Panther tracks

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Rob Wernars

Panther tracks

Bericht door Rob Wernars » 03 okt 2019 10:39

Heren, en dames ook,

Ik ben bezig met een Takom Bergepanther Ausf. A en ben ZEER tevreden met de kwaliteit.
Waar ik echter niet tevreden ben zijn de tracks, wat een klote dingen zijn dat.
Wat ik ook probeer, de guidehorns eerder aan de sprue zitten dan aan de tracks zelf.
Ik ben al een paar keer weg gelopen om mijn maatje 43 niet bovenop de tracks te parkeren.
Zijn er simpeler alternatieven te vinden om de Bergepanther van rupsbanden te voorzien, zonder gelijk Fruils te kopen die volgens mij ook niet echt gebruiksvriendelijk zijn.

Groetjes,
Rob
Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Panther tracks

Bericht door Timo de Porto » 03 okt 2019 11:24

Friuls zijn goed te doen hoor, pinnetje druk je met een tangetje op zijn plek en klaar. Dragon kits komen vaak met losse plastic tracks uit 1 deel, en volgens mij heeft bronco ook wel wat in het aanbod aan losse plastic links, ik moet me er nog in verdiepen want ik heb de bergepanther van meng maar ook nog een paar gewone panthers met drama tracks
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 03 okt 2019 15:29

Hoi Rob,

mocht je early tracks durven gebruiken heeft Bernie McKenna een setje tracks van "WWII Productions" in zijn advertentie staan.
(Kijk bij Vraag en Aanbod bij de advertentie van 24-9)

De set bestaat uit resin links die je in elkaar klikt. Werkt goed en zijn mooie tracks, goede kwaliteit !

Mazzels ;)
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP :een 'verboden vrucht'
Rob Wernars

Bericht door Rob Wernars » 04 okt 2019 20:24

Heren,

Bedankt voor de reacties!
Ik heb 2 setjes Bronco tracks besteld, hopelijk werkt dat een stuk beter dan de Takom tracks.
Overigens heb ik voor nu dePanther tracks van Rye Field Models gebruikt. Dat werkt een stuk beter, maar voorlopig heb ik lever de dropveter stijl tracks.

In ieder geval allen een prettig weekend gewenst,
Rob
Plaats reactie