Het Britse M5 Half-Track tussendoor project 29-10-2015 Done

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

MARCEL ZWARTS

Het Britse M5 Half-Track tussendoor project 29-10-2015 Done

Bericht door MARCEL ZWARTS » 07 dec 2014 09:24

Je hebt dat wel eens in deze tijd van grote overvloed in onze hobby, waarom brengen ze nu weer voor de tweede, derde keer dat model uit terwijl we toch nog zoveel ander leuke ideeën hebben. Bij de meeste model fabrikanten zijn die ideeën meestal niet de prioriteit. Geld verdienen daar gaat het ze om en als dat lukt met de 10e versie van de Tiger I tank zal ze dat een worst zijn. Ook commercieel politieke spelletje blijken mee te spelen. Gelukkig voor ons liefhebbers ontstaan er ook weer al dan niet nieuwe firma’s die toch het onverwachte weten te maken. :D

Door goede vriend Chris, die professioneel met de modelbouw bezig is werd ik een paar jaar geleden getriggerd om toch eens na te denken wat er nu allemaal in onze hobby ontbreekt maar vooral ook wat misschien ook nog wel te verkopen zou zijn. Dat was, en is geen gemakkelijke vraag want ik ben alles behalve een goede handelaar. Toch door gesprekken met onze penningmeester Kees en meerdere personen binnen de Twenot was ik er achter gekomen dat er al wel mooie modellen zijn uitgebracht van de M2 e M3 Half-Track maar dat als je dit stoere voertuig in Britse dienst wilt bouwen het totaal de verkeerde versie blijkt te zijn. Die bleken namelijk in een zogenaamde M5 versie rond te rijden. Zo als meestal na het bekend raken van dit soort informatie start een zoektocht via Google en kwam ik er achter dat hier op een zeer summiere conversie set na niets van te krijgen was. Uiteraard werd dit vermeld aan vriend Chris maar hij kan ook niet toveren.

Een tijdje later weer bij onze geliefde club sprak ik nog zo’n fijne vent, Marcel von Hobe. Ondanks dat Marcel zijn interesse compleet anders is als de mijne hebben we altijd een link gehad door het ontwerpen van ets sets wat we beiden deden en doen. Hij vertelde en liet zien dat hij net zoals Niels bezig was met het ontwerpen van 3D modellen via Shapeways. Dit is een geweldige techniek met bijna onbeperkte mogelijkheden. Ook bij Marcel kwam het gesprek op de M5 en voor dat ik het wist had ik een mail binnen met de eerste opzet. Dit overviel me een beetje maar ik raakte hierdoor enorm gemotiveerd om er ook daadwerkelijk een te bouwen. Dit viel weer in goede aarde bij Marcel en zie hier de start. Marcel wil deze set gaan verkopen en zo doende wereld stinkend rijk worden. Dat vind ik een nobel streven en hoop hem daar bij te helpen met de bouw van het test, proef model.

Anders dan wat jullie gewend zijn word het een recht uit de doos model omdat ik beloofd heb het snel af te hebben. Dat heeft als hoofd reden dat ik nu eigenlijk vol bezig ben met het nieuwe pantser Arnhem boek en daar zo snel mogelijk weer mee verder wil. Echter van Roger heb ik begin dit jaar een paar mooie nieuwe tips gehad en daar moet ik toch een keer wat mee doen en zie hier de perfecte combinatie.
Mochten jullie alvast echte mooie plaatjes willen zien dan moet je even surfen naar de website van Marcel.

http://www.3dinscale.com

Wordt vervolgd.

Marcel Z. :D

Afbeelding
Afbeelding
Het voorbeeld in het echt. Nijmegen September 1944. De eerste foto rechts gaat hem worden.

Afbeelding
Dit is principe alles wat gebruikt gaat worden.
Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet het werk van Marcel er uit op het werk blad.
Op dit moment bezig met een 1/16 Tiger I van s.Pz.Kp. Hummel, Engelse Mark VI B (Bouwgroep Alkmaar) en een Skoda Kubelwagen van de 10.SS-Panzer-Division
Gaat ook langzaam verder met de Jagdpanzer IV/L48 in Arnhem en een Matilda Mk.II in de woestijn.
In de koelkast staan de YP408 Co, 1/16 Tiger II van s.Pz.Abt.506, een diorama met een 17-pounder en een Universial Carrier in Arnhem west en een Opel Blitz 4x4.
Wil graag bouwen.
Humber Mk.IV van de SS-Pz.AA.9 op de Arnhemse brug met een 2cm Flak 38, Sd.Kfz.250 Ausf.A en een Sd.Kfz.232 Acht RAD.
Een Sturmgeschüt III Ausf.G van Sturmgeschütz-Artillerie-Brigade 667 in combinatie met een Churchill tank in de regen.
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Het Britse M5 Half-Track tussendoor project

Bericht door Martin Visser » 07 dec 2014 09:59

Nice, gaaf project mannen.
Enig idee wat de prijs gaat worden?
Shermans :)
Ton van Rijnberk

Bericht door Ton van Rijnberk » 07 dec 2014 10:21

M en M,

Dit is gaaaaf jongens, echt super en fantastisch idee en ik denk dat er heel veel mensen blij van worden.

Ik zal het zeker gaan volgen.

Nogmaals mijn complimenten

Groet Ton
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 07 dec 2014 10:40

Hi Marcel,

Dat zijn nog eens berichten 8) 8) 8) Moge het geld nu binnenstromen :mrgreen:

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 07 dec 2014 13:47

Nice! Fijn onderwerp, 3D printen en jouw modelbouw kwaliteiten. Goede combi. Zal ongetwijfeld een mooi project worden. :D Ben heel benieuwd naar de eerste primer laag.

Snel afronden di project en dan snel verder met dat boek van je. Daar ben ik stiekem nog veel benieuwder naar.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944
bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door bert lindeboom » 07 dec 2014 13:52

Ha Marcel,

wil aan de hand van jouw foto's die je erbij plaatst even opmerken dat hier geen M5 op te zien is,de voorste op de bovenste foto is een m14,dit is oorspronkelijk een luchtdoel uitvoering met twee .50's in een maxon-toren.Omdat deze niet als zodanig werden gebruikt zijn deze omgebouwd naar infanterie-transport voertuig.kenmerken zijn de bovenzijde aan de achterkant die inspringt,dit zijn de oorspronkelijke klapzijden om de toren te kunnen draaien.Als je goed kijkt zie je op die lijn aan de zijkant grote scharnieren zitten.De andere halftracks zijn op zn minst m5A1's.Een halftrack met de opbouw voor een .50 had de A1 aanduiding.Bij dit laatste moet even gekeken worden naar de donor-kit voor dit onderdeel.
Wat overigens ook nog vermeldens waardig is in dit verband is dat de voorzijde van de halftrack van Monogram(kit 8215 als ik me niet vergis) juist is voor een International halftrack(M5,M5A1,M9A1 M14,M17).Kenmerk van Inters is oa de onderste hoek van de cabine deuren,deze is haaks bij de White/DiamondT/Autocar modellen en bij de Inters diagonaal.

groeten,Bert
zat even te zoeken voor het Monogram nummer en stuitte op het nieuws dat Revell een heruitgave heeft uitgebracht,orgineel is van 1956 met alle bijkomstigheden van dien:
http://modelkitsreview.com/monogram-arm ... model-kit/
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>
ach,tis wel lekker warm in italie...

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl
Ron van Wiggen

Bericht door Ron van Wiggen » 07 dec 2014 14:55

Gaaf!!

Ik ga deze topic met veel interesse volgen!
http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/
MARCEL ZWARTS

Bericht door MARCEL ZWARTS » 15 dec 2014 23:05

Een week verder.

Na een paar avonden lekker geknutseld te hebben zijn dit de bevindingen.
Aangezien ik het proefkonijn ben voor dit project wordt er op een iets andere manier gebouwd. Normaal gesproken pas ik alles aan totdat het resultaat daar is. Bij dit project ging ik van start op een zelfde soort manier maar dat was uiteraard niet de bedoeling. Er moest en moet gekeken worden of alle onderdelen die door Marcel ontworpen waren correct waren en wilde passen zoals hij had bedacht. Uit de ervaring met het ontwerpen van etsen weet ik dat het in 1 keer goedmaken bijna onmogelijk bleek te zijn zo ook hier bij het 3D M5 project.

Zo bleek bij de achter bak welke binnen was gekomen het een en andere te ontbreken. De onderzijde aan de achterzijde met daar op de bumpers, een strip bij de linker voor portier en de achterlichten waren verdwenen. Zoals geschreven had ik al een reperatie uitgevoerd aan de achterzijde maar door meerdere kleine puntjes bij elkaar werd er toch besloten om op het aangepaste ontwerp van Marcel te wachten. Met lichte tegenzin heeft hij voor de nieuwe bak een dichte achterdeur gecreeerd waardoor in mijn inzien meer stevigheid in het geheel komt. In de komende tijd wordt uiteraard ook weer een open deur versie gemaakt met op weer andere plaatsen verstevigingen maar daar wilden we niet op wachten. De verlenging aan het frame aan de achterzijde paste exact maar had een minimaal probleemje qua maatvoering in de binnenzijde. Ook dit is ondertussen opgelost.
De vooras was ook erg mooi uitgevoerd maar was een ietsepietsie te breed. Dit zat ergens in de passing van het kogelgewricht en eigenlijk hoef ik het hier niet te vermelden maar ook dat is opgelost.

Dan die opvallende platte spatborden. Die zagen(zien) er geweldig uit met die ophangbeugels aan de binnenzijde. Ook de passing op de romp was erg goed maar toen de linkerzijde op het model zat was gelijk duidelijk dat dit het niet was. De ruimte tussen de bovenzijde van het wiel en het spatbord is veel te groot. Ook hier wordt aan gewerkt maar dit blijkt een stuk moeilijker te zijn. Het zal zeker goed komen maar het idee om te beginnen met de verf klus in de kerstvakantie gaat niet lukken.
Dit geeft niet want er moeten nog twee figuren gemaakt en geschilderd worden en volgens Roger doe je die stap voor dat je het voertuig gaat schilderen. Heel logies want dan beschadig je deze niet maar ik was er nooit op gekomen. Ook de ondergrond moet gemaakt worden en dat is ook een mooie klus voor de feestdagen.

Dan wat antwoorden.

Wat de prijs gaat worden weet ik niet meer precies. Moet je even aan Marcel vragen Martin.

Dat boek komt wel goed Niels maar het kost veel tijd dus die maand extra zal niet zo erg zijn.

En dan Bert, wat moet ik zonder jou. Bedankt voor je reactie en gelijk ook een vraag. Het idee is om een Half-Track te bouwen welke bij Nijmegen actief waren maar de vraag is of dit uberhaupt mogelijk is. Zo niet weet jij nog een andere mogelijkheid voor Market Garden?

Ik merk het allemaal wel.

Bedankt voor de reacties en tot volgende week.

Groet

Marcel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op dit moment bezig met een 1/16 Tiger I van s.Pz.Kp. Hummel, Engelse Mark VI B (Bouwgroep Alkmaar) en een Skoda Kubelwagen van de 10.SS-Panzer-Division
Gaat ook langzaam verder met de Jagdpanzer IV/L48 in Arnhem en een Matilda Mk.II in de woestijn.
In de koelkast staan de YP408 Co, 1/16 Tiger II van s.Pz.Abt.506, een diorama met een 17-pounder en een Universial Carrier in Arnhem west en een Opel Blitz 4x4.
Wil graag bouwen.
Humber Mk.IV van de SS-Pz.AA.9 op de Arnhemse brug met een 2cm Flak 38, Sd.Kfz.250 Ausf.A en een Sd.Kfz.232 Acht RAD.
Een Sturmgeschüt III Ausf.G van Sturmgeschütz-Artillerie-Brigade 667 in combinatie met een Churchill tank in de regen.
R. Goorts

Bericht door R. Goorts » 16 dec 2014 00:00

MARCEL ZWARTS schreef: En dan Bert, wat moet ik zonder jou...
En velen met jou, mag best eens een keer extra gezegd worden,
en sorry voor de inbreuk op je topic hiervoor...

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”
Ron van Wiggen

Bericht door Ron van Wiggen » 16 dec 2014 07:47

R. Goorts schreef:
MARCEL ZWARTS schreef: En dan Bert, wat moet ik zonder jou...
En velen met jou, mag best eens een keer extra gezegd worden,
en sorry voor de inbreuk op je topic hiervoor...

Rico
Hear, hear!!

Top werk, eenieder!
Voor het ontwikkelen, bouwen en meedenken!

Wat me trouwens nu pas opvalt, is dat de voertuigen op de originele foto's Amerikaanse sterren voeren. Was dit eigenlijk gebruikelijk??
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 16 dec 2014 10:37

Ron van Wiggen schreef:Wat me trouwens nu pas opvalt, is dat de voertuigen op de originele foto's Amerikaanse sterren voeren. Was dit eigenlijk gebruikelijk??
Ja. Die ster werd in de latere jaren van de oorlog gebruikt als Geallieerd herkenningsteken, niet alleen als het Amerikaanse. Vooral op Canadese voertuigen zie je hem ook opzettelijk scheef staan, want als er iets is wat veel Canadezen niet op prijs stellen, dan is het om ze voor Amerikanen aan te zien :)
bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door bert lindeboom » 16 dec 2014 20:51

Ha Marcel,

Halftracks vond je in de motorbattalions van een Armoured division,voor de goede orde maar misschien al bekend ,een armoured division bestond in 1944 uit een Armoured brigade en een infantry brigade ,de laatste had 3 infanterie battalions,de eerste had naast de 3 armoured regiments en ook een zogeheten motor battalion wat een infantry-battalion was ter ondersteuning van de tanks.om de boel bij te kunnen benen was dit battalion uitgerust met Halftracks .Gezien het aantal bij mekaar op de foto's zijn deze van het motorbattalion van de Guards division.AoS is dan 54 in wit op rood vierkant.Weet even niet de naam van het battalion maar dat is zo opgezocht.Zag dat je koos voor foto 1 ,de rechtse ,maar dat is dus eigenlijk een M14,gezien jou detail-drift zitten daar wel wat verschillen.Het lijkt op de foto's van het model of de rechter achterlicht iets lager zit dan de linker,het kan optisch zijn ,maar dit was wel een give-away voor een omgebouwde M14. De M5 en M9 hadden deze lichten op gelijke hoogte,maar bij de M14 was deze a-symetrisch geplaatst omdat deze oorspronkelijk ook zo'n grote kist achterop had zoals de M16 .
I

groeten,bert

motorbattallion GuardsDiv. is 1st battalion Grenadier Guards regt.
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>
ach,tis wel lekker warm in italie...

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl
MARCEL ZWARTS

Bericht door MARCEL ZWARTS » 27 dec 2014 23:26

Bij deze een teken van leven van Marcel en Marcel.

Dat we niet stil hebben gezeten de laatste weken laat het onderstaande zien. Zoals vermeld waren de eerste geprinte onderdelen nog niet helemaal zoals ze moesten zijn. Marcel v.H. te D. was weer achter zijn beeldscherm gekropen en gaf mij door dat de vernieuwde versies voor de kerst zouden arriveren. Ja, ja dacht ik bij me zelf. Dat zal wel en ik had me voorbereid om op de kerstdagen de basis aan te leggen voor de diorama waar de M5 op komt te staan.

Dit wordt een stuk denkbeeldig talud omhoog naar de weg van Gennep naar Nijmegen. Op 19 september hielden de Guards even pauze in de buurt van de Kluis, noord van Maalden alvorens op te rukken met de para’s van de 82th Airborne in drie colonnes richting Nijmegen. Foto’s uit die omgeving laten zien hoe de voertuigen door het weiland rijden en andere laten zien hoe ze weer de weg op draaien. Op deze manier kan de M5 in een lichte hoek omhoog worden geplaatst wat iets meer dramatiek geeft aan het geheel. Een betonen kilometerpaal staat ook op de planning om er bij geplaatst te worden.

Echter mijn sceptisch bleek ongegrond en daar zat ik zowaar de dag voor kerst met een doosje uit Amerika. :oops: Wonderbaarlijk zeker als je bedenkt dat ik hem al een dag eerder in huis had kunnen hebben.
Afbeelding
Zo komen je spulletjes binnen. De postbode in de war vanwege het minimale gewicht.

Afbeelding
En dit zit er verborgen in een zee van bubbeltjes folie

Dus de diorama werd op de lange termijn geschoven want M en M waren wel erg nieuwsgierig of het allemaal ging passen.
De kwaliteit was deze keer goed. Het enige ongrijpbare punt wat weer fout was gegaan waren de achterlichten. Deze waren wederom weg gevallen en Marcel gaat een ander oplossing verzinnen. Ook een kleine kromming in een van de buiten rekken is nog een vraag. Voor de rest zag de bak voor de passagiers er perfect uit.

Afbeelding
De vernieuwde achterbak

De spatborden was het andere pijnpunt. Ook dezen waren goed geprint en de bouw zou uitwijzen of ze goed waren gelukt.
Dan waren er nog de kleine onderdelen. De chassis verlenging was aangepast, het dashboard verstevigd, de vooras versmald en de middelste stoel opklapbaar gemaakt met een hoger onderstel. Jullie zien Marcel heeft niet stil gezeten en had natuurlijk de hoop klaar te zijn. NOT DUS! :wink:
Afbeelding
De nieuwe spatborden

Bij de bouw werd als eerste een lijm test gehouden. Ik had al ontdekt dat het lijmen van de print onderdelen niet echt zeer sterke verbindingen gaf. Drie stukjes kunststof werden met superlijm van Pattex, en twee componenten lijm van Bizon verlijmd op een oud onderdeel. Het bleek niet veel uit te maken maar echt sterk waren de verbindingen niet.
In een dergelijk geval wordt er gekeken of er andere mogelijkheden zijn. Pen – Gat heeft mijn voorkeur maar omdat de geprinte onderdelen zo dun en fijn zijn is dat bijna niet mogelijk.
De bak had gelukkig een klem passing met de voorzijde. Deze werd gekoppeld met de genoemde superlijm en gaf een goede en redelijk sterke combinatie.
De beugels onder de spatborden kregen elk een gaatje waardoor er een klinknagel van Master Club in kon. Deze in combinatie met de superlijm moeten het geheel in elkaar houden.
Ook bij de montage van de bovenzijde op het chassis ga ik bij de bak Klinknagels gebruiken om een zekere verbinding te garanderen.

Op de momenten dat niet gebouwd wordt zoek ik zo af en toe het internet af en kijk de boeken door voor details die misschien gemist waren. Zo kwam na voren dat de Engelsen bijna altijd een verduisterde koplamp hadden aan de chaufeurszijde en niet de gebruikelijke Amerikaanse uitvoeringen. De ieniemienie torpedo lampjes bleken soms boven op de spatborden te zitten. Mooi klusje voor Marcel dus.
Het is echter nog onduidelijk de pioniers gereedschappen Amerikaans of Brits waren en zo is het ook nog niet duidelijk of elke M5 was uitgerust met een radio.

Genoeg te doen nog dus.

Afbeelding
En weer een stap in de goede richting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende keer

Marcel en Marcel :D
Wil graag bouwen.
Ron van Wiggen

Re: Het Britse M5 Half-Track tussendoor project 27-12-2014

Bericht door Ron van Wiggen » 28 dec 2014 09:39

Me like... Me like! :mrgreen:
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 28 dec 2014 12:27

Ziet er weer goed uit Marcel en Marcel.

@ Marcel, twee puntjes.
Weet je zeker dat je pakje uit de VS komt? Klinkt wel spannend, maar mijn Shapeways bestellingen haal ik gewoon op bij hun filiaal in Eindhoven. :wink: Daar printen ze FUD voor Europa en regelen ze überhaupt alle wereldwijde verzendingen (mits het goedkoper/sneller vanuit hier kan).
Je hebt het over problemen met lijmen, maar in je hele verhaal ben ik het woord 'schoonmaken' niet tegen gekomen. Paar sessies in de ultrasoon reiniger en eventueel nabewerken met een kwastje met alcohol (of nog iets agressievers). Aanhechtingspunten van sprues voor het plakken opnieuw met alcohol ontvetten. In je eerdere foto's zie ik gele onderdelen, heb ervaren dat dit een reactie tussen de printwas en slaolie is. Betekent tegelijkertijd dat het niet goed schoongemaakt is. Wat nu nog gelig is kan na verloop van tijd echt knalgeel worden. Marcel heeft het merendeel van m'n tips al op z'n site gezet maar die zijn dus echt belangrijk om te volgen. Helaas is het schoonmaakwerk van Shapeways zelf zeker niet al te betrouwbaar. (Ik ga zelf trouwens experimenteren met UV lijm)
Nou goed, nog een derde puntje. Pen-gat verbindingen zoals je dat noemt zijn prima mogelijk met 3D printen. Afmetingen zijn geen probleem maar het is extra ontwerpwerk en kan vooral ook invloed op de orientatie hebben. :? Ben zelf begonnen zonder dit soort verbindingen (en inderdaad, ook Masterclub bouten) maar nu ik m'n Hotchkiss over een week of twee ga uitbrengen vond ik het wel prettiger om voor andere modelbouwers 'location pins' toe te voegen.

Succes!
Niels
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944
MARCEL ZWARTS

Bericht door MARCEL ZWARTS » 28 dec 2014 13:49

Verhipt Niels,

Inderdaad uit Eindhoven. Hoe dan ook toch lekker snel geregeld. Ik had de oude onderdelen inderdaad niet geheel schoon gemaakt. Dit is wel gebuurt met de nieuwe onderdelen. Ik heb de bak, spatborenden en de rest gepoeld met terpentine. Buiten deze behandeling om heb ik de te lijmen vlakken opgeruwd met schuurpapier en zelfs nog ruwer met een fijn mesje. Waarschijnlijk zijn de lijmsoorten die ik gebruik niet optimaal of verwacht ik teveel.

De Master Club techniek is inderdaad een mooie maar niet voor iedereen weg gelegd. Ik geloof dat Marcel al een paar pas pennen heeft geplaatst aan de spatborden voor de toekomstige bouwers.

Groetjes en bedankt.

Marcel Z. :D
Wil graag bouwen.
m.van kammen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door m.van kammen » 28 dec 2014 14:29

Het enige wat ik kan vertellen is dat terpentine een vettig residu achterlaat, zou eens ammoniak proberen.

Gr, Martin
Gott schuf die Zeit, von Eile hat er nichts gesagt.
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 28 dec 2014 15:29

Ken ook nog mensen die na het schoonmaken de onderdelen een paar seconden in de aceton dopen. Ik ben zelf meer van de zachtere schoonmaakmiddelen, maar volgens de verhalen is het een goed alternatief.
roger hurkmans

Bericht door roger hurkmans » 01 jan 2015 15:46

Ha MARCEL en Marcel,

voertuig ziet er goed uit! Mooi om te zien wat je tegenwoordig allemaal met 3D kunt doen!Het staande figuurtje staat er nu nog wat houterig bij,misschien de poses van de armen nog iets aanpassen!

kijk uit naar de volgende stap !

Groet,

Roger
Willem Dierijck

Bericht door Willem Dierijck » 03 jan 2015 14:13

Wat gek dat het (lettende op de datum van posting) uit Amerika moet komen want in Eindhoven hebben ze afgelopen jaar een nieuwe fabriek in bedrijf genomen. Geweldig mooi werk wat Bert geleverd heeft het ziet er prachtig uit!
Plaats reactie