CMK Marder 3 Engine & Compartment.

Plaats hier je ervaringen met up- en backdate sets, tracks, loopjes en wat er verder allemaal voorhanden is.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

CMK Marder 3 Engine & Compartment.

Berichtdoor boris bakker » 17 feb, 2007 17:24

CMK Marder 3 Engine & Compartment voor Tamiya Merder 3 (76,2 MM)

Voor mijn huidige Marder project heb ik de bovenstaande set gebruikt.
Gegoten in resin met enkele PE onderdelen.
De bouw beschrijving is duidelijk, en refereerd ook naar kleuren.

Het resin is erg goed te bewerken in verhouding met bv Verlinden resin (keihard). Strakke details, en practisch geen giet resten op de blokjes na natuurlijk.

De set bevat:

- uiteraard de motor
- brandstof tanks (2)
- Koeling
- Accu met PE behuizing
- Tussenschot naar de bestuurderskant met details van resin en PE.

+/- €15,-

Bij deze laatste moet je goed oppassen als je een volledig interieur bouwd zoals ik gedaan heb. Want je hebt hier bij beide sets zo'n tussenwant. Zelf heb ik die van het (scale-line) interieur gebruikt, en heb ik de meeste details van de CMK set er op gezet. Beetje evergreen en putty... klaar.

Zorg dat je alles wel exact op de juiste plaatst zet, want er is geen ruimte over wanneer de bovenkant van de hull er op komt, dus iets wat scheef zit belemmerd direct de bevestiging. Maar dit mag geen probleem worden, want de pasvorm is perfect!

Het lastigste waren de 2 luiken naar de motor. Die uit de Tamiya kit moet je weg zagen/ snijden/ veilen en er komen er 2 in van resin met PE scharnieren. Omdat het gewicht van de klep vrij veel is voor de 2 dunne scharniertjes moet je hier uiterst precies werken.

Verder kan ik zeggen dat je vooraf goed moet plannen. Zelf heb ik de motor en koeling appart geschilderd, en de rest gewoon vanuit de tank destroyer.
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding

Terug naar “After-Market sets”