Douche Boat

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Douche Boat

Bericht door Bert Koopman » 5 nov, 2017 18:31

Palm---- bomen
Mmm Palmbier is meer mijn smaak :D :D

Ze zien er perfect uit Petje af ...............

Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Dead is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 6 nov, 2017 17:00

Dank je Bert.

Afbeelding Normaliter zeg ik daar ook geen nee tegen,maar met dit weer liever wat warms.Afbeelding
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 8 nov, 2017 14:45

Mooie palmbomen Ronald !

De kleur komt me iets eentonig over, maar dat kan liggen aan :
- de foto's
- mijn monitor
- mijn ogen
;)

Carry on Afbeelding
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 8 nov, 2017 16:14

Afbeelding Peter.

Afbeelding Grotendeels aan de foto’s en een klein beetje aan je ogen. Afbeelding (zie mijn commentaar boven de foto’s van de palmbomen)
De eerste palmboom is met de basiskleur light green,de middelste vervolgens met de nerf van de bladeren in Yellow green en de onderste daarna met een drybrush van de uiteinde van de bladeren met Lime green.
Ik heb alleen maar die iPad om foto’s te nemen en de foto’s zijn helaas meestal belabberd.

Verder lijken de bomen,ook met kleurverschil in de bladeren,natuurlijk wel op elkaar,dat is nu eenmaal niet te voorkomen,het zijn wel bomen Afbeelding Kijk b.v naar deze palmbomen.

Afbeelding

Groet,
Ronald
Olaf Straatman

Bericht door Olaf Straatman » 24 nov, 2017 19:41

er wordt teweinig Vietnam periode gebouwd helaas .

zelf wil ik alleen die periode met uitstapjes naar een enkel vliegding of voertuig gewoon omdat ik die mooi vind .
helaas gaat mij het verfen en verweren nog niet goed af en blijft het vaak bij bouwen en grondverf :cry:
zou graag wat meer NAM zien hier.
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 27 nov, 2017 16:01

Hoi Olaf,je moet gewoon verder gaan,er is toch genoeg informatie te vinden in allerlei bladen,boeken of gewoon op het internet.

Verleden week zaterdag de Douche Boat een nieuw basiskleurtje gegeven met Model Master Marine Corps Green en wat groen erdoor gemengd.
Twee jaar geleden eens een mailtje gestuurd naar Masterpieces met enkele vragen over de bouw van Program 5 Armored Troop Carrier en het laatste wat hij terug mailde was “What ever you do don’t paint your boats Olive Drab...they were Marine Corps Green

Afbeelding Afbeelding

Zoals je ziet komt Model Master Green meer overeen met de echte kleur maar ik vind een basiskleur met alleen Model Master Marine Corps Green niet echt mooi en bega dus toch deze doodzonde.Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Op foto’s o.a in het boek zijn er ook veel te zien met een “groenachtige tint”,ik weet natuurlijk dat het komt door de foto’s en het afwijkt van de echte kleur,maar zo vind ik het beter.
Het moet natuurlijk nog veranderen en meer in de richting gaan als de Armored Troop Carriers van mijn vorige diorama.

Afbeelding

Afgelopen dinsdagochtend de Douche Boat van zolder gehaald om het eens flink te laten luchten op het balkon en in de balkonkast.

Afbeelding Afbeelding

Niet om nu weer te jammeren,maar ik doe het toch Afbeelding het koste me “twee minuten” om het van zolder te halen en bezorgde me twee dagen een enorme koppijn.AfbeeldingHad ik nu mijn spuitmasker maar opgezet,wel lachen als ik dan 1 van de buren was tegengekomen.Afbeelding

Zaterdagmiddag begonnen aan de diorama,gelukkig hoefde ik niets te bestellen,ik had nog een plaat hout,vuren latjes (1x1cm) voor de rand,wat balsaplaatjes en genoeg piepschuim.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Buiten werd het al donker,vandaar het kleurverschil van de plaat op de foto's.Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Met alleen een paar palmbomen en blaadjes van Scale Link begin ik natuurlijk niet veel.Ik zie de laatste tijd hier in de buurt Afbeelding ook niet meer zoveel rondhuppelen,eerder met een rotvaart Amsterdam voorbij snellen Afbeelding dus dat is ook vergeefse moeite om daar mijn hoop op te vestigen.

Daar zat niks anders op dan zelf maar weer "de portemonnee te trekken" Afbeelding en heb het een en ander besteld van o.a Model Scene,Mininatur,Greenline en MK 35.
Olaf Straatman

Bericht door Olaf Straatman » 28 nov, 2017 22:39

wat ik heb ondervonden kwa voertuigen enz en kleur , is dat er in oorlogs tijd toch vaak andere kleuren worden gebruikt omdat het nou eenmaal niet altijd op voorraad is en er toch wat op moet.

gaaf ding hoor moeten er veel meer van gemaakt worden zodat ook ik het kan kopen :lol:
de hovercraft is ook dik maar moeilijk aan te komen en kostbaar ..

zou ook graag de sampan willen hebben maar vind ze niet of met creditcard ofzo.
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 29 nov, 2017 11:35

Mooi ! nu gaat het invullen gebeuren... :roll:

Happy Dioramanising :P
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 15 dec, 2017 9:12

Niet veel te melden maar anders wordt het pas volgend jaar voor de volgende update.
Nog niet gewerkt aan de Douche Boat,staat nog in de balkonkast en heb momenteel met dit weer (deur dicht) geen zin in verfluchtjes.
Bestellen via internet gaat lekker snel,is wat anders dan zoals in de vorige eeuw Afbeelding op je brommertje helemaal naar de Kalverstraat rijden,maar het binnenkrijgen van de items. Afbeelding

Klein beginnetje met de diorama met wat ik wel al in huis heb,de rand van balsahout (wordt later aangepast) en het piepschuim gelijmd.
Schuine rand langs de waterkant gemaakt met papiersnippers en een badje van houtlijm.

Afbeelding Afbeelding

Paar stukjes gras van een grasmatje van Heki geplaatst.
Aarde door de ouwe zeefmolen gedraaid,laten drogen en op een dun laagje houtlijm gestrooid.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Ik zit alleen nog te twijfelen of ik de begroeiing langs de waterkant laat beginnen of op de oever,alvast wel een randje gemaakt met aarde.
Kies ik voor het eerste dan moet ik toch eerst de Douche Boat afmaken aangezien dan eerst het water moet worden gegoten.

Afbeelding
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 17 jan, 2018 17:45

Gaat het een beetje meneer Bon,NEE Afbeelding we zijn nu al anderhalve maand verder en ik heb nog steeds al mijn bestellingen niet binnen Afbeelding Vandaar weinig vooruitgang te melden,alleen de bestelstrubbelingen.(misschien ook wel eens leuk om te volgen,beetje leedvermaak)
Eind november dacht ik mazzel (i.v.m. de portokosten) te hebben door een Nederlandse site te vinden die zowel het merk Modelscene,Mininatur en een voor mij onbekend "merk M.W" verkocht waarvan hij de dealer was.
Meteen besteld en daar niet alles voorradig was toch maar even een mailtje gestuurd over de levertijd.
Helaas had hij al meer dan een half jaar geen leveringen van "M.W" meer ontvangen en ook het contact via de mail liep zeer slecht,het was dan ook misschien beter dit item te veranderen in een overeenkomstig item van Modelscene.
Bestelling dus veranderd,levertijd circa twee weken en na drie weken toch maar eens vragen hoe het nu zat met mijn order.
Tot mijn stomme verbazing Afbeelding kreeg ik het volgende antwoord : “Helaas had hij al meer dan een half jaar geen leveringen van "M.W" meer ontvangen en ook het contact via de mail liep zeer slecht,het was dan ook misschien beter dit item te veranderen in een overeenkomstig item van Modelscene.
Afbeelding order geannuleerd en vervolgens alles maar weer opnieuw bestellen.

Model Scene eind december bij de site (Tjechië) besteld.Terwijl ik na een week er vanuit ging dat het elk moment zou aankomen,ontving ik daarentegen 's avonds een mail dat de porto circa €3,00 hoger was uitgevallen.Meteen overgemaakt en vervolgens Afbeelding Afbeelding
In de tweede week van januari toch maar even een mail gestuurd en na de derde mail een reactie vanuit zijn vakantieadres in Oostenrijk,"maandag (15 jan.) als ik terug ben zal ik het nakijken".
Dinsdagavond stuurde hij een mail met o.a de trackinggegevens (van het tjechische postbedrijf) Afbeelding blijkt het pakje teruggestuurd te zijn naar Tjechië.

Op post.nl de trackingsgegevens bekeken en waarschijnlijk heeft hij mijn naam vergeten te noteren.

do 28 dec. 2017 17:02 NL Zending retour afzender, geadresseerde onbekend

Afwachten dus hoe dat afloopt,pakket is daar nog niet aangekomen.

Eind december nog even gegoogled op "M.W" en vond toch nog iets op een Amerikaanse site.Pakje was snel in Nederland maar bleef hier in Amsterdam natuurlijk weer meer dan een week bij de douane hangen.Ontving afgelopen weekend dan ook ineens een kaart dat ik het moest afhalen daar er belasting over betaald moest worden.Afbeelding

Niet alles ging fout,Mininatur in Nederland besteld en na twee dagen binnen en ook MK35,besteld bij Modellbau Koenig al na twee dagen ontvangen.

Maar om te beginnen heb ik eerst de items van Model scene nodig,daarom deze week maar weer eens aan de Douche Boat begonnen.
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 8 feb, 2018 16:56

Afbeelding Na twee maanden alles binnen,afgelopen vrijdag (2 febr.) de bestelling uit Tjechie ontvangen,de "retourreis" duurde wel heel erg lang.Volgens de tracking gegevens werd het pas op 19 januari voor de eerste keer tevergeefs aangeboden en daarna op 25 januari bezorgd/opgehaald.Een dag erna een mailtje dat het wederom verstuurd was.(nu wel met mijn volledige gegevens Afbeelding )
Ik kan nu eindelijk eens beginnen,in de tussentijd het een en ander aan de Douche Boat gedaan.

Waar ik minder vrolijk van wordt is het maken van de foto’s met de iPad,met meer of minder daglicht,het maakt niets uit de kleuren komen meestal niet overeen Afbeelding we doen het er maar mee.

Alle doosjes een wash gegeven en achter de bar armor geplaatst.

Afbeelding Afbeelding

De reddingsvesten en het blusapparaat voor de bar armor.

Afbeelding Afbeelding

De lopen van de 50 mm machine gun verwisselt (waren niet rond maar bijna plat) met die van live resin.Helaas ontbraken de gun Shields,van het vorige project had ik er nog 1 en heb deze gebruikt om een tweede te maken.De zes boutjes/klinknagels gemaakt met houtlijm.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Tot mijn verbazing kon ik nergens meer de ladder vinden,hoewel het heel eenvoudig is om van Evergreen strip een nieuwe te maken blijf je toch zoeken.(Afbeelding in de kasten,op de kast,op zolder,in de kasten,weer naar zolder)

Afbeelding

Twee figuren van Verlinden erbij genomen voor de Douche Boat.

Afbeelding Afbeelding

Munitiekistjes geschilderd/geplaatst en begonnen met de uitrusting (veldflessen,munitie,helmen,M-16) en de autobanden voor de zijkanten schoongemaakt.

Afbeelding Afbeelding

Het binnenwerk was toch nog een klusje op zich en met passen en meten alles gemonteerd en wat kabels aangebracht,o.a het beginstuk van de pijp weer losgemaakt en een paar mm ingekort.

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Verder kwam ik tot de ontdekking dat de stangen aan de zijkanten van de canopy te kort waren en moest het jammer genoeg vervangen.Evergreen rod in deze dikte had ik niet meer (het zal eens niet Afbeelding) meteen besteld.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Bij het testen breken er natuurlijk weer een paar af.
Hier zie je overigens wel heel duidelijk het verschil in kleur,terwijl de canape hetzelfde is.

Afbeelding Afbeelding

Nog genoeg te doen maar voor de broodnodige variatie nu maar eens aan de dio werken.

Afbeelding
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 14 feb, 2018 10:33

Hoi Ronald,

Beetje laat maar heb een wat heftige tijd achter de rug...klein hartinfarctje gehad :|

Ik zie dat je aardig op weg bent naar de eindstreep ziet er allemaal goed uit!! Ik las dat je met de kleur in de knoop zat. USMC kleur groen van modelmaster is inderdaad geen mooie kleur groen. Ik had het zelf ook gebruikt en ik vond het afschuwelijk. Zelf gebruik ik XF-11 JN green van Tamiya die kleur vind ik persoonlijk mooier en komt aardig in de buurt. Ben zelf ook weer aan het bouwen inmiddels een eigen modelbouw kamer en de modellen staan weer bijna allemaal in de vitrine kast.

Ik zal weer wat frequenter op Twenot aanwezig zijn.

Gr. Nick :wink:
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 14 feb, 2018 17:20

Hoi Nick,

Allereerst veel sterkte en beterschap gewenst,dat is mentaal natuurlijk ook niet niks.

Ik ben aardig op weg maar de eindstreep is nog niet in zicht.
Model Master Marine Corps Green is wel de kleur die het meest overeenkomt,maar het is gewoon niet mooi.
Wegens de fijne aroma van de verf van Tamiya gebruik ik deze nooit.
Ik hoop binnenkort dan eens wat van je werk te zien op twenot,ben wel benieuwd.

Groet,
Ronald
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 14 feb, 2018 22:28

Ronald,

Ja was wel ff heftig ja. Mentaal zit het wel snor, kan makkelijk dingen van mij af zetten.

Zal eens kijken hoe dat hier werk met de foto's daar ben ik niet zo handig in :? Ik heb er ook weinig geduld voor trouwens. Ik ben nu met mijn ASPB Boat bezig. Die heb ik uit het stof getrokken na 5 jaar hij heeft het aardig overleeft.

Kijk wel ff of ik je E mail nog heb.

Gr. Nick :wink:
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 6 mar, 2018 8:39

Na zo'n lange tijd gewacht te hebben op alle bestellingen wou ik toch wel eens beginnen en had dan ook geen geduld om te wachten op beter weer.
Ik ben niet zo'n koukleum Afbeelding dus balkondeur open en begonnen met de vegetatie,het is wel anders uitgepakt dan dat ik eerst in mijn gedachten had.
Eerst de eerdere aangebrachte stukjes gras van Heki verwijderd en de schade hersteld.

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Voor de achtergrond gebruik ik dried flowers van MK35 en had daarvoor bij Modellbau Koenig twee doosjes besteld,genoeg voor de begroeiing (zoals ik van plan was) voor de linkerhoek.
Zoals gewoonlijk ruikt dit spul weer zeer aangenaam en ondanks de "frisse" temperatuur buiten heb ik al het werk verricht met de balkondeur wijd open,gelukkig er niks aan overgehouden,niet eens een snotneus Afbeelding alleen af en toe (met de airbrush Afbeelding) een paar "ijsvingers".

Afbeelding Afbeelding

Het is even zoeken/grabbelen om goede stukjes in de juiste afmetingen bij elkaar te zoeken,druppeltje superlijm en een draadje eromheen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het eerste gedeelte zoals gepland was klaar,even testen met de palmbomen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Ik besloot de begroeiing,het zou anders een beetje een kale boel worden tussen de andere palmbomen toch maar helemaal door te laten lopen tot de rechterhoek.
Daarvoor had ik wel meer dried flowers nodig,maar weer twee doosjes bestellen bij Modellbau Koenig,Scheiße uitverkocht,Sockelshop ook niet op voorraad.AfbeeldingDat wordt dus bij MK35 bestellen en aangezien die een minimumprijs hanteren voordat je wat bestellen kan werden het drie doosjes.
Achteraf een mazzeltje,want aan twee extra doosjes had ik niet genoeg gehad.

Afbeelding

De compressor van zolder gehaald,balkondeuren helemaal open Afbeelding erbij en met Vallejo het voorzien van een basiskleurtje.

Afbeelding

Nu is het o.a tijd voor de begroeiing in de voorgrond.

Afbeelding
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 9 mar, 2018 9:13

Weer een stapje verder,om een goede kleurnuance in de achtergrond te bereiken geen gebruik gemaakt van de airbrush,dat zou het geheel alleen maar doen veranderen in een lichtere kleur groen maar alle “bolletjes” in de dried flowers aangestipt met een penseel.
AfbeeldingHet eerste wat in je opkomt is waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen :? daar komt geen eind aan maar met het verstand volledig op nul en Afbeelding voor de afleiding zijn we er toch gekomen.
Wel vergeten af en toe een foto te maken,een klein voorbeeldje met een restantje en een iets te lichte kleur groen.

Afbeelding

Verder de voorgrond inmiddels voorzien van vegetatie met o.a MK35,Verlinden (palmbladeren) Fredericus Rex en Scale Link.

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar weer eens wat tijd besteden aan de figuren.

Afbeelding
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 23 mar, 2018 8:30

Afbeelding

Afbeelding
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 23 mar, 2018 21:20

Nou Ronald, je maakt me nu toch wel nieuwsgierig wat er gebeurt / aan de hand is....

Licht even een tipje van dat gordijn op! :roll:

Ditmar
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 25 mar, 2018 22:50

Er is niets gebeurt dat is het hem juist,er gebeurt helemaal niets.
Vooral de laatste paar maanden kreeg ik zo langzamerhand het gevoel,laat hem maar l..... het zal wel.
Het valt sowieso op dat met het met het plaatsen van onderwerpen,o.a op voertuigen en diorama’s (zeker met 2400 leden) het nogal povertjes gesteld is en geregeld zie je dat men ineens stopt.
Wat betreft de reacties,zeker vergeleken met het aantal views is het in het algemeen helemaal droevig gesteld,bijna niemand neemt de moeite om te reageren.(positief dan wel negatief)

Ronald
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bas Hermsen » 26 mar, 2018 13:48

Jammer dat je geen updates meer gaat posten. Ik volg het met interesse :D
Plaats reactie