Destroyed T-62

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Wouter Vrints
Contacteer:

Destroyed T-62

Berichtdoor Wouter Vrints » 26 jun, 2017 18:22

Zo, ik kan jullie mijn eerste beeindigde model van 2017 laten zien.

Oorspronkelijk begonnen als een experiment om een verroest wrak neer te zetten, en wat kan je dan beter gebruiken dan een Russische T-62.
In 2014 ben ik ermee gestart en de bouw maakte onderdeel uit van een groepsbouw ivm Israeli-Arabische oorlogen.

De kit was een Trumpeter T-62 en absoluut niet slecht. Hij is zo goed als 'out of the box' gebouwd, met hier en daar minimale aanpassingen.

zoals je hier kan zien heeft ie impactschade op de koepel geleden
Afbeelding
Afbeelding
Na primer kreeg de tank meerdere roest kleuren opgespoten
Afbeelding
Afbeelding
Gevolgd door twee sessies haarlakmethode, met verschillende kleurtjes verf, eerst een groen om de Russische basiskleur weer te geven en daarna een zandkleur
Afbeelding
Afbeelding
Daarna kreeg ie verschillende filters opgebracht en wat extra roest met de sponsmethode
Afbeelding
roestkleurige en zwarte pigmenten volgden om een uitgebrande look te verkrijgen
Afbeelding
Uiteindelijk werd ie nog wat bewerkt met olieverfjes en een grondwerkje. En zo zag ie er gedurende enkele jaren uit:
Afbeelding

Op de één of andere manier vond ik de T-62 wat karakter missen en aangezien ik al enkele jaren helemaal in de ban ben van de 'oil paint rendering techniek' van Michael Rinaldi heb ik nog maar eens een batterij olieverfjes boven gehaald en de T-62 bewerkt. Perfect is ie zeker niet, maar het is toch een hele verbetering. En zo ben ik blij te zeggen dat ik mijn eerste model van 2017 klaar heb :mrgreen:
Afbeelding
[Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cheers
Laatst gewijzigd door Wouter Vrints op 6 jul, 2017 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Re: Destroyed T-62

Berichtdoor Johannes Haspels » 27 jun, 2017 14:17

Hoi Wouter,

Je hebt een zeer overtuigend brand-effect neergezet. Dat moet ik ook eens proberen.
Handig ook, die lijst foto's zo :)

groet,
Johannes
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

jan willem bakker

Berichtdoor jan willem bakker » 27 jun, 2017 15:48

hallo wouter,
dat ziet er goed uit zeg! goed gelukt. wellicht toch zelf ook eens proberen, goede uitleg die zeker helpt met het proces!
jw

Elco Elings
Contacteer:

Berichtdoor Elco Elings » 27 jun, 2017 16:58

Versie 2 is zeer overtuigend! Zo zie je maar weer wat een rust periode kán geven. Erg mooi!

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 28 jun, 2017 10:50

Hoi Wouter

Erg nette T-62 die je hier neerzet :!: :!: Mooie brand 'verwering' :mrgreen: :!: (Heb 'm zelf een tijdje geleden uit de Tamiya kit met VL ( :evil: ) een 'inzetbare' gebouwd)
Neem aan dat dit een 'OIF' of ander Irakees wrak is!?... Komt er nog een figuur bij, zo voor de 'maat' :?: ... (Valt me zomaar een paar passende Alpine figuurtjes in oid... :mrgreen:

Gr Erik

PS Klein 'tipje'; houd de base zo klein mogelijk, zodat de focus meer op de tank ligt i.d.g. Natuurlijk 'Personal Preference' en wist je natuurlijk al :mrgreen: :mrgreen: Desalniettelpus; Blijft een mooi bakkie :!:

Wouter Vrints
Contacteer:

Berichtdoor Wouter Vrints » 28 jun, 2017 11:06

Johannes en Jan Willem, thanks heren en ik zou zeggen: gewoonweg doen! Het is nog leuk ook :D

Elco, merci. En inderdaad, tijdens die rust evolueer je weer in je skills (althans, dat hoop ik toch :mrgreen: ) en dat helpt je dan ook weer ^^

Erik: goede tip en dat besef ik nog maar redelijk recent. Deze stond al redelijk vastgebeiteld in zijn te grote ondergrondje en een complete verbouwing zag ik niet meer zitten :mrgreen: . Qua wrak, ik heb het indertijd gebouwd met een Egyptisch wrak in het achterhoofd. Voordeel is (Irakese misschien ook, maar daar weet ik niets van) dat deze amper of geen markeringen droegen. Figuurtje heb ik over nagedacht, maar in 2014 ofzo vond ik niet direct een figuurtje naar mijn smaak. Wel volledig mee akkoord dat dit vaak wat meer perspectief geeft. Als je toch voorstellen qua figuren hebt lees ik het graag hoor :P

Cheers

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”