Poll keuze maken? Eerst dit lezen!!

een "vergaarbak" voor alle oude FOC topics.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Poll keuze maken? Eerst dit lezen!!

Berichtdoor Richard Cramer » 11 apr, 2013 22:24

Hallo allen,

Definities voor de onderwerpen van de poll:

Bouw een foto na:

Een foto als inspiratiebron. Onderwerpen kunnen alle AFV's van ná 1900 zijn, dus géén figuren, boten en vliegtuigen. Uiteindelijke inzendingen hoeven geen exacte kopieën te zijn van de gebruikte foto, maar de foto moet wel herkenbaar zijn in het onderwerp. Voorbeeld: de Sherman "Cobra King/First in Bastogne":

Afbeelding

De crew is hier uit/op de 76mm Sherman, vóór de boom: het kan niet zo zijn dat je een 105mm Sherman zonder tekst, met de bemanning vóór de tank áchter een knotwilg zet (... :roll: ...) en vervolgens met een stalen gezicht zegft dat je de foto als inspiratiebron hebt gebruikt.

Om de mensen die diorama's verafschuwen ook een mogelijkheid te geven voor dit onderwerp te kiezen laat ik de keuze voor een ondergrondje in deze vrij! Je kan dus in bovengenoemde voorbeeld ook de Sherman "Cobra King/First in Bastogne" stand alone bouwen.

Let op!! ik wil de aantekening maken dat, mocht dit onderwerp gekozen worden, de toekomstige juryleden een goed gelijkend ondergrondje/diorama wél bonuspunten toe gaan kennen t.o.v. "stand alone" onderwerpen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Main Battle Tanks na 1980:

Tanks van ná 1980 die als belangrijkste tank van een krijgsmacht te boek staan/stonden. Denk hierbij aan de Challenger, Merkava, Le Clerc, T90 S, Leopard 2A4, Olifant Mk. Ib, Ariete, M1A1..... u begrijpt wat ik bedoel. De grens van 1980 is echt de ondergrens. Dit omdat ik wil voorkomen dat mensen met een (Syrische-) Panzer IV of een (IDF-) Sherman aankomen onder het motto: ja maar...de Panzer IV is tóch de MBT van de Wehrmacht geweest :roll: :wink: ...??

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Techniek - Sneeuw/water in een diorama/vignette:

Bij mijn aantreden als moderator al een veelgenoemd onderwerp voor de FOC, nu in het topic van Johannes opnieuw hoge ogen gooiend. De regels zijn simpel: creëer sneeuw of water op je diorama/vignette, verdere invulling staat vrij: in dit geval AFV's en ook figuren van ná 1900 (nog steeds géén boten en vliegtuigen).

Wanneer dit de uiteindelijke keuze voor FOC 17 wordt zal ik een 2e poll starten waar dan de definitieve keuze wordt gemaakt voor water of sneeuw.

The 1st Gulf war:

Een "scenery-FOC" waarbij de Golfoorlog van begin jaren -90 het onderwerp is. Onderwerpkeuze staat vrij (dio, vignette, stand alone) mits het een AFV is en het eindresultaat duidelijk te herkennen is als "Golfoorlog".

De Shermantank:

Al het onderwerp geweest bij FOC 3, maar toen kende ik Twenot nog niet. Dé FOC waarvan ik het jammer vind dat ik er niet aan mee kon doen (ondanks dat ik Duits georiënteerd ben), dus wat doe je dan als je FOC-moderator bent en je hebt de vrijheid om de poll-keuzes te bepalen? Juist :twisted: ...

Early, HVVS, IDF- of Supersherman: Shermans van alle tijden en naties zijn toegestaan mits het een tank is! Géén voertuigen op een Sherman onderstel dus, bijv. de M7, de M12, de M10 of wat dan ook...

Amfibievoertuigen:

U vraagt, wij draaien :wink: ... Modern, WO II, Geallieerd, Duits: alles mag zolang het voertuig maar onder de definitie valt.

Hierbij is een ondergrondje niet verplicht en wordt het ook niet als bonus geteld zoals bij de "foto" poll-keuze!

Ik hoop dat een ieder een keuze na zijn/haar keuze kan maken :wink: ...

De poll loopt tot vrijdag 19 april 2013 23.59 uur.

groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw