''verlustReich'' klaar

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

ErikGideonse

''verlustReich'' klaar

Berichtdoor ErikGideonse » 25 jan, 2016 23:11

Dag mannen,

En hier nr4 waar ik momentaan mee bezig ben. Ben nog in de beginfase vwb het voertuig en de figuren. De molen heb ik ff tussendoor gemaakt omdat ik daar zin in had evenals de ploeg :twisted: 8)
Inspiratie was de onderstaande foto, van weliswaar GD, zei het niet dat ik de Alpine Figuren had liggen + een SdKfz251/9 Ausf C op de plank, dus wordt het een Das Reich dio (hence de (voorlopige?!) titel :mrgreen:)
Plaatje;
Afbeelding
Even terzijde, weet iemand welke uitvoering dit zou kunnen zijn? Heb van deze scene nog een andere ietwat kleine en onduidelijke foto in een boek, maar kon niet bepalen welke uitvoering (behalve Ausf C...) Tendeer naar een /8...

Setting;
Afbeelding
Kom nog het zittende figuur bij.
Ben er nog niet uit of ik de molen (WIP!) netjes afsnij met de achterkant of niet...

Weiter geht's
Gr
Erik
Laatst gewijzigd door ErikGideonse op 3 sep, 2016 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

peter van dijk

Re: ''VerlustReich''

Berichtdoor peter van dijk » 26 jan, 2016 0:09

Nice one !

Tis nog maar een opzetje, maar die figuur die naast de gewonde zit
zal toch iets verder moeten opschuiven lijkt me ?
Voor een mooie zit is 't het "best" een nieuwe onderste helft van de man te sculpten lijkt mij...

Weiter machen ;)
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 26 jan, 2016 9:20

Ik herken dit scenario ergens van?

Maakt niet uit. Ziet er goed uit, zowel de foto als de eerste opzet.
Ik denk niet dat 't een /8 is. Ik ken nl. geen enkele foto van een /8 met een antenne erop.
En dat dat "schild" daar op de achtergrond. Lijkt alsof de elleboog van de man ernaast er achter verdwijnt, hetgeen het een deel van het voertuig maakt.
Ook ziet de schade en de uitrusting op het spatbord niet uit als een ambulancevoertuig, maar eerder van een gevechtsvoertuig.
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 26 jan, 2016 10:16

Dag heren,

@Peter; 'tis idd nog maar een opzet en ver weg van definitief, maar het loopt waarschijnlijk op sculpen uit :mrgreen:

@Ron;
Ik herken dit scenario ergens van?

Maak me gek....?!
Heb hier nog de 2e foto, dat schild kan ik ook niet plaatsen. Staat nmm te ver naar achter om een MG schild te zijn... Dacht eerst aan een /17, maar zie onder, duidelijk niet! Of die met Schwebelafette, maar waar is het kanon dan? En op een Ausf C... Dan nog de ruimte om te zitten en te staan op het dak(!?)... hmm... Marke 'Eigenbau' ? Waarom? Of toch zoiets http://www.dreamhobby.cn/items/2282/h1.jpg (deze foto kende ik nog niet ,overigens(ff gugullu); is ook GD en een C...)
Afbeelding
Ben toch nieuwsgierig wat het dan wel zou kunnen zijn, dit terzijde van mijn opzet!

Nou ja, dat laat de pret niet drukken, gewoon verder gaan :mrgreen: :mrgreen:

Gr Erik

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 26 jan, 2016 12:26

ErikGideonse schreef:Afbeelding

Het schild lijkt mij het linkerdeel van een Flak38 20mm - schild ... :?
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 26 jan, 2016 15:54

Lekker bezig zo Erik :D
Leuk idee en opzet ziet er goed uit. Heb je nog meer foto's van de molen?

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 26 jan, 2016 17:38

Frank heeft denk ik gelijk.
In het boek Panzergrenadier Division Gross Deutschland van Squadron Signal staat nog een foto van een 251 met zo'n zelfde gevormd schild.
Op bladzijde 149.
Indien gewenst kan ik een scan maken en plaatsen.
Groet,
Willem

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 26 jan, 2016 17:47

geen scans maar foto's :?

Afbeelding

Afbeelding

Groet,
Willem

Johannes Haspels
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 26 jan, 2016 17:52

@ Willem:
Als je wil, graag. Ik ben wel geinteresseerd in beeldmateriaal.
[edit] : dank voor je voorgaande posting uit jouw bron !

Er is een ander ding aan deze (Gideonse) foto wat ik vreemd vind, los van de mogelijke Flak-oplossing t.a.v. dat opstaande pantserdeel :
de elleboog van de achterste man zou -naar mijn idee- niet zichtbaar moeten zijn ... lijkt er een uitsparing te zijn aan de rechter zijde van het schuine pantser waarin de vision-blocks zitten. Direct onder dat mogelijke Flak-pantserdeel, lijkt een normaal opstaand 251-vision-block-gedeelte verder te gaan lopen. Hierin verder denkend, dacht ik er zelf nog aan dat het mogelijk een oude stummelversie zou zijn (dus KwK-75mm), waaruit de gehele KwK-sessie eruit gelicht was. Maar om dan verder te redeneren naar een Flak-versie, lijkt me echt een brug te ver ... :?
Ik laat me graag verder informeren door jullie !
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Willem Visser » 26 jan, 2016 18:11

Hoi Frank!
ik denk dat wat jij terecht hebt herkend het schild is dat op een 2 cm Flak 38 voor de schutter/richter zit. Het voorste schild van de Flak 38 is (denk ik) verwijderd en is (in kleinere delen?) aan de voorkant op de opbouw vastgemaakt. Zo kon de bemanning toch deels beschermd worden en zorgde je er voor dat het kanon toch enige ruimte had om (beperkt) zijwaarts te schieten. De achterste man op de foto staat volgens mij helemaal achterin de bak, e tweede van links zit volgens mij bovenop de bak met de "vision-blocks" of de bestuurderscabine.
Het is maar wat ik zie en denk te zien :-)
Hartelijke groet,
Willem

roger hurkmans

Berichtdoor roger hurkmans » 26 jan, 2016 20:17

Hoi Eric,

Wat een goede foto! Je kunt hem inderdaad zo overnemen in je diorama! Ben benieuwd hou je de 251/9 D gaat aanpakken,heb hem een aantal jaren geleden ook gebouwd combinatie van Dragon en Tamiya
Layout zo met de molen is ook goed gedaan!

Ga hem zeker volgen!...en als je dit diorama niet afwerkt ga ik deze foto gebruiken!! :mrgreen: ...dus aan de slag! :wink:

Groet,

Roger

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 26 jan, 2016 21:25

Thx mannen,

Kijk, nooit te oud om te leren! Dat schild kwam me ook toch al bekend voor als die van de 20mm FlaK. Het voertuig in deze uitvoering (als Ausf C) kende ik helemaal nog niet! Zat er dan toch niet ver vandaan met de /17... :roll: ,zo als voorloper zeg maar... :roll:

@Roger; Ik zag'm et eerst! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Maar...; Feel free :mrgreen: )
Ja, die Ausf. D van jou ken ik nog wel en gebruik ik ook ( :twisted: ) als ref vwb het affuit (jippie; schratchen!) Ik gebruik hier de AFV Club Ausf. C 251/9 waar ik tot nu toe nog geen grote problemen zie behalve dan dat affuit met z'n platen (i.t.t. de Ausf D's...)
@Rob; U vraagt, wij draaien (vandaag verder afgewerkt, zwart is van een spuitbus voor de binnenkant, mocht iemand door de kieren naar binnen kijken :wink: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moeilijk te zien, maar er zit een houtstruktuur in. Uitdaging wordt om het geheel als verweerd hout eruit te laten zien...
Afbeelding

Ploegje, met een wieltje uit een kinderüberaschungs ei...
Afbeelding

tot zover maar weer

E
Laatst gewijzigd door ErikGideonse op 29 mei, 2016 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron van Wiggen

Berichtdoor Ron van Wiggen » 26 jan, 2016 21:51

Oh, die ploeg is vet, zeg!

Enne.... wat mij opvalt aan de getoonde 251's is dat niet alleen de vorm van het schild en de antenne overeen komt, maar ook die opvallend lichtgekleurde opbergkast rechtsvoor. Hebben we het hier over hetzelfde voertuig wellicht?
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/

Ad_Jansen
Contacteer:

251 flak conversie

Berichtdoor Ad_Jansen » 27 jan, 2016 11:47

Ik twijfel of het een schild is van de flak 38. Hij lijkt gebogen te zijn en veel te hoog voor dit tweede schild (wat vlak is). Ook lijkt de man er dan wel heel erg dicht achter te staan. Er moet ook een stoeltje zijn voor de schutter. Ook ontbreekt het optiek en de arm hiervan. Wat het wel is weet ik ook niet.

Als er iemand is die voor mij hier een foto wil plaatsen (en zijn email adres doorgeeft) heb ik vanavond een andere foto van deze flak conversie.
Deze is scherper en schuin van boven genomen en je kan zien dat de complete flak in de 251 is gezet.

Het lijkt er op dat er een hap aan weerszijde uit het schild is gehaald net onder de bevestigingsbalk van de schilden.
Anders past de flak niet in de 251 en kan hij zeker niet draaien al is het niet veel (Omdat ik zelf met deze ombouw bezig ben weet ik dat dit nodig is)

De Groenten
Ad

ErikGideonse

Berichtdoor ErikGideonse » 21 mei, 2016 15:45

Dag Heren,

van de week ff een poging gewaagd om verweerd hout te verfen; zie hier het resultaat...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is nog een beetje wat aan te doen maar voor zover; Vin'k nog helemaal niet zo slecht, zeg maar.... 8)

Gr Erik

Johannes Haspels
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 21 mei, 2016 18:12

Erg mooi verf- en verweringswerk :!:

roger hurkmans

Berichtdoor roger hurkmans » 21 mei, 2016 19:13

Hoi Erik,

Houtkleur ziet er erg overtuigend uit,je zou niet meer zeggen dat het van plastic is gemaakt ! waarmee heb je het geschilderd,AK old&weathered wood?

Groet,

Roger

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 22 mei, 2016 1:30

Ha Erik,

ziet er schitterend uit! Wellicht is het mogelijk nog iets meer kleurvariatie in te brengen?

Rob.

Vincent Thelosen

Berichtdoor Vincent Thelosen » 22 mei, 2016 10:56

Hi Eric,

Vette molen! Mijn gok is dat die eerst in een grijstint is geschilderd en daarna met een donkere olieverf is beschilderd, wellicht vandycke brown? Misschien wat meer variatie qua kleur door een een plank een andere kleur te geven of door groene aanslag in de vorm van mos/alg, maar ik vind hem zo ook mooi. Lekker carboleum kleurtje :mrgreen:

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 22 mei, 2016 11:26

Zeer mooi effect Eric ! het hout ziet er natuurlijk uit, maar vind net als Rob :
Ietsje meer tintjes hier en daar, maar dan heel subtiel, net genoeg om variatie
te krijgen zonder dat je echt de tinten op kleur kan onderscheiden.

groet :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Voertuigen en Diorama's”