ADGZ interieur

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman, Jan Peters

Plaats reactie
EricReist

ADGZ interieur

Bericht door EricReist » 06 feb 2019 13:13

Recent begonnen met de ADGZ waarvan de deurtjes open kunnen maar waar dan een grote leegte je tegemoet komt. Er is een aftermarketset van MR Modellbau maar die is wel erg simpel.

Afbeelding

Gelukkig met wat hulp genoeg foto's binnen om de binnenruimte na te bootsen, inclusief de zitruimtes, munitie-opslag, koepel en ja ook het motorblok. Uiteindelijk ook maar de zaag gezet in de overkapping van de motor; er zijn mij geen foto's bekend dat die open staat maar er zitten toch echt 2 scharnieren aan een zijde, en een overstekend randje. Dus hup aan de slag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een aantal foto's van internet waaronder een manual aangeboden op Ebay:

Afbeelding
Afbeelding

maar ook foto's via de vraag op ML en op FB, en met hulp van Hilary Doyle. Maar toch apart dat er van dit redelijk bekende voertuig zo weinig foto's zijn... wordt vervolgd!

Erich
Afbeelding
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: ADGZ interieur

Bericht door Ditmar Tabben » 06 feb 2019 13:26

Potverpielekes, dat heeft u mooi gemaakt, Herr Erich!!

Vooral het motorblok is heel fraai. Heeft dat ding dubbele ontsteking dat er zoveel bougiekabels lopen of is het iets anders?

Ben benieuwd naar het verdere scratchwerk!

Groet Ditmar
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 07 feb 2019 12:56

Hoi Eric,

Mooi gedaan, ik ben benieuwd naar de rest.

Succes,

Jan Coen
EricReist

Bericht door EricReist » 09 feb 2019 22:28

Ditmar Tabben schreef:
06 feb 2019 13:26
Heeft dat ding dubbele ontsteking dat er zoveel bougiekabels lopen of is het iets anders?
er zijn inderdaad 2 'putjes' met kabels per zuiger. Ik ben nog eens goed kaan kijken naar het geheel en ze horen wel maar aan 1 kant te zitten (dat blok zit asymmetrisch). Dus de andere helft vandaag opgevuld en gevijld, en meteen die bouten vervangen door betere boutjes. Updates volgen snel!

Groeten, Erich
Afbeelding
Plaats reactie