Publiekspoll, winnaar, volgende FOC............

Men beoordeeld uiteindelijk toch alleen maar foto's............
Het samenspel is belangrijker dan het eindresultaat toch !?
(winnen is belangrijker dan meedoen lijkt het anders wel)
My 2 pesetas.

Moderators: Richard Cramer, Richard Polderman, Jan Peters, rob linssen, Marc van Etten
... Tja ... comes with the territory, denk ik ...Ron van Wiggen schreef:Volgens mij kan Richard wel een doosje aspirientjes gebruiken....
Ik zou zelf hoofdpijn krijgen van al deze wensen, ideeën, suggesties en commentaren.![]()
Volgens mij mag er een deuske antidepressiva bij inmiddels ...Ron van Wiggen schreef:Volgens mij kan Richard wel een doosje aspirientjes gebruiken....
Ik zou zelf hoofdpijn krijgen van al deze wensen, ideeën, suggesties en commentaren.![]()
Op zich vind ik het een goed idee, ik geniet veel van "naked kits" zoals die hier in bouwverslagen langskomen. Ik denk echter ook dat er geen breder draagvlak voor zo'n FOC is, simpelweg omdat ik denk dat de meesten onder ons bouwen met de bedoeling om een model uiteindelijk "af" in de vitrinekast te krijgen: geschilderd dus.wat vind jij als FOC-master van de opsplitsing van een parallelle bouwen-FOC enerzijds en verven-FOC anderzijds ?
Is daar een zogenaamd draegvlack voor ?
Dat was wel mijn intentie, hoewel ik veel voel voor het voorstel van Ronald om de jurering te laten voor wat het is.Hoe ziet de definitieve beoordelingslijst er voor deze FOC uit ? Of is dat de lijst zoals je die op pagina 1 hebt laten zien ?
aspirines nodig met al die voorstellen etc. / .... comes with the territory ...
Ik wordt er niet blij van als ik dit lees... moeten we hier, waar we bij elkaar komen voor een hobby, zo met elkaar omgaan?bij de twee FOC's onder mijn auspiciën soms de vreemdste PB' s mogen ontvangen. Van verzoeken tot verruiming van de regels, suggesties tot het bevoordelen van bepaalde deelnemers en het aannemen van steekpenningen toe... Mensen zijn soms bloedserieus over iets waarvan ik vind dat het de deelnemers (en de moderator) plezier moet geven. Ik moet me soms in de vreemdste bochten wringen om op een politiek correct manier aan te geven dat iets niet kan zonder voor dictator uit te worden gemaakt, dan wel me op Twenot-bijeenkomsten te moeten verdedigen voor beslissingen die ik genomen heb waar ik gewoon een leuke dag wil hebben!
Als dit waar is en ik ben bang van wel dan morgen de mensen die dit soort vragen naar Richard sturen zich serieus afvragen of het normaal is dit soort dingen te doen, ik vind het ziek en zielig gedrag. Zelf ben ik jarenlang moderator op een andere site geweest en ik weet wat voor drek je over je heen krijgt, omdat er lui zijn die denken dat ze alles mogen zeggen en alle recht van spreken hebben zonder aanzien des persoon en dat je inzet om iets op dit forum te doen verdient een pluim en geen schop na.Ik heb in het jaar dat ik nu moderator ben, bij de twee FOC's onder mijn auspiciën soms de vreemdste PB' s mogen ontvangen. Van verzoeken tot verruiming van de regels, suggesties tot het bevoordelen van bepaalde deelnemers en het aannemen van steekpenningen toe... Mensen zijn soms bloedserieus over iets waarvan ik vind dat het de deelnemers (en de moderator) plezier moet geven. Ik moet me soms in de vreemdste bochten wringen om op een politiek correct manier aan te geven dat iets niet kan zonder voor dictator uit te worden gemaakt, dan wel me op Twenot-bijeenkomsten te moeten verdedigen voor beslissingen die ik genomen heb waar ik gewoon een leuke dag wil hebben!
Ja, IK maak de uiteindelijke beslissing, daarvoor ben IK tenslotte de FOC-moderator. Maar ik voel er dus weinig voor om me voor elke scheet die ik laat te excuseren. We zijn met meer dan 2000 (al- dan niet actieve) forumleden, ik heb niet de illusie dat ik iedereen te vriend kan houden. Wel of geen jury, een ruim opgezette- of juist kleinschalige FOC, waarop te beoordelen, etc: er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn.
Alsof er een ballon leegloopt...