'Wenn der Fuchs predigt....Pz III dio klaar

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: 'Wenn der Fuchs predigt....Pz III dio

Berichtdoor Bert Koopman » 31 mar, 2017 11:32

Zeker goed bezig voor al die ganzen petje af :P :P

Groet Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Dead is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 31 mar, 2017 13:03

Thx Heren :!:

@Ditmar (en de rest :wink: );Duits dio; Duitse titel, US/GB; Engelse titel and so on.... Vin'k mooi :oops: 8) :mrgreen: (En wat dat met D en GB... :roll: .... :mrgreen: ... :?: )
Spreekwoord komt ook in't Nederlands voor: Ik citeer (Google)'Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen. Ook: Wanneer de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen. Wanneer een sluw persoon mooie praatjes verkoopt, voert hij wat in zijn schild, zeker als zijn woorden niet in overeenstemming zijn met zijn karakter.'
Mbt de duiste Pz Crew (de vos; figuurlijk) die mooi weer speelt tegenover de lokale bevolking en intussen (dus letterlijk :!: ) lekker de dikste gans voor het avondmaal 'verputzt'.... :wink:
Vin'k ook altijd wel interesant een titel met achterliggende gedachte en woordspeling...

dus... :wink:

PS truitje is ook 2e poging.... :twisted:
Gr E

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 31 mar, 2017 13:52

Mooie figuurvorderingen Erik !, en ook ik ben gecharmeerd van die trui :D

De titel is helemaal goed !! :P nix meer aan doen.

Jetzt ruhig weitermachen :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 2 apr, 2017 17:52

Es wird weitergemacht :mrgreen:

Varkentje word nog 'gewashed' met meer vuiligheid als 'tie 'in' het dio zit.... :wink:
2x 'Frontschwein' :mrgreen:
Bijlagen
DSCI2353.JPG
DSCI2353.JPG (106.06 KiB) 1876 keer bekeken

roger hurkmans

Berichtdoor roger hurkmans » 2 apr, 2017 20:25

mooie update Eric! Beiden varkens zien er goed uit! :)

Groet,

Roger

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 6 apr, 2017 14:06

Hi Eric,

Inderdaad erg vet, hoe je dat varken hebt gemaakt. Het varkenshaar komt zo tot leven door het schilderen :mrgreen: Het wordt een levendig geheel zo!

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 8 apr, 2017 14:42

Inderdaad mooi haar-effect op het varken !
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 15 mei, 2017 19:11

Thx Heren,

Laatste tijd effe druk met andere dingen(niet zijnde modelbouw :evil: ), maar van't wknd ff tijd gehad voor de Pz III.
Was nog wel even uitzoeken voor de juiste eenheids symbolen, de eenheid (Pz. Reg. 3, 2. Pz Div.) had een ingewikkeld systeem wat dat betreft.

In verre staat van gereedheid, bijna dan....
Plaatje daadje

Gr Erik
Bijlagen
DSCI0255 1a.jpg
DSCI0255 1a.jpg (133.21 KiB) 1432 keer bekeken
DSCI0253 1a.jpg
DSCI0253 1a.jpg (132.59 KiB) 1432 keer bekeken

roger hurkmans

Berichtdoor roger hurkmans » 16 mei, 2017 19:17

Hoi Erik,

Je pz ziet er goed uit! Mooie toon grijs heb je gebruikt

Heb je ook al iets aan de ondergrond gedaan?

Groet,

Roger

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 17 mei, 2017 10:04

Thx Roger,

Grijs is in't echie iets donkerder (wat is de goeie kleur Panzer Grau... de eeuwige discussie :roll: :wink: :mrgreen: )
Ondergrond is wip. Binnenkort meer plaatjes, ben wat aan't vogelen met de begoeiing... :roll:

Gr Erik

Antonie Adriaans

Berichtdoor Antonie Adriaans » 18 mei, 2017 0:12

Hé Erik,

is die Pz III Dragons nr 9032? Ik heb de 9032 zelf en heb het idee dat de toren nét een fractie te laag is. Hij leek mij wat ineengedoken op de romp te zitten.
Hoewel het bij deze tank niet zo opvalt.
In ieder geval zou het nu mosterd na de maaltijd zijn.

Mooi verfwerk. Ik ben de mijne té donker begonnen en dat is dan later problematisch.

Succes met de tank en de hele kinderboerderij.

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 18 mei, 2017 12:59

Heel mooi Erik!
Vooral de moddereffecten vind ik goed gedaan. Heb je hiervoor alleen pigmenten gebruikt?
Ook mooi die uitloper bij de commandant koepel. Wat heb je hiervoor gebruikt?

Ga zo door en ben benieuwd naar het totaalplaatje!

Grtz,

Rob.

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 18 mei, 2017 16:21

Thx Heren!

@Antonie; dit is de Dragon #6463. Bijna RUDD, omdat ik dus wat 'simpels' wou (zie begin draadje...) Heb me daarom ook niet echt om maten etc gekommert. Kan zijn dat de oude kits idd metrisch niet zo toppie zijn, vond deze kit anders wel subliem aangaande dtails etc.

@Rob;Modder effect is gemaakt met goedkope Lidl Acryl verf-mix met grond uit de tuin en leem grond uit (jawel!) de Eifel (dit plakt al op zich als het nat is, en je krijgt het er met geen mogelijkheid meer af, althans jaren na oefeningen lag het nog in de loopwielen!) samen met een beetje houtlijm.
Erop smeren met een oude kwast, laten drogen en de nabehandelen met verschillende grondkleuren voor nog meer variatie o.a. ook met Pigmenten; zij het spaarzaam. De 'vochtige' delen met een Ivory black olie-verf wash. Klaar! :mrgreen:
De vochtige uitlopers om de comm koepel; eerst met pigmenten/pastelkrijt een 'stoflaag' gecreeerd, daarna met Wet Effects van AK en een aangescherpte tandenstoker het natte 'uitgetrokken'. Ook klaar :wink: :mrgreen:

Hier nog een paar plaatjes van voor de vervuiling en de crew was nog even shoppen bij de keukengroep :mrgreen: :wink: (voordat dit soort Detail uit het oog verwijnt in/op het dio 8) )

Gr Erik
Bijlagen
DSCI0279 1a.jpg
DSCI0279 1a.jpg (102.73 KiB) 1219 keer bekeken
DSCI0276 1a.jpg
DSCI0276 1a.jpg (132.73 KiB) 1219 keer bekeken
DSCI0231 1a.jpg
DSCI0231 1a.jpg (152.51 KiB) 1219 keer bekeken

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 21 mei, 2017 22:09

Denk dat 'ie af is! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto van thuis altijd bij...
Afbeelding

En Schatzi ook natuurlijk!
Afbeelding

Afbeelding

Voor het Fotoalbum
Afbeelding

Edit:Zoals altijd na het betrachten van foto's, een paar 'touchupjes' ja.... :oops: :oops:

Gr Erik

Antonie Adriaans

Berichtdoor Antonie Adriaans » 21 mei, 2017 22:39

Ziet er goed uit, man!

Wauw. Mooie kleuren en verwering enz...
Die Zeltbahn ook super, de markings op die bruine deken: goede details.
Ik zoek me rot naar kritiekpunten, maar kan er helaas geen vinden.
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is echt vergezocht; misschien de leren kussens van het commandantsluik nog een veeg geven?
Ik roep ook maar wat; is echt een mooie Panzer.

Succes met de rest.

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 23 mei, 2017 15:29

Thx Antonie!

Yep, zoals gezegd nog een paar kleine dingetjes doen en dan op't dio!
(Welke;... goed kijken :mrgreen: :mrgreen: Beschouw het als gedaan als U dit leest :!: )

Gr Erik

Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Bert Koopman » 23 mei, 2017 18:56

Erik,

Heb nu twee kijk sessies gedaan op je panserkampfwagen en er is een ding wat mij opvalt.
Onder de copula van de commandant zit een lasnaad die erg uitspringt in metaal glans.
Kan natuurlijk bedrog van de foto zijn, maar het is geen locatie waar veel slijtage van de lak plaats vind.

Voor de rest mooi karretje met veel verhaal...........................

Groet Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Dead is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"

Winston Churchill 15 of januari 1945

John van Pelt

Berichtdoor John van Pelt » 24 mei, 2017 6:54

Mooie verwering hoor.
Ik denk dat je nog wat meer uit je streaks kunt halen (in het vervolg). Zorg dat ze strakker loodrecht naar beneden lopen en niet te dik worden. Meerdere naast elkaar en dun geven een gaaf effect. Door de verschillende panelen af en toe apart te verweren krijg je een mooie afwisseling. Dat kun je doen door niet alles 'door te trekken' op je tank maar je tank in delen op te splitsen.

Hierbij een voorbeeld, zie de streaks en de panelen die net even anders zijn aangepakt.

groetekes John.

De streaks op dit model beginnen en eindigen soms in hetzelfde paneel en de panelen kennen onderlinge subtiele kleurverschillen.

http://www.network54.com/Forum/110741/message/1351418460/LVT+Saipan+1944

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 24 mei, 2017 8:22

Hi Erik,

Ziet er mooi, realistisch en gevarieerd uit. De details zoals de Zeltbahn, de decals (als ze dat zijn?) vind ik eruit springen, evenals het kleine spul zoals de Persil kist. Het enige wat ik nog na zou kijken betreft de wielen: op de foto's is een glans te zien op de binnenzijde van het rubber als ik me niet vergis. Dat zou ik nog wegpoetsen als dat daadwerkelijk zo is. Verder zou het rubber wat meer beschadigen om intensief gebruik te suggereren. Stukjes eraf, wat putjes erin etc.

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 24 mei, 2017 11:02

Wederom Thx Heren :D

Paar antwoorden...
@Bert;
Onder de copula van de commandant zit een lasnaad die erg uitspringt in metaal glans.
Kan natuurlijk bedrog van de foto zijn, maar het is geen locatie waar veel slijtage van de lak plaats vind

Is geen bedrog, maar ook geen slijtage :!: Is gewoon vochtig/nat van het laatste regenbuitje :mrgreen: Weet niet waarom, hier gaat/ging altijd water inzitten.... :|

@John;Qua streaks; een voertuig staat niet altijd 'haaks' op de aarde (vwb aantrekingskracht dan...) waardoor streaks ook wel eens anders lopen. Goed voorbeeld (voor mij dan...) is/was het afspuiten op de schuine oprijbokken(?)van (pz) voertuigen na oefening op een mooie dag. Tijdens pauze (moest ook zijn :mrgreen: ) droogt het voertuig op met als gevolg dat de 'streaks' , als het voertuig weer recht zou staan, schuin zijn!
Artistiek vind ik die vtgn van Adam Wilder best mooi, qua real sterk overdreven (naar mijn bescheiden mening...). Ga meer voor het echie (hoop ik dan maar, en over smaak valt ... :wink: :mrgreen: )
Een voorbeeld plaatje zie onderaan.

@Vincent; Decals (?!) van het voedsel enzo zijn eigenlijk of zelfgemaakt/ontworpen (naar echt voorbeeld) of printables voor poppenhuizen etc, vekleind, uitgeprint op fotopapier, met matlak bespoten (anders verloopt de inkt), uitgesneden op maat, dik papier afgepelt zodat je alleen de bovenste (glanzende) laag hebt: Klaar (dit even terzijde over hoe en wat :mrgreen: )
op de foto's is een glans te zien op de binnenzijde van het rubber als ik me niet vergis

Je vergist je niet; dit hoort zo :shock: Is niet het rubber wat glanst, maar de slijtring. Dit is iets wat vaak over het hoofd wordt gezien, maar na een paar kilometer in het terrein worden dit soort dingen gepoliert tot hoogglans. Net zoals het spanwiel, de tanden van de sprocket, en de rups.
(Heb er genoeg moeten vervangen toendertijd... :roll: )
Beschadigingen zitten erin, inclusief 'nieuwere' loopwielen MET gietnaad :!: Niet zo duidelijk te zien misschien...

Tot zover maar weer

Gr E
Bijlagen
Bundesarchiv_Bild_169-0288,_Poltawa,_Panzer_III_beim_Auffüllen_der_Vorräte-L.jpg
Bundesarchiv_Bild_169-0288,_Poltawa,_Panzer_III_beim_Auffüllen_der_Vorräte-L.jpg (100.62 KiB) 870 keer bekeken

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”