Waffen SS stormtrooper buste in progress

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Gino Poppe (Figure Royale

Waffen SS stormtrooper buste in progress

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 26 jul 2004 16:59

Yo de mannen,

Ik heb nog wat verder gedaan aan deze buste. ze moet tegen september klaar zijn en dat begint akelig dichtbij te komen! Het hoofd is klaar, de jas heeft zijn basiskleur al opgelicht. Zoals gewoonlijk is alles met acryl gedaan.

Alle op-en aanmerkingen, hints, tips, commentaren enz... zijn van harte welkom.

Vele groetjes,

Gino.

Afbeelding
Schilder ook figuren op bestelling. Voor meer info kan je me contacteren op: fc287921@skynet.be
Hugo Luyten

Bericht door Hugo Luyten » 26 jul 2004 17:14

Wow Gino,

Mooi gedaan tot nu toe. Welke schaal is dit eigenlijk?

Kun je me vertellen hoe je dat wapen zo mooi hebt gekregen?

Groeten,
Hugo

metaal

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 26 jul 2004 17:38

Hallo Hugo,

Dit is een buste van Harton op 200mm (denk ik). Het grootste gedeelte is in giethars, maar het rechterhand met MP40, een munitiezak, de gasmaskercontainer en enkele riempjes zijn in metaal.

Die MP40 is echt héél makkelijk. Ik schilder die eerst met een mix van mat zwart, blinkend zwart en dark prussian blue (allemaal Vallejo). Dan drybrushen met Boltgun metal (Games Workshop) en nog eens lichtjes met Oily Steel (Vallejo). De hoogste highlights worden er dan uitgepikt met een zilver Karismacolour potlood. Ik moet nu nog wel de details inlijnen met puur mat zwart. Voilà, that's it.

Groetjes,

Gino.
Schilder ook figuren op bestelling. Voor meer info kan je me contacteren op: fc287921@skynet.be
Bert Takken
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Takken » 26 jul 2004 17:48

mooie buste, Gino, hoewel duits toch wel een hebbeding voor mij.
Maar andere camera? Deze foto geeft het allemaal heel mooi weer.
Bert
Het is niet zozeer het bouwen wat mij bezighoudt, als wel het zoeken naar weggesprongen onderdelen.
Danny Wennekes

Bericht door Danny Wennekes » 26 jul 2004 19:17

Wat Bert hier opmerkt viel mij ook meteen al op. De foto is schitterend.

Je weet al lang dat ik een groot bewonderaar ben van je schilderkunsten, maar ik betreurde het altijd dat je foto's je creatieve uitspattingen behoorlijk tekort deden. Deze foto geeft echter prachtig het vakmanschap weer ! Puik werk Gino, voor zowel het figuur als voor de foto !
[b]Danny[/b]
boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door boris bakker » 26 jul 2004 22:49

gino gino. het is dat je zegt dat het modelbouw is maar anders...
wat een uitdrukking, trouwens, je foto's lijken ook beter dan normaal. (niet dat het eerst nix voortselde)

boris
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding
Eelke Warrink

Bericht door Eelke Warrink » 27 jul 2004 13:05

Hee Gino,

die foto is een grote verbetering op je voorgaande foto's. Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar houden zo!
Het figuur zet er al goed uit. Ik heb het alleen nooit zo op bustes met armen, het is net of de sculptor geen zin meer had toen hij bij de taille was :( .

Grtz

Eelke W.

camera

Bericht door Gino Poppe (Figure Royale » 27 jul 2004 16:59

Yo de mannen,

Bedankt voor de toffe feedback.

neen, geen nieuwe camera. Ben wel voor ene aan het sparen (bijdragen kunnen gestort worden op rekeningnummer: ...-.......-.. :lol: ). ik heb wat met de instellingen gespeeld van deze die ik nu heb, en ik heb precies iets goed gedaan :idea: Alleen weet ik niet meer wat :oops:

Ik ga nu proberen om de jas in M-38 Palm camouflage te schilderen, wens me dus veel geluk. Zodra er iets meer aan te zien is zal ik proberen om er een goede foto van te plaatsen.

Groetjes,

Gino. :twisted:
Bert Takken
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Takken » 27 jul 2004 18:06

Ok sterkte en geluk Gino, maar jouw kennede moet dit lukken
Bert (die de indruk heeft dat je een keer niet met de macrostand heb gespeeld en iets verder weg heb gestaan
Bert
Het is niet zozeer het bouwen wat mij bezighoudt, als wel het zoeken naar weggesprongen onderdelen.
Robert Crombeecke

Bericht door Robert Crombeecke » 28 jul 2004 13:09

Hey Gino,

deze foto doet je werk tenminste eer aan! Vergeet die nieuwe camera maar. Ligt toch aan de instellingen :lol:

Ik vind het gezicht heel mooi. De uitdrukking en de details zijn top.

Veel succes met het Palmenmuster 8) , da's geen gemakkelijke!

Greetz,

Robert
Plaats reactie