T70 en Dio ::WIP:: 26-10 80% af

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Robert Blokker

T70 en Dio ::WIP:: 26-10 80% af

Bericht door Robert Blokker » 01 okt 2006 23:52

Ola Gasten

Ik heb de bug weer helemaal te pakken hoor. En naast de Queen of the Battlefield ben ik ook begonnen met een ander projectje. (ik was hem het weekend van de KMK al gestart). Van de week even snel gespoten. Donkergroene onderlaag, Lichtergroen als highlight kleur. Daarna Micro Mask aangebracht en toen de wit erover heen gespoten. Vervolgens een halve avond en een uurtje de volgende ochtend met behulp van plakband de MicroMask eraf getrokken. Klein beetje bewerken met een stukje schuurwol... daarna inlijnen en dit is het resultaat tot nu toe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zitten wat ruwe stukjes op toen ik probeerde met het schuurwol wat micromask weg te halen maar dat kwasten we wel weer bij... niks om je druk over te maken. De tracks moeten ook nog gespoten worden en ik ga nog even flink filteren washen. Het hele voertuig moet de indruk geven dat het er al een tijdje staat.

Ben inmiddels al ietsje verder met de weathering maar daar moet ik nog even wat foto's van maken.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker
Luuk van Schip

Bericht door Luuk van Schip » 02 okt 2006 06:02

.
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 02 okt 2006 15:30

Lekker kitje hè? :lol:
Mooi werk tot nu toe, ik zie uit naar de volgende update :wink:
Jan :) (die in Bunnik zijn tweede T-70 krijgt :wink: )
Ik spreek überhaupt maar een woord Duits....
boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door boris bakker » 02 okt 2006 16:07

Erg mooi gedaan Robert, consequent en realistische chippings. De inslag ziet er ook erg goed uit.. .vooral die barsten geven net dat extra'tje...

mzzls
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding
Dominique Vanderschaeghe

Bericht door Dominique Vanderschaeghe » 02 okt 2006 19:43

Iemand heeft naar m'n T-28 gekeken :wink: :lol:

mooi tot nu toe !

cheers
Dom
waarom stoppen ze een wit balletje in een blik Guinness ? alsof je nadien nog in staat bent om te ping-pongen ...
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 03 okt 2006 01:09

Ola Gasten

Bedankt voor de replies

@Luuk
Die kogel inslag is een apart verhaal. Probleem was dat ik wel de kogelinslag gepland had... alleen niet de lokatie waar ie zich zou bevinden. Uiteindelijk had ik de toren al in elkaar gezet toen ik bedacht dat daar die kogelinslag wel zou kunnen. Uiteindelijk ben ik eerst begonnen met de binnenkant van de toren uit te dunnen maar dat ging me niet snel genoeg... Ik heb daarna gewoon revell plastic cement aan de binnenkant gesmeerd.. dat lost namelijk je plastic een beetje op en toen ben ik het van de buitenkant aan gaan vallen met een mes. Dit is het resultaat. De scheuren in de pantserplaat heb ik er daarna in gesneden toen ik toch een opening had.

@ Jan
Ik ben totaal geen Rusland bouwer maar ik moeyt toegeven dat ik dit een heel leuk kitje vond om te bouwen. Snel makkelijk en resulterend in een leuk voertuigje. Die tracks waren ook leuk om te doen en buiten de Dragon Magic Tracks zijn dit zxo'n beetje de beste indy links die er te verkrijgen zijn.

@ Boris
Merci voor de complimenten.

@ Dominique...
Heb jij al 4 voertuigen met een white wash gedaan dan? dit was niet helemaal mijn eerste.
Verder bedankt voor het compliment..

Meer foto's zullen met rasse schreden volgen.

Robert Blokker
Dominique Vanderschaeghe

Bericht door Dominique Vanderschaeghe » 03 okt 2006 07:51

@ Dominique...
Heb jij al 4 voertuigen met een white wash gedaan dan? dit was niet helemaal mijn eerste.
toevallig wel ja... :evil:

D.
waarom stoppen ze een wit balletje in een blik Guinness ? alsof je nadien nog in staat bent om te ping-pongen ...
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 05 okt 2006 19:48

Ola Gasten

Tijd voor een nieuwe Update

Ok dan nu de vruchten van een avond of 2 Filteren en washen van de bovenbouw. Helaas braken de rupsen op sommige plaatsen toen ik ze in de mig pigmenten zette maar dit is allemaal goed te verhelpen. Valt allemaal wel mee.
Op naar de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de foto's is het niet zo goed te zien maar ik heb op de onderbouw tussen de wielen en de rupsen al modderstructuur gemaakt met verdunde putty. Er moet nog een boel gebeuren.. Op de bovenbouw nog wat verfklussies... nog wel een paar washes en filters. Wat roeststreepjes hier en daar. Wat roest toevoegen op andere plaatsen (niet te veel uiteraard). En een suggestie van een ander forum om de gereedschappen eraf te laten want ik ga voor de look van een tank die al enkele maanden stil staat. Dit is inmiddels ook al gebeurt alleen is dat niet in deze set foto's te zien. Nog genoeg werk te doen aan dit kleintje.
Mochten er dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien of die ik eventueel zou kunnen toevoegen dan hoor ik dat graag.

Ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties

Robert Blokker
Dominique Vanderschaeghe

Bericht door Dominique Vanderschaeghe » 06 okt 2006 06:31

Wel ik hoop dat je nog iets doet aan het kleur van de tracks want die zijn momenteel veel te roestig (ook al staat ie al een paar maanden stil), daar zou je nog iets moeten aan doen, verder zou ik nog wat zwart rond de inslag doen, een beetje zwart aan de randen bijvoorbeeld..., en verder zoals je zelf aangaf nog veel weathering

cheers
Dom
Jan Peters
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 06 okt 2006 07:49

Robert, ik ga met Dominique mee, de tracks (en de uitlaat) zijn ook mi te roestig. Maar dat is op te lossen natuurlijk ;)
De asbesttape om de uitlaat vind ik zeer geslaagd, waarmee heb je die gemaakt?
Ik zie trouwens dat er wat onderdeeltjes missen, je bent een hijsoog aan de voorkant kwijt, en de beugels van de spatborden missen (of zitten ze nog los?)
Ik ben benieuwd naar de volgende plaatjes :D
Jan :)
Roy Schurgers

Bericht door Roy Schurgers » 06 okt 2006 08:00

Robert ,mooi werk. Die asbestpakking rond de uitlaat is idd erg goed en origineel. Roest is iets te roestig :wink: en let op met je roosters. Als je ze drybrushed opletten dat je niet op het zwart tussen de mazen komt. anders verliest je rooster diepte en 3d. Een zwarte olieverfwash doet hier al wonderen. Het ontbreken van het hijsoog is een leuk detail. Zeker omdat je door de whitewash ziet waar ie gezeten heeft.
Top :D
The object of war is not to die for your country,
but to make the other bastard die for his.
(George Patton)

[url=http://www.scalemodelfactory.nl/][img]http://i133.photobucket.com/albums/q52/jagdpanzer4/Scale%20Model%20Factory/SMF-BANNER.gif[/img][/url]
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 06 okt 2006 17:35

@ Dominique
Zoals ik al aangaf heb ik nog niet veel aan het onderstel gedaan. Dit gaat uiteindelijk allemaal goedkomen. Het inslag gat krijgt nog een zwarte wash maar verder doe ik er niet zo veel aan...Inslag gaten zijn over het algemeen vrij schoon.

@ Jan
Inderdaad dat roestige moet nog her en der bewerkt worden... Niets wat niet of nauwelijks te doen is... gaat allemaal wel goed komen.
Die asbest tape is gedaan met doodnormaal printerpapier welke ik in dunne strips gesneden heb... Mocht je dit ook willen doen raad ik je aan dit te doen als je de uitlaten nog niet op het model heb vastgelijmd want ik kreeg dit stukje informatie pas toen alles er al op zat en geloof me dit waren een paar hele fijna uren die ik gespendeert heb om het erop te krijgen.
De beugels van de spatborden zitten er nog niet op Dit in verband net het feit dat ik geen mogelijkheid zag om ze goed uit te lijnen met de romp terwijl de spatborden er ook nog los bij zitten.
Dat sleep oog brak per ongeluk af bij een eerdere bewerking aan het model en ik ben het inmiddels kwijt.. Ik zit nog in dubio of ik er een scratch (niet zo veel werk) of dat ik hem eraf laat also ie er ooit is afgebroken. Dat moet ik nog even bedenken.

@ Roy
Die roosters hebben momenteel alleen een wash gekregen er is nog niks van een drybrush overheen gegaan. Dit moet ik nog doen. Aangaande dat hijsoog zie het antwoord bij Jan Peters

Nogmaals bedankt voor de antwoorden en de nuttige feedback.

Robert Blokker
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 19 okt 2006 00:45

Ola gasten

Na Bunnik weer thuis gekomen met een boel goede moed en ben na wat drukkigheid in mijn eigen bedrijfje weer eens aan de slag gegaan met die voertuigje.

Een update van mijn T70. Ik heb inmiddels de aangekoekte modder aan de zijkant een kleurtje gegeven. En de bedoeling is dat daar straks nog wat andere kleurtjes worden toegevoegd om wat meer variatie te krijgen.
Ik heb alle roestige delen een zwarte wash gegeven. En ik heb de tracks erop gelijmd. De wieltjes boven de loopwielen zijn licht aan het roesten al is dat niet zo best te zien op de foto's. Ik heb het ontbrekende hijsoog uiteindelijk toch maar gescratched uit een stukkie metaal. Bijgeleverd zijn ook 3 foto's die een idee moeten geven van het ondergrondje/diorama dat het uiteindelijk moet worden... Ik heb gekozen voor sober/simpel

Ok genoeg gepraat... hier zijn de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de laatste 3 foto's moet je er eigenlijk nog een heel fijn laagje sneeuw bij denken

Zoals gewoonlijk ben ik heel nieuwsgierig naar alle feedback.

Robert Blokker
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 19 okt 2006 00:53

En de volgende set foto's laat het werk zien dat ik in het figuur gestoken heb... Pas later op de foto's kwam ik erachter dat er nog een grote seamline over het geweer loopt maar dat is snel opgelost.

Afbeelding
Afbeelding
Ok begonnen met een verlinden figuurtje van een SS-er en ik wilde hem een wat neutraler uiterlijk geven, Hoofdje van Legends erop. Kar 98 van Dragon, wat ammopouches van dragon en een geweerriempje later en dit is het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een blik op de gescratchte geweer riem
Afbeelding
Afbeelding
Het beeld dat ik wil geven is eigenlijk dat van een patrouillerende soldaat in een gebied waar niet echt een dreiging is. Lekker nonchalant dus... of dit ooit echt zo gebeurt is en of dat geweer lekker draagt zo of niet het gaf het figuur een wat nonchalante indruk en dat was waar ik naar op zoek was.

Robert Blokker
Jan Peters
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 19 okt 2006 05:16

WOW, de T-70 is erg mooi aan het worden! :shock:
Figuurtje en dioidee is leuk, simpel is altijd goed, je legt dan meteen de nadruk op het tankje ;)
Jan :D
Robert Crombeecke

Bericht door Robert Crombeecke » 19 okt 2006 08:06

Hi Robert,

Cool modelletje hoor. En die wintercamo is in mijn ogen erg overtuigend.
Evenals het figuurtje. De nonchalante houding komt goed over, en dat is waar het om gaat nietwaar?

grt

Robert
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 19 okt 2006 14:55

Ola Heren

mag ik jullie bedanken voor jullie feedback... is voor mij een teken dat ik nog steeds het juiste spoor bewandel

Robert Blokker
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 26 okt 2006 12:10

Ola gasten

Jullie zullen het nu wel vervelend beginnen te vinden steeds maar weer dit voertuigje.. Ik beloof jullie dit wordt de voorlaatste update die ik ga doen. Tevens krijgen jullie hier ook een beter inzicht in hoe het grondwerk gaat worden (denk zelf even de sneeuw erbij)... Ik maak In deze draad een speciale post aan waarin ik wat beter foto´s laat zien van het grondwerk.
Aan het voertuig moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren... washje hier filtertje daar. Het onderstel nog een beetje stoffig maken maar niet te veel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals gewoonlijk ben ik heel benieuwd wat jullie ervan denken.

Robert Blokker
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 26 okt 2006 12:12

Ola Gasten

Laatste update aangaande het hele T70 gebeuren voor vandaag. Deze update geeft een beter overzicht van het uiteindelijke diorama. Het stelt een klein stukje russische steppe voor waar deze uitgeschakelde tank staat. Een patrouillerende Duitse soldaat wijkt een stukje van zijn route af om er eens even naar te kijken. Supersimpel, sober, eenzaam.
Morgen wil ik verder aan het figuur (afmaken) en de weersvoorspelling voor morgen wordt hopelijk sneeuw...

Goed ik zal deze set foto's ook niet van jullie afhouden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook hier ben ik superbenieuwd wat jullie gedachten zijn

Robert Blokker
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bas Hermsen » 26 okt 2006 13:13

Ziet er goed uit Robert. Hoe ehb je dat gras gemaakt? Materiaal, ondergrond, etc ?

Groeten,

Bas
Plaats reactie