank je,zat niets anders op al zakte de moed af en toe wel in mijn schoenen,vooral toen het helemaal mis ging met de varnish.
Al is het op de foto's niet te zien,aan de zijkanten van de Douche Boat is al "water foam" aangebracht,na het gieten van het water moet het opnieuw bewerkt worden.Bij de andere bootjes moet ik het ook weer opnieuw aanbrengen.
Verder hou ik het voorlopig daarbij,zoals ik al eerder opmerkte is het nu eindelijk goedgekomen en hoewel ik bij mijn vorige diorama zonder problemen Vallejo water effects heb gebruikt ga ik nu niet meer experimenteren met dit soort producten.

Voor stilstaand water is je methode zeker geschikt en zoals je opmerkt scheelt dat enorm in je portemonnee.Afbeelding

Groet,
Ronald
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 26 sep, 2018 19:06

Hoi Jan Coen,

Afbeelding

Wat heb je gebruikt voor de begroeiing????ziet er goed uit.

Groet,
Ronald
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 27 sep, 2018 14:38

Hoi Ronald!

Blij dat je toch verder gaat met posten (en zo het Forum voor een langzame dood bewaren… :| )

Altijd interesant om idg het 'waterleed' van anderen te vernemen, kunnen we allemaal van leren (Staat ooit iets met een duikboot in de steigers…)

Ben benieuwd hoe je de beplanting gaat aanpakken, zeer interesant!

Gr
Erik
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 27 sep, 2018 15:02

Hoi Ronald,

Het riet en andere beplanting maak ik altijd met gekleurd sisaltouw en geverfd papier. De stengels van het riet zijn van sisaltouw, de bladeen van papier. de lisdodde heeft bladeren van papier. De sigaren van de lisdodde en de pluimen van het riet zijn gemaakt van sisaltouw dat ik in houtlijm doop en dan door zaagsel haal. Dan alleen nog donkere verf erop. Zo doe ik eigenlijk al mijn begroeing. Zie ook Wespe in het groen. viewtopic.php?f=3&t=33914#p301589
Ter afsluiting nog een foto van de huidige staat van de rietkraag.
riet_01.jpg
riet_01.jpg (88 KiB) 755 keer bekeken
Groet,

Jan Coen
Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Koopman » 27 sep, 2018 15:08

Kijk dat lijkt op een natuurlijke slootkant :!: :!:

Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Death is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 27 sep, 2018 18:10

Hoi Erik,

Ach ja,om er eens een cliché tegenaan te gooien,wie A zegt moet ook B zeggen.Afbeelding

Als je beplanting in de Mekong Delta op foto's of films ziet dan varieert dat zo enorm,van heel hoog (o.a palmbladeren) tot helemaal niets.

Afbeelding

Hoog valt natuurlijk af,ik moet het nog eventjes bekijken.

Hoi Jan Coen,

Alles zelf gemaakt,mijn complimenten,dat is nog eens wat anders dan dat je tegenwoordig alles kant en klaar kan kopen.
Sisaltouw Afbeelding lang geleden heb ik nog heel wat metertjes uit elkaar zitten rafelen voor het maken van o.a gras en voor daken van russische huizen.

Groet,
Ronald
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 28 sep, 2018 10:33

Dank voor de complimenten. Sisaltouw uitrafelen vind ik zo ontzettend rustgevend, daar krijg ik niet snel genoeg van. Zelf maken is een probleem oplossen, dat is voor mij de uitdaging. Kijken wat mogelijk is en hoe je daar kennis van materialen voor kan inzetten. En als het lukt is de kick groot. Goede begroeiing maken betekent voor mij vooral goed kijken naar de werkelijkheid en foto's gebruiken als referentie. Ik kom er vaak achter dat ik denk dat ik weet hoe dingen er uit zien, maar dat de realiteit toch anders is. En ook belangrijk is dat zelf maken vrijwel niets kost.

Ik wens u allen veel bouwplezier,

Jan Coen
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 2 okt, 2018 17:07

Afgelopen weekend een paar kleine puntjes op de i gezet,allereerst de rand van de diorama,ik gebruik hiervoor altijd de volgende tape.

Afbeelding

Tijdens het werken aan het water had ik het (af en toe Afbeelding) wel afgeplakt maar desondanks was het toch “een beetje” verkleurd.

Met als gevolg,opnieuw aftekenen,heel voorzichtig afknippen en aanbrengen met de strijkijzer.

Afbeelding

Verder de begroeiing,het idee van een gewoon “grasmatje” (MiniNatur) kwam uit het volgende filmpje. http://youtu.be/W_tTch7SrKE

Let wederom weer niet op de kwaliteit van de foto's (iPad) zodra je maar iets dichterbij een opname/foto wil maken gaat de kwaliteit meteen achteruit.

Afbeelding

De beplanting in het midden Afbeelding (ondanks dat ik zoiets op een foto had gezien) is verwijderd.

Afbeelding

Het zag het er nogal gekunsteld uit en daarom besloten om het het grasmatje wat te verlengen en daarnaast "wild grass" en struiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het aanbrengen van de begroeiing voor het eerst gebruik gemaakt van Zap O Foam Safe CA Odorless secondelijm.

Afbeelding

Voorheen altijd ZAP A GAP Medium Afbeelding gebruikt en daar heb je het weer Afbeelding de onaangename lucht.

Net als eerst bij de Humbrol verf,maar ook nog bij de resin,houtlijm,Vallejo Water Effects en de secondelijm,het is bij mij bijna inherent met de hobby.

Reukloze secondelijm Afbeelding achteraf onbegrijpelijk dat ik daar niet eerder naar heb gezocht,met recht een verademing,al vrees ik dat "deze ontdekking" me misschien nog heel wat geld gaat kosten.

Afbeelding
Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Koopman » 2 okt, 2018 18:00

Sorry hoor

Maar "Odorless secondelijm" sinds wanneer ruikt dat spul ????
Odorless secondelijm gaat dat niet wat te ver ??

Nog nooit last van gehad !

Maar je Douch boat en omgeving het gaat er steeds beter uit zien, ik denk dat je daar toch wel blij van kunt worden als je plan tot werkelijkheid komt.

Groet Bert
the A4/V2 Rocket Man

Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 2 okt, 2018 19:13

Sinds wanneer ruikt dat spul ???? sinds het te koop is Afbeelding als je nooit ergens last van hebt vind je het blijkbaar vreemd,maar er is niet voor niets zo'n variant verkrijgbaar.
Bij de gewone ZAP A GAP blijft de nare lucht "bij me hangen",als ik het b.v 's morgens gebruik dan ruik ik het 's avonds nog,alsof ik nog steeds aan het lijmen ben met als gevolg een vervelende koppijn.

Ja,ik ben zeker tevreden,helemaal na al dat geknoei in de afgelopen maanden.

Groet,
Ronald
Plaats reactie