Normandië FOC

een "vergaarbak" voor alle oude FOC topics.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Normandië FOC

Berichtdoor Willem Visser » 5 jul, 2014 7:34

Rico:
LikE! (maal drie dus :mrgreen: )
en nu maar hopen dat de geschiedenis zich niet herhaalt en zoals je eerder is overkomen op dit forum en je in je onderschrift beschrijft :
Ik ben gecensureerd zonder dat ik het wist,
big brother is watching you...

Hartelijke groet,
Willem

Ronald Schoenmakers
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Ronald Schoenmakers » 5 jul, 2014 8:58

Ik heb nog eens even de voorgaande correspondentie door gekeken (misschien had ik dat even eerder moeten doen )
en er staat inderdaad dat deze FOC niet een echte FOC (?) is maar eigenlijk een Thema bouw die Normandie FOC is genoemd

Ik ging er een beetje van uit dat het een normale FOC was,die opgehangen was aan de Overloon bijeenkomst
dus ik was gisteren een beetje verbaasd toen ik las dat een inzending gewonnen had waarvan niets aan info terug te vinden is .
Terwijl er prachtige inzendingen waren die uitgebreid staan gedocumenteerd.

Wat dat betreft ben ik het met de post van Rico en anderen wel eens.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de uitslag uiteindelijk in een achteraf zinnetje op het twenot cafe staat vermeld .
zonder foto of iets dergelijks
En op het FOC Normandie topic niets is te vinden

Maar goed !
J.W, Gefeliciteerd
Maar ik zou toch graag wel een fotootje zien van de winnende inzending
Want als ik de concurrentie zie ,moet het wel heel wat wezen .

greetz Ronald

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 6 jul, 2014 21:33

Wat mij opvalt, in algemene bewoording en niet op de persoon, is de mate van lezen of misschien juist niet lezen. Hetzelfde valt me op m.b.t. de vraagstelling over Overloon/Militracks wat ik in het café-deel al heb uitgelegd. Vorig jaar hebben we de soortgelijke opzet gehad m.b.t. de FOC en ook toen de gelijke voorwaarden als dit jaar. Ook toen is uitleg gegeven dat wij als Twenot 1x per jaar m.b.t. Overloon bijeenkomst een andere opzet doen dan de regelurie FOC die dus online de winnaar gekozen krijgt.

Omdat, uit ervaring, is gebleken dat de Overloon bijeenkomst breder wordt bezocht dan de andere 2 hebben we, ook in De Tank meerdere keren beschreven en ook vorig jaar, dat de winnaar op Overloon gekozen wordt en je ook als niet actief forumgebruiker, rekensom makende dat we een 800 leden hebben waarvan een kleine 100- actief is op het forum (van dit aantal is ook maar weer een heel klein deel actie op modelbouwgebied, maar ook het deel van onze Twenotleden die ook modelbouwactief is maar niet online komt, de kans geven om aan deze zgnd.FOC (of als het beter is thema) mee te doen. Dus deze FOC/thema heeft niet de specifieke eis/voorwaarde om je modellen, als je tenminste mee wil doen voor de eeuwige roem en eer zoals met de reglurie FOC dus wel is, online neer te zetten. We doen dit ook als extra trigger om onze leden naar Overloon te halen. Dus ja dit is, en dat is bekend gemaakt in De Tank en online, dat ook dit jaar weer een gelijk karakter heeft als de Overloon FOC (misschien even goed te melden dat de winnaar daar, lees Ditmar Tabben met zijn fantastische Bloedbeek diorama, ook pas nadien zien inzending publiek heeft gemaakt.) Heb niet het idee gehad dat daar enige "discussie" over is geweest nadien. En dit is ook allemaal correct m.b.t. de geldende voorwaarden voor deze FOC/Thema m.b.tl. de Overloon bijeenkomst. Dus goede mensen van te voren gewoon ook even goed lezen en de voorwaarden tot je nemen. De volgende FOC is weer het regelurie traject met online foto's laten zien en online de winnaar word gekozen.

Ik heb tussentijds mijn thema moeten aanpassen omdat het gekozen gezicht bij het figuur niet, voor mij passend genoeg was, en heb een andere opzet gekozen. Ik plaats over het algemeen geen tot weinig foto's en al helemaal niet voor de FOC/Thema m.b.t. de Overloon bijeenkomst om de doodeenvoudige reden dat ik voor die bijeenkomst elke dag wel een aantal uurtjes bezig ben met regelen, regelen, beantwoorden van mails/pb's/contacten met museum Overloon/handelaren/fac.dienst Overloon museum/etc.etc.! Het regelen van zo'n soort event is niet even iets, doe het trouwens graag hoor :wink: , wat zo ff in 2 tellen is geregeld. Dus de spaarzame tijd die ik dan nog heb besteeds ik aan mijn inzending en heb dan ff echt geen zin om foto's te maken ook niet omdat de voorwaarden voor deze thema/foc dat toelaten om niet te doen. Denk dat Richard vorig jaar en ook dit jaar het allemaal weer prima heeft geregeld en alle voorwaarden waren vooraf duidelijk en hadden voor ieder ook duidelijk kunnen zijn.

Goed mijn inzending, foto's zijn wat blurr maar goed had men maar naar Overloon moeten komen :wink: Mijn camera is ook niet de meest hightec die er is trouwens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alpine figuren
Alles met Vallejo/AK en in combi met olie
Sokkel via JADE
struiken Mininatur en MK35
naamplaatje zelf homemade met printer en glossvernis voor papier

Die die mij kennen weten dat mijn modellen altijd historisch moeten kloppen, liefst 100%, en dit is de 1'e aanvalsdag van de HJ-Div. in Normandië in de Caen regio nadat ze met de nodige vertraging zijn aangekomen. De oorzaak/reden hiervoor zijn volop te lezen in de historische boeken m.b.t. Normandië.

Dus bij een komende FOC gaan weer de normale FOC voorwaarden gelden.
Gr.JW
Afbeelding

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 6 jul, 2014 21:39

Herman Haverhals schreef:
Bruce Oomen schreef:Heren, houd er wel rekening mee dat dit geen reguliere FOC was, meer een thema bouw, al dan niet voor/door/ism het museum?
Bruce

Heren,

Als dit een bouwthema FOC was hoe kan het dan zijn dat een figuren dio (weliswaar goed gedaan) winnen!
Met name daar dit dio geen enkele verwijziging heeft naar Normandy? (had overal kunnen plaatsvinden)
Dit element had de Jury zich wel zwaarder moeten mee laten wegen...

En eens bij een FOC horen ook foto verslagen online....(ook dit had moeten mee wegen)

Herman

Herman als dit over mijn inzending gaat dan misschien even mijn naamplaatje goed lezen?

Gr.JW
Afbeelding

R. Goorts

Berichtdoor R. Goorts » 6 jul, 2014 22:45

j.w.stokkers schreef:...maar goed had men maar naar Overloon moeten komen ...

J.W.,

niet iedereen is in de gelukkige positie om naar Overloon af te kunnen reizen.

net als de zovelen die niet online komen zijn er zovelen die wel online komen en graag wat work in progress hadden gezien in je topic.
Dat geldt voor mij ook als er een stukje over in de tank zou komen. Ook dan zie ik graag net een paar stappen meer dan de eindfoto's...

Een topic voorzien van een foto en wat tekst kost net zoveel tijd als de lap tekst hierboven en de lappen elders op het forum.

Neemt niet weg dat je lap tekst zeker klopt en dat sommigen, waaronder ik, beter hadden moeten lezen, waarvoor mijn excuus.

Ik was en blijf van mening dat je zeker met dit soort dingen meer tips en tricks met elkaar had mogen delen.
Elke FOC / groepsbouw of wat voor contest dan ook is in den beginne iets om van elkaar te leren.
Naar mijn idee zakt dit zoals gezegd toch steeds verder weg, wat ik erg jammer vind.

Maar goed, op naar een volgende FOC, die ene met de foto's en vol online,

R.
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 6 jul, 2014 22:59

Rico, denk als je mij zou kennen je de tekst "m.b.t. naar Overloon komen vooral met een dikke knipoog moet zien. Ook ik ben niet in de gelegenheid om naar alle events in het land te gaan anders dan die van de Twenot. Misschien ga ik binnenkort wel x stuk tekst schrijven m.b.t. mijn inzending. Ik heb op later moment Ditmar deze vraag ook zelf gesteld. En heeft vorig jaar een mooi stuk gestaan in De Tank over zijn diorama. Maar wat ik al aangaf m.b.t. mijn inzending, vooraf, wil ik de tijd die ik heb (heb ook nog wel wat anders te doen dan Twenot/Overloon en modelbouw :wink: ) gebruiken om iets neer te zetten. De voorbereidingen m.b.t. Overloon zijn redelijk intensief en ben dan ook pas vorige week weer wat aan de hobby begonnen.

De teksten heb ik trouwens de afgelopen week en vanavond hier neergezet om aantal zaken, die trouwens al duidelijk waren wat ik aangaf, nogmaals te verhelderen. Als men mij beetje heeft gevolgd de weken/maanden voor Overloon zijn nagenoeg mijn enige berichten hier en in De Tank m.b.t. Overloon geweest omdat ik dat nou net ff wat belangrijker vindt. En ik geef graag nogmaals een heldere en duidelijke uitleg over de FOC en over onze samenwerking m.b.t. Militracks.

Verder heb ik deze FOC wat van de zijkant gevolgd en was ik wat dat aangaat aangenaam verrast met mijn overwinning. Mijn eigen favoriet en gedoodverfde winnaar was die van Boris trouwens. Maar goed ik was geen jury.

Verder hoef je mij nergens je excuus voor aan te bieden want ik zie dit alles nog steeds als 1 grote hobby en wat ik vooral allemaal niet al te serieus neem (voordat hier weer vragen over zouden ontstaan, ik neem de hobby als zijnde hobby en niet meer of minder.) Het is plastic met een laagje verf voor mij waar ik plezier aanbeleef maar de sociale contacten zijn voor mij vele malen waardevoller dan het winnen van een FOC Normandië.

Gr.JW
Afbeelding

Oscar Becker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Oscar Becker » 7 jul, 2014 21:10

hmmm ok. Ik krijg er nog niet helemaal een warm gevoel van maar het is me wel helemaal duidelijk. :mrgreen:

En netjes meningen uitgewisseld, top. Tot de volgende Foc, ik werk nog even door aan mn Luchs.

Groeten
Oscar

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 8 jul, 2014 8:20

Oscar Becker schreef:hmmm ok. Ik krijg er nog niet helemaal een warm gevoel van maar het is me wel helemaal duidelijk. :mrgreen:

En netjes meningen uitgewisseld, top. Tot de volgende Foc, ik werk nog even door aan mn Luchs.

Groeten
Oscar

Hoeft ook niet Oscar het is net zoals in het echte leven je kan nooit 100% alles en iedereen tevreden maken. Als je het op manier "a" doet is er wel wat op- en aan te merken, als je het op manier "b" doet is er wel wat op- en aan te merken. Als ik een systeem had waarbij ik het iederéén naar de zin kon maken had ik nu waarschijnlijk een Nobelprijs op de schoorsteenmantel staan, dikke bak onder mijn kont, 2'e huis op Ibiza en 300 dagen vakantie. Maar ja toen ontwaakte ik uit mijn slaap en was het maar een droom :( .

De zomer komt eraan en dan worden we allemaal vanzelf wel warm :wink: :wink: het is maar een hobby, geniet hiervan en hoop je Luchs binnenkort ergens te mogen zien.

Gr.JW
Afbeelding

Oscar Becker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Oscar Becker » 8 jul, 2014 20:33

Komt goed :wink:

Oscar

Ps hij stond in Overloon hoor :D

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 8 jul, 2014 21:04

Oscar Becker schreef:Komt goed :wink:

Oscar

Ps hij stond in Overloon hoor :D

Weet ik heb hem gezien, elkaar ook nog kort even gesproken, maar hij moet nog af toch :wink: :wink:

Gr.JW
Afbeelding

Terug naar “FOC-Archief”