Hetzer Schwarzbach 1945 - Surrender at Schwarzbach update

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

peter van dijk

Re: Hetzer Schwarzbach 1945

Berichtdoor peter van dijk » 13 mar, 2017 21:25

Goed bezig Rob, ziet er goed uit :P

Ik had wel wat opmerkingen/ideeën maar die werden gaandeweg de reacties lezend
reeds opgelost danwel ingebracht..
Helaas enkel complimenten dusss ;)

Doet vooral lekker verder zo !
Groet ;)
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 4 jul, 2017 0:01

Zie dat de laatste update alweer van een tijd terug is! Inmiddels een stuk verder. Huisje is geschilderd en Hetzer bijna af op wat details na! Ben ook al begonnen met wat figuren.
De hard edge camo is gedaan met behulp van Tamiya tape. Best een priegel werkje omdat ik alle tools al geplaatst had op de Hetzer. Heb het gehele voertuig gedaan ondanks dat het plan was een groot deel met takken te bedekken. Het mos, gebruikt om zo'n beetje de helft van de Hetzer te bedekken, heb ik in een grote hoeveelheid speciaal uit de Eiffel, gekregen van Erik Gideonse! Nogmaals mijn dank :mrgreen:
Moet zeggen dat ik wel twijfelde om het mos te gebruiken, want ik was best tevreden over de hard edge camo en het eindresultaat was nog niet duidelijk op dat moment! :? Uiteindelijk maar begonnen en diverse takjes die mij geschikt leken uitgezocht. Het mos heb ik met diverse groentinten geverfd (Vallejo dark black green en Luftwaffe green, dacht ik), gewoon met de kwast. Voor het plaatsen op de Hetzer eerst met water verdunde houtlijm behandeld. Hiermee wordt het ook wat flexibeler en kan je het nog enigszins vormen.
Alvast een plaatje. Volgen er vast nog meer binnenkort. Commentaar is welkom!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rob Westerman op 4 jul, 2017 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter Vrints
Contacteer:

Berichtdoor Wouter Vrints » 4 jul, 2017 7:22

Dag Rob,

Ik moet zeggen, wat een knappe Hetzer, en Eriks' mos geeft het nog wat meer karakter. Ambush scheme is meer dan geslaagd. Knap hoor. Spijtig dat ik deze zo laat ontdekt heb en dat PB zo irritant doet. Ben je nog van plan om wat oudere foto's van het bouw- en sculpt proces terug te plaatsen? Ik ben hier benieuwd naar.

Cheers

boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor boris bakker » 4 jul, 2017 15:33

Erg gaaf Rob en de takken zien er zeer goed uit!
Ben benieuwd naar het totaalplaatje straks. Ben wel benieuwd welke mossoort het is overigens. Misschien weet Erik Dit?

Groetjes
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 4 jul, 2017 16:25

Hoi Rob

'k Zie dat het mos goed terecht gekomen is ; Bitte schön :mrgreen: :mrgreen:
Ziet er erg goed en veelbelovend uit :!: Ja, binnenkort een paar meer plaatjes graag.... :wink:

Ook al wat aan de base zelf gedaan :?:

Gr Erik

@Boris; Ik heb geen idee welke mossoort dit is :oops: :oops: Ze zien er in zowel gedroogde als in 'verse' toestand net uit alsof het echte mini dennen (sparre;- :wink: ) takjes zijn en tot nu toe ook alleen maar in de Eifel gezien. Bij interesse PB me maar, heb nog genoeg en kom er regelmatig.... Of de volgende vakantie boeken naar... :mrgreen:

E
Laatst gewijzigd door ErikGideonse op 4 jul, 2017 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 4 jul, 2017 16:44

Crap, mag jij raden waar ik net een week geweest ben..

roger hurkmans

Berichtdoor roger hurkmans » 4 jul, 2017 21:17

Hoi Rob,

Je hetzer ziet er goed uit! Het aanbrengen van het mos is ook goed gelukt! Denk dat er goed aan gedaan hebt om deze aan te brengengeeft inderdaad meer karakter aan het voertuig!
Enige kritiekpuntje is de spanning van de tracks,deze hangt met name achter iets te slap,als je er nog 1 track tussen uit haalt is hij volgens mij goed!

ben benieuwd naar het huisje!...en de figuren! :wink:

Groet,

Roger

ps,wat gebruik jij nu ipv Photobucket?

Elco Elings
Contacteer:

Berichtdoor Elco Elings » 4 jul, 2017 22:03

Superstrakke Hetzer zet je hier neer. De 'takken' maken m echt af en net wat Roger zegt hij heeft echt karakter zo.

Ben benieuwd naar het vervolg!

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 4 jul, 2017 22:35

Dank voor de reacties mannen!

Heb de foto's teruggeplaatst Wouter! Wel jammer inderdaad van Photobucket. Veel topics zijn nu helaas fotoloos... :(

@ Roger: Ik gebruik nu Imgur. Is wel makkelijk in gebruik en is gratis! Tracks zal ik effe aanpassen!

@ Boris: ik heb ook geen idee wat voor soort mos het is!

@Erik: binnenkort meer plaatjes, komt goed, maar ik was niet tevreden over de rest van de foto's die ik had gemaakt. :? Kleuren kwamen niet zo goed over. Misschien maar eens met daglicht proberen!
Met de base ben ik ook bezig, huisje zit er al op vast samen met de achterplaat en zoals gezegd ook al geschilderd. Zat ook na te denken over photo transfering, zoals jij bij je " Verlustreich" dio hebt gedaan. Maar ik vraag me af of zoiets ook mogelijk is op plastic plaat of alleen hout?
Laatst gewijzigd door Rob Westerman op 4 jul, 2017 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 4 jul, 2017 22:36

Zie je reactie net Elco! Thanks!

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 5 jul, 2017 10:01

Hoi Rob,

betreffende het photo transfering gebeuren; Dit zou theoretisch op plastic plaat nog beter lukken als op hout omdat dit opp 'gladder' is.
Heb dit nog nooit geprobeerd... Duurt dan wat langer om de 'lijm' te laten drogen, föhn zou ik maar niet gebruiken met al dat plastic :mrgreen: :roll: :twisted:
Weet niet hoe snel je bent, maar zal dit wel eens testen; ga nu eerst de 'mosvoorraad' aanvullen :mrgreen: :mrgreen:
Laat je dan het resultaat dan weten :!: (Of je hebt het zelf al geprobeerd natuurlijk :wink: ; Denk er anders aan, het moet in 1 keer goed :!: (op de finale base dan... ))

Gr Erik

PS; Imgur is goed en snel(ler als PB en gratis idd (nog!!) gebruik ik al wat langer tot nu toe geen problemen :wink: . Als je plaatjes zoekt kan je met Google 'plaatjes' de desbetreffende plaatjes/zoekopdracht wel zien en opslaan, alleen in het topic zijn ze weg... :evil: Ietwat omslachtig en niet allemaal, maar toch... Internet vergeet niks he :mrgreen: Dit even terzijde :mrgreen:

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 5 jul, 2017 12:53

Hai Rob,

Da's een prima panzertje. :D Het gebruik van het mos geeft een overtuigend resultaat.
Ik zie hier graag meer van :!:

groet
Johannes
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 5 jul, 2017 18:10

Hi Rob,

Mooie Hetzer! Die takjes zijn echt super. @ Erik: ik houd me ook aanbevolen, dus als je die meeneemt naar de SMC dan zal ik me ook melden ;)

Mvg

Vincent
The devil is in the detail!

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 31 aug, 2017 21:45

Dank mannen voor de reacties!

Ben wat verder met de figuren. De amerikanen die op het dio komen, zijn zo goed als af en de commandant van de Hetzer ook. Alles geschilderd met acryltjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn nogal groot :shock: en dus goed zichtbaar wat nog te verbeteren valt :wink:
Andere figuren ben ik nog mee bezig, binnenkort meer!
Nog bedankt voor de decal Erik! :wink:

Groet,

Rob.

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 1 sep, 2017 6:08

Fraai geschilderd figuur, maar voor hetzer commandant zit ie wel in het verkeerde luik...

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 1 sep, 2017 16:36

Hoi Rob!

Zier er goed uit!! (decal is ook goed aangekomen :wink: !)
Schildert altijd erg fijn, zo'n Alpine figuurtje :!:

Heb je al wat aan de base gedaan :?: Plaatjes!! :mrgreen:

Gr Erik

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 1 sep, 2017 21:11

@Timo: dacht dat dit de plek van de commandant was! Dan zit deze dus ergens anders :mrgreen:
Heb het gebaseerd op een foto, waarop deze plek een crewlid met koptelefoon zat.

@ Erik: thanks! Schildert zeker fijn deze Alpine figuurtjes! En dan vind ik mn eigen gesculpte figuurtjes (armpjes en beentjes dan) wel tegenvallen :?
Maar goed, blijf gewoon dooroefenen... :wink:

Alleen het huisje is nog af en al op de base vastgezet. Voor het fototransfer gebeuren heb ik alle spullen in huis!
Wat foto's, ook nog van de Hetzer een paar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtz,

Rob.

Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Timo de Porto » 2 sep, 2017 8:04

Helaas, de lader en de schutter, en dan de meestal kansloze bestuurder huizen in dat luikje, re commandant in dat andere, grotere luik

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 2 sep, 2017 10:06

Hi Rob,

Je figuren zijn erg geslaagd! Zelfs sterk uitvergroot ziet het er strak uit. Kan zo niks bedenken wat je zou moeten verbeteren. Alleen de inkeping van de Feldmutze ziet er wat anders dan anders uit, maar dat is het model. Alpine figuren zijn echt top ja. Je moet toch wel een hele master zijn wil je zelf figuren van die kwaliteit kunnen maken. Ja en als je dat kunt kun je voor hen aan de slag lijkt me zo :mrgreen: Het valt me wel op dat de hoofdjes van Hornet soms beter zijn. Zo heb ik van Alpine ooit figuur 35006 geschilderd. Het figuur is OK, maar het hoofdje is weinig gedetailleerd en lastig tot leven te brengen daarmee. Bij Hornet heb ik het idee dat er meer aandacht wordt gegeven aan de plooien in de wangen, mond en rond de ogen. Hornet heeft echter ook hoofdjes die ik qua expressie wat overdone vindt, maar dat is een andere kwestie.

Vwb de aankleding heb ik nog wel een opmerking: ik zou de zak waar de veldfles op ligt nog proberen te verfijnen. Die oogt wat plomp t.o.v. de rest met weinig vouwen etc.

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!

Marc Brandes
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Marc Brandes » 2 sep, 2017 11:34

Prachtig!

Alles is mooi de Jagdpz, de figuren. Enige kritiek die ik kan bedenken is dat de Waffenfarbe op de commandant rood ipv roze lijkt. Was dit een Stug eenheid?

Mooi werk!
Groeten,

Marc

"A black cat crossing your path signifies that the animal is going somewhere."

Groucho Marx

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”