1/35 Kingtiger Henschel Turret w/Zimmerit

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Paul Meelen

1/35 Kingtiger Henschel Turret w/Zimmerit

Berichtdoor Paul Meelen » 1 jul, 2017 14:58

Terug van normandie en weer een doos opengetrokken voor het weekend en avonduurtjes.Dit keer de Kingtiger van Dragon.

Begin is gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Verder met de turret (zit nog los):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er missen wel wat torsiearmen dus moet nog even kijken hoe ik dat ga fixen. :roll: (of heeft iemand er nog een paar in een bakje met reserve onderdelen liggen? :) )
En het grote priegelwerk met al de photo-etch klemmen/beugels etc moet ook nog komen. 8)

Ook nog even kijken hoe ik de track houders op de turret handig en goed kan uitlijnen. Dragon heeft geen markeringen gemaakt waar die beugels moeten komen te zitten.
Laatst gewijzigd door Paul Meelen op 9 jul, 2017 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Re: Kingtiger

Berichtdoor Johannes Haspels » 1 jul, 2017 20:38

Hoi Paul,

Dat ziet eruit als een goed gevulde doos, met die loop, PE en brass. Je hebt mooi en schoon gewerkt. :)
Al dio-plannen ? Wat voor camo heb je in gedachten ?

groet Johannes
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 2 jul, 2017 13:10

in de handleiding stond wel een mooi camopatroon normandy 44 die ik denk ga aanhouden. Ben nog aan het denken voor eventueel dio. Omdat er in deze kit dus ook 3 shells zitten ben ik aan het denken om er figuren bij te doen die de tank aan het voorzien zijn van nieuwe ammo. Heb daarom ook nog niet besloten of ik de luiken open/dicht ga doen. Eerst kijken of er een leuke kitt is met deze figuren die op/in de tank kunnen. :) En op zoek naar die aandrijfassen die ik nu nog mis. Dat is wat makkelijker om de wielen te monteren :P

Johannes Haspels
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 2 jul, 2017 14:09

Hoi Paul,

Paul Meelen schreef: ... Omdat er in deze kit dus ook 3 shells zitten ben ik aan het denken om er figuren bij te doen die de tank aan het voorzien zijn van nieuwe ammo... Eerst kijken of er een leuke kitt is met deze figuren die op/in de tank kunnen ...

Misschien is deze set iets ?

Afbeelding

D'r staat SPG op de doos, maar kan me indenken dat ze gewoon bij een KT kunnen.
Ik zit niet genoeg in de uniformen, dus wellicht "kan" het niet eens ...

groet
Johannes
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 3 jul, 2017 13:11

T zijn best redelijke figuren maar dr moeten wel horen koppies op, de dml variant is flut, kerel met de jerrycan weglaten de commandant kan voor een panzercommandant door in een dikke winterjas, evt als ie uit de koepel steekt zie je er toch niet veel van, de ladenden Kun je beide gebruiken, bvb iemand die de granaten op het dek legt, zelf gaan zulke granaten bij mij in de spares bak, voegt in mijn ogen erg weinig toe

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 3 jul, 2017 13:21

Hi Paul,

Ziet er goed uit die Tiger 2! De RUDD Zimmerit ziet er ook mooi uit. Hier een paar opmerkingen:

Normandië is met deze versie niet mogelijk. Hier hebben alleen de versies met Porsche toren actie gezien voor zover ik weet. Vooral van sPzAbt 503.
De betreffende figuren van Dragon zou ik niet gebruiken. Ik heb van een behulpzaam lid het figuur gekregen die de jerrycan draagt, maar dat figuur was zelfs voor de maatstaven uit die tijd erg plomp. Ik zou derhalve op zoek gaan naar een andere passende kit. De site scalemates.com kan daarbij goed van pas komen als je die nog niet kent.

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!

Pepijn Heerkens

Berichtdoor Pepijn Heerkens » 3 jul, 2017 13:33

Even uit nieuwsgierigheid: Welke KT doos is dit precies?

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 3 jul, 2017 15:52

Pepijn Heerkens schreef:Even uit nieuwsgierigheid: Welke KT doos is dit precies?

Is versie "Dragon 6303"

Vincent Thelosen schreef:Hi Paul,

Ziet er goed uit die Tiger 2! De RUDD Zimmerit ziet er ook mooi uit. Hier een paar opmerkingen:

Normandië is met deze versie niet mogelijk. Hier hebben alleen de versies met Porsche toren actie gezien voor zover ik weet. Vooral van sPzAbt 503.
De betreffende figuren van Dragon zou ik niet gebruiken. Ik heb van een behulpzaam lid het figuur gekregen die de jerrycan draagt, maar dat figuur was zelfs voor de maatstaven uit die tijd erg plomp. Ik zou derhalve op zoek gaan naar een andere passende kit. De site scalemates.com kan daarbij goed van pas komen als je die nog niet kent.

Mvg,

Vincent

hmmm dan moet ik even kijken wat ik ermee ga doen nog mbt dio etc. Op deze pagina zijn ook de camo patronen te zien die in de handleiding staan: https://www.perthmilitarymodelling.com/ ... r6303.html

Voor figuren ga ik nog even rond shoppen :)

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 3 jul, 2017 17:07

http://www.tiif.de/thread.php?threadid=184

http://www.dupuyinstitute.org/ubb/Forum ... 00028.html

Hier ff goed lezen en je kunt data vinden van welke tigers wanneer afgeleverd zijn, en daarbij de waarschijnlijkheid van de aanwezigheid in Normandië ten tijde van de invasie tot het sluiten van het gat van falaise, dus tussen 6 juni en grofweg 21 september :mrgreen: ,lees ze, en maak vooral schema's en aantekeningen, maakt veel en hoop duidelijker

Bas Slaats
Contacteer:

Berichtdoor Bas Slaats » 3 jul, 2017 19:21

Daar ik deze ook aan het bouwen ben, mijn ervaringen ermee. Het is een fraaie kit, zij het met een paar typische Dragon issues. Allereerst zitten er genoeg dingen in de doos voor nagenoeg twee voertuigen. Er staat echter nergens aangegeven welk onderdeel voor welke versie je nodig hebt.
Daarnaast heeft Dragon inderdaad aangegeven waar iets over de zimmeritt gemonteerd dient te worden, echter op zodanige wijze dat deze dus hoger komen dan de zimmeritt. Op echte voertuigen is de zimmeritt rondom aangebracht. Dus deze opliggende vlakken dienen uitgekapt te worden, mijns inziens, en toen heb ik de kit maar even aan de kant gelegd. Ooit was ik van plan om de uitvoering te maken zoals deze in Elst heeft rond gereden, maar nu neig ik eerder na de 3e kompagnie van de 503, zoals deze bij de seine ingezet is. Maar zover is het dus nog niet gekomen...

Met vriendelijke, Bas
"Perfect is the enemy of done"

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 5 jul, 2017 18:17

Hi,

Ja die TIIF site is de beste referentie die er is vind ik, tezamen met de boeken van Tigers In Combat. Mooie aan tiif is dat ze per voertuig de info (dus) verzameld hebben, uniek en super. Tiger 2 Henschel hebben dus geen actie gezien in Normandië al is het wel in de buurt. Meende zelf pas na de zomer, maar is toch nog eerder geweest.

Mvg,

Vincent

Paul Meelen

Re: 1/35 Kingtiger Henschel Turret w/Zimmerit

Berichtdoor Paul Meelen » 9 jul, 2017 21:22

Weer stuk verder sinds gisteren en vandaag:

Omdat er een sprue miste zijn een paar wielen wat anders maar voldoen prima.

Afbeelding

Dacht altijd dat dit de ergste klusjes waren bij tanks:

Afbeelding

Omdat ik dus ook 6 torsiearmen miste heb ik de missende ophangen voor de wielen opgelost door ze maar op de tracks te bevestigen.

Afbeelding

Afbeelding

Stukje verder:

Afbeelding

Nog verder (veel onderdelen zitten nog los):

Afbeelding

Ik dacht dus dat de tracks erg waren. Voor het eerst eens geprobeerd om de PE bevestigingen te gebruiken/maken. pffff wat een priegel werkje. Maar voor de 1e keer aardig gelukt met klein begin (en matige uitleg in handleiding van dragon):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ook nog hier en daar wat zimmerit verwijderd dmv een dremel/mes. Ziet er toch wat beter uit. :)

Komende dagen weer verder :)

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 10 jul, 2017 8:36

Hi Paul,

OK, ja die verweerde Zimmerit is wel een must have voor wat variatie. Ik moet zeggen dat die Zimmerit van Dragon er realistisch uit ziet. Scheelt een hoop tijd in de constructie. Ik vind ook dat je de rupsen er strak op hebt gelegd. Ik vervloek altijd dit soort rupsen, omdat ze toch weer ergens breken of niet goed zitten. Is je goed af gegaan. PE ziet er ook goed uit. Misschien nog wel lasnaden aanbrengen, zoals bij de beschermkappen van de periscopen voor en op de koepel.

Mvg,

Vincent

Elco Elings
Contacteer:

Berichtdoor Elco Elings » 10 jul, 2017 9:11

Dit is sowieso een mooie kit. Ziet er al goed uit, de verschillende wielen maken n wel weer interssant moet ik zeggen.

Pepijn Heerkens

Berichtdoor Pepijn Heerkens » 10 jul, 2017 19:03

Schade aan de zimmerit vind ik mooi gedaan. Springt meteen in het oog.
Ben het overigens met Elco eens over de wielen, maar het gelijk wat interessanter. Aan het front werd ook van alles aan het toestel gehangen, zolang het maar reed. Samen met de schade geeft het gelijk karakter aan de machine.

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 10 jul, 2017 21:10

Verschil in wielen ga je na een laag primer en verf denk niet meer zien. Dat is zo minimaal. Deze week maar eens kijken of ik de wielen + tracks er nog vanaf krijg voor het verven later :) Zo niet plak ik de extra wielnaven er nog op en gaat het verven in 1 geheel :)

Elco Elings
Contacteer:

Berichtdoor Elco Elings » 10 jul, 2017 22:34

Ja das ook wel weer zo die naafkappen moeten er nog op :lol:

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 5 aug, 2017 15:53

Weer een stukje verder (1 kant dan :P) en een hoop gepriegel en gevloek verder door de PE :roll:
Veel zit nog los zoals de turret, luiken voor, side fenders (ff NL benaming van kwijt :S)

AfbeeldingIMG_20170805_163641 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170805_163650 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170805_163646 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170805_163656 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170805_163703 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170805_163712 by Aquablog.nl, on Flickr

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 6 aug, 2017 10:12

Hi Paul,

Ok gaat de goede kant op. PE is zo te zien goed gelukt. Ik zou in het vervolg wel van tevoren met potlood en geodriehoek uittekenen waar de klemmen etc. moeten komen. Zo krijg je ze het mooiste recht. Vwb PE: er is PE en PE. Deze PE van Dragon ken ik niet, maar de PE klemmen van Aber zijn goed te assembleren. Heb ook wel eens klemmen van Voyager Model geprobeerd, maar dat was een drama.

Mvg,

Vincent

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 20 aug, 2017 10:41

Weer verder en klaar voor de laag primer:

AfbeeldingIMG_20170819_144313 by Aquablog.nl, on Flickr

2 figuren van dragon gevonden en 1 ervan even getest of die in de turret past.
Had deze doos nog liggen:

Afbeelding

figuur linksonder en die in het zwarte pakje nu gebruikt. Andere moet ik nog kijken of dat gaat passen/iets is.

Verder nog paar andere dingen klaar voor de primer (airborne figuur komt nog los topic van)
Dit keer de hoofdjes los gehouden van de figuren. Testen hoe dat bevalt met schilderen ervan.

AfbeeldingIMG_20170820_100810 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170820_100840 by Aquablog.nl, on Flickr

AfbeeldingIMG_20170820_100835 by Aquablog.nl, on Flickr

:)

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”