''verlustReich'' klaar

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Vincent Thelosen

Re: ''VerlustReich''

Berichtdoor Vincent Thelosen » 16 aug, 2016 16:23

Hi erik,

Ziet er goed uit! Voertuigen verf ik tegenwoordig ook meestal zo zoals jij doet. Alleen gebruik ik voor de menie emaille verf zodat het verweren van de acryl topcoat met alcohol mogelijk is. Ben benieuwd naar de vervolgstappen.

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 19 aug, 2016 14:24

Thx Vincent,

Was ook zelf benieuwd naar het resultaat, was eigenlijk voor het eerst dat ik het zo geprobeerd heb met al die lagen erop en haarspray ertussen. :oops:
Geeft een erg mooi resultaat, vind ikzelf... :mrgreen:

Verder;
Tracks had ik over van een Dragon kit (nouja over... moet'm eerst nog bouwen... :oops: ) want deze zijn het 'oude type.
Maar zelf een malletje gemaakt, hierdoor gaat het eigenlijk best vlug, en bovendien blijven de tracks zo bewegelijk :!:
Afbeelding

Zoals 'tie er nu bijstaat (ben inmiddels een stukje verder... :mrgreen: ) Gefilterd en verder de chips bijgewerkt, wat afloopsporen en decals erop etc. En wat geklieder met pigmenten in het 'Fahrgestell'.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Das Reich dus...
Afbeelding

Daar ik iets verder ben als de foto's, ben ik er binnenkort klaar mee...! Van't wknd nog de laatste loodjes
Tot zover.

Gr E

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 20 aug, 2016 13:15

Hi Erik,

Ja mooi gedaan, niet overdone. Ik zou er daarmee niet al te veel meer aan doen, op de wielen na dan die glimmen. Die rupsen zien er trouwens ook mooi uit. Ooit de 251/9 van Tamiya gemaakt en voorzien van Modelkasten tracks. Die waren niet echt lekker!

Mvg,

Vincent

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 20 aug, 2016 16:45

Ha Erik,

Heel mooi gedaan en ben benieuwd naar het eindresultaat!
Heb je het geheel ook een pinwash gegeven of ben je daar niet zo van?

Grtz,

Rob

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 20 aug, 2016 18:14

Mooi werk Erik ! :D
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

roger hurkmans

Berichtdoor roger hurkmans » 22 aug, 2016 19:45

hoi erik,

figuren en 251 zien er goed uit! Van mij mag er alleen nog wat meer diepte/contrast in het voertuig qua schilderwerk.wellicht iets donkere pinwash,meer verwering,opr etc! ..dit is uiteraard ook een kwestie van smaak! :wink:

succes met het vervolg!

Groet,

Roger

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 23 aug, 2016 16:04

Wederom; Thx Heren :!:

@Vincent;
Ooit de 251/9 van Tamiya gemaakt en voorzien van Modelkasten tracks. Die waren niet echt lekker!
MK tracks waren ook bij m'n T-62 niet het 'je van het'... :evil: Vond deze van Dragon wel aardig om mee te werken!

@Rob/Roger; pinwash zit erop (niet zo sterk idd :| Hou wel van subtiel :mrgreen: (alhoewel er niet zoveel te 'pinwashen' is vind ik... Onderstel zit dan in't stof(pinwash) als 'tie op't dio komt...
OPR voornamelijk op de door handen 'betaste' gedeeltes, motordek ietwat uitgezondert; komt de poncho grotendeels op :roll:
Heb 'm nog hier en daar wat bijgewerkt (na het zien van de foto's natuurlijk :roll: :oops: )

Zo als ik al zei, van wknd verder gegaan. Ik denk dat ik zo klaar ben...
Wielen 'zweven' een beetje in de lucht, komt goed als 'tie op het dio staat :!:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog wat zelfgemaakt (natuurlijk 8) (behalve de muis/rat dan...) ) boerenspul bewerkt/geschildert
Afbeelding

Nog even een jong/aangroeiend maisveldje maken en dan zijn we er bijna...
En ja, ik heb de laatste tijd veel tijd over... :!: :mrgreen:

Boeren groetje
Erik

Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Ditmar Tabben » 23 aug, 2016 17:16

Hoi Erik, dat ziet er fantastisch uit zeg! Mooie kleuren, boeiende aankleding, niks meer aan doen! Misschien wel 1 dingetje wat je eigenlijk zou moeten aanpassen en dat zijn de 2 jerrycans aan de zijkant.... Als het touwtje het enige is waar ze aan hangen, dan ziet het er erg onnatuurlijk uit, vind ik. Het zwaartepunt zit nu namelijk niet recht onder het touw, maar aan de zijkant. Het lijkt alsof ze gevuld zijn met helium.... :wink:

Je boerenspul is ook erg mooi gelukt!

Ik zie je volgende stappen met smart tegemoet! :D

Groeten Ditmar

MARCEL ZWARTS

Berichtdoor MARCEL ZWARTS » 25 aug, 2016 17:15

Erg mooie Stummel Erik.

Mooie combi van grijs binnen en geel camo buiten.

Ben benieuwd naar het model live.

Groet

Marcel :D
Op dit moment bezig met een Engelse Mark VI B (Bouwgroep Alkmaar), een diorama met een 17-pounder en een Universial Carrier in Arnhem west, en een Skoda Kubelwagen van de 10.SS-Panzer-Division
Gaat ook langzaam verder met de Jagdpanzer IV/L48 in Arnhem en een Matilda Mk.II in de woestijn.
In de koelkast staan de YP408 Co, 1/16 Tiger II van s.Pz.Abt.506, 1/16 Tiger I van s.Pz.Kp. Hummel en een Opel Blitz 4x4.
Wil graag bouwen.
Humber Mk.IV van de SS-Pz.AA.9 op de Arnhemse brug met een 2cm Flak 38, Sd.Kfz.250 Ausf.A en een Sd.Kfz.232 Acht RAD.
Een Sturmgeschüt III Ausf.G van Sturmgeschütz-Artillerie-Brigade 667 in combinatie met een Churchill tank in de regen.

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 26 aug, 2016 12:50

Hi Erik,

Ok zo is die vet! Die pinwashes waren inderdaad nog wel nodig. Ik zou nog een ding corrigeren: de beschermkap voor het schermpje van de chauffeur lijkt me niet in de geheel juiste stand te staan zie ik nu. Deze zat van binnen vast met 2 beugels die bij opening de kap dus omhoog tilden. Zie referenties online wat ik bedoel o.a. http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=161602. Dat moet nog wel eenvoudig te corrigeren zijn door ofwel kap dicht te laten. In geopende stand met beugels en kijkblok is meer werk uiteraard.

Mvg,

Vincent

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 26 aug, 2016 17:27

Thx Heren :!:

@Ditmar; Misschien is de ene can leger als de andere; dus ja gevuld met brandstofgassen... :mrgreen:
Zitten muurvast dus... 8)
@Marcel; Deze gaat mee naar smc, dus daar is'tie live te zien. Tenminste, wat er van te zien is want het vtg zit onder de figuren.... :roll:
@Vincent; Vwb het luik; Is me bekend, ik weet hoe die dingen werken...!
Ik heb de doorzichtige van AFV zelf gebruikt, zouden dus moeten passen... De voorste wel (ook geopend) Maar die aan de zijkant wilde niet zo als ik wou. Alle beugels en kijkblok zit erop/eraan, wilde ik wel laten zien moest 'm dus maar zo vastplakken (ook muurvast nu!) Oh well.... :oops: :roll: :mrgreen:

Verder dus met het jonge/aangroeiend mais: Misschien een bekende methode...
Bladeren gesneden uit vliegerpapier, aan een kant met groen beschildert zodat aan de andere kant een mooie 'blad glans' onstaat.
Vervolgens met een golfbeweging uitgesneden. Dan tegengesteld in de 'golfen' weer uitsnijden, ziedaar een blad :!:
Afbeelding

Met een ietwat bot mes de bladnerf eringedrukt
Afbeelding

Vervolgens om 1mm rondprofieltje trapsgewijs geplakt.
Grotere bladen onder, hoe meer naar boven desto kleiner.
Afbeelding

En 'opengebogen': Eh Voila!
Afbeelding

Volgende update is 'tie klaar (denk ik...)

Gr
E

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 28 aug, 2016 9:59

Hi Erik,

OK ja die aan de zijkant lijkt me goed te zitten, maar die aan de voorzijde lijkt juist niet naar boven te klappen maar in de inkeping zelf te zitten. Verver v.w.b. de maia: die ziet er vet uit, maar ik zou ff checken of dit gewas in de jaren 40 gangbaar was in Rusland. In West Europa is maïs bijvoorbeeld pas echt in de jaren 60 in opkomst gekomen. Kan zijn dat ze in de USSR dat eerder deden, maar het is mij niet bekend iig.

Mvg,

Vincent

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 28 aug, 2016 10:35

Hi Vincent,

Ha,de voorste klep :!: Die zit hier ook nog niet vast, wil ik ook open laten. Weet nog niet hoe dit gaat met het zittende figuur, vandaar....
Vwb het mais; heb verschillende foto's gezien van het oostfront met de desbetreffende vtgn en mannetjes in en om maisvelden (heb even geen link.... :oops: ) zit dus wel goed, denk ik....(hoop ik). :wink:
Zit ook al vast op het dio...

Gr Erik

Pepijn Heerkens

Berichtdoor Pepijn Heerkens » 28 aug, 2016 11:57

Afbeelding

Tijdens Operatie Barbarossa

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 28 aug, 2016 15:11

Hmm, dit zijn helaas zonnebloemen... (Zie o.a. bladvorm li. boven in het plaatje...)

Hier wat oostfront mais plaatjes voor de liefhebber :mrgreen:
http://farm6.static.flickr.com/5449/906 ... 9a016d.jpg
aldanniet bewerkt...
http://4.bp.blogspot.com/-vnhAlH5xMQQ/U ... +camel.jpg
Wel mais; oostfront... :!: :?:
http://66.media.tumblr.com/326483582945 ... o1_500.jpg

Ben er overigens achter gekomen dat een Juni/Juli stuk grasland (dit dio) er HEEL anders uitziet dan een Juli/Augustus stukje. Dit betreft zowel alle dingen in de natuur m.b.t. de flora (mais bijv...) en soms ook de fauna (bep. insekten-soorten (vlinders; wordt duidelijk als het dio klaar is... :mrgreen: )
A.d.h. hiervan kan je soms zelfs op een oude foto de maand aflezen... Dus zelfs voor bovenstaand plaatje zou dit 'te laat' zijn voor Barbarossa (Juni '41); Zonnebloemen (bloeitijd Juli-Oktober) in deze toestand zou ik eerder in September/Oktober verwachten... Just a thought... Ander thema... Maakt ook niet uit voor mijn dio (om een lange discussie voor te zijn en nee, ik heb geen groene vingers of ben een plantkundige :mrgreen: :mrgreen: )
Interesante hobby hebben we toch :mrgreen:

De laatste loodjes...

Gr Erik

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 29 aug, 2016 8:33

Hi Erik,

OK ja overtuigend bewijsmateriaal! De teelt van maïs in de jaren 40 in de USSR is interessant, want het is geen inheems gewas. Daarmee waren ze dus eerder dan Europa. Het is zeker interessant, want voertuigen en mensjes kun je niet los zien van de natuur als je een diorama maakt, of het moet 100% urban zijn lijkt me. Overigens is die foto met die StuG ook interessant vanwege de camouflage!

Mvg,

Vincent

ErikGideonse

''VerlustReich'' klaar

Berichtdoor ErikGideonse » 3 sep, 2016 17:52

Heren,

'k Ben zover :!:
Plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de vlinders (Grote vosjes als dit iemand wat zegt... Alleen in deze tijd Juni/Juli voorkomend 8)
Afbeelding

Afbeelding

Mvg E

Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Re: ''verlustReich'' klaar

Berichtdoor Richard Cramer » 3 sep, 2016 21:35

Ha die Erik,

Zo.............. ik heb me gedurende dit hele traject stil gehouden. Waarom? Genieten doe je het beste in stilte is mijn ervaring :D :wink: . Ik vind de setting super, de details zijn zaken waar ik straks live zeker smullend naar ga kijken. Historisch onderbouwd, technisch zeer mooi uitgevoerd, kortom: een pareltje waar je trots op mag zijn.

En dan, als mosterd na de maaltijd, toch nog een (domme) opmerking: "VerlustReich"... de betekenis zal vast hier ergens langs zijn gekomen, maar ik kon het niet vinden. Daarom is mij het verhaal ook niet helemaal duidelijk :roll: :oops: ... Maar dat laat ik me graag uitleggen bij een bijeenkomst met een pintje in de hand (mag ook een koffie of een cola'tje zijn...).

Top job!

Groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 3 sep, 2016 22:07

Ha Erik!

Een zeer mooi eindresultaat heb je hier neergezet! Mooie details zijn overal te vinden, het voertuig ( vooral de binnenkant), de figuren maar ook het grondwerk. Top werk!

En last but nog least, ook heel mooi hoe je de sockel hebt afgewerkt! Ik moet bekennen dat ik ook aan een "plaatje" zat te denken voor mijn figuren vignette. Hoe heb je dat aangebracht? Ik neem aan dat de basis van jouw sockel een houten plaat/ fineer is waarop je een en ander hebt aangebracht?

Grtz en zie em binnenkort vast live :mrgreen:

Rob.

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 4 sep, 2016 9:31

Hi Erik,

Het is een smakelijk geheel geworden! Ik vind alles zeer geslaagd; de molen, ondergrond, voertuig en figuren. Al springen de accessoires zoals de ploeg en molensteen en de vegetatie eruit. Hoe heb je die vlinder gemaakt? Ook de sokkel is erg mooi, ook daar de vraag hoe je dat hebt gedaan. Deze is met die foto's zo ook echt een geheel met het diorama i.p.v. een harde afscheiding. Het enige wat wat achterblijft qua kwaliteit is een deel van het gras die wat te groot en breed oogt, maar dat heb ik al eerder gepost.

Mvg,

Vincent

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”